Jump to content

Cloth, jak utworzyć klatki w ujemnym czasie?


lsebastian
 Share

Recommended Posts

Cześć, czy jest możliwość utworzenia klatek od ujemnej wartości w czasie, w modyfikatorze cloth?

Otóż mam pewien obiekt którego animacja zaczyna się w od UJEMNEJ KLATKI i na ten obiekt naniosłem tkanine, teraz gdy prubuje zasymulować całość nic się nie dzieje aż do momentu gdy suwak czasowy dojdzie do 1 klatki, potem już jest wszytko dobrze . Próbowałem z różnymi opcjami "use target state" czy "truncate simulation" ... z drugą opcją udało się zasymulować poprawnie tkanine w ujemnym czasie, ale po utworzeniu klatek animacja stoi w miejscu dopiero od 1 klatki tkanina zaczyna sie poruszać.

 

Jeśli modyfikator ten niepotrafi tego, może jest jakiś plugin do maxa który problem rozwiąże?

Link to comment
Share on other sites

W maxie w modyfikatorze Cloth w rolecie "simulation Parameters" (trzeba przewinąć w dół) jest parametr 'Start Frame' - to on decyduje od kiedy jest liczona symyulacja. Zrobiłem test - ustawiłem start frame na -50. Symulacja jest liczona od -50 i tak też jest poprawnie wyświetlana we viewporcie. Zero problemu. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Dzieki bardzo za pomoc, obydwa rozwiazania działają.

 

Heh jak mogłem niezauważyć tego parametru , widziłem "End Frame" i brakowlao mi właśnie startu abył przecierz wyżej.

 

Wyprubowałem też sposób z reactorem cloth i wszystko działa w porzadku do momentu gdy obiekt na który opadł materiał zaczyna się przesówać. Materiał pozostaje w miescu a przesówa się tylko sam obiekt.

Może i to banalny problem ale nieznam sie dobrze na reaktorze.

 

No żeczywiscie problem okazał sie banalny, w "reactor -proporties" trzeba zaznaczyć "Unyielding" , opcja decyduje o tym czy object ma się poruszać.

 

A co do "truncate simulation" służy to do zasymulowania puzniejszych etapów w naszej animacji z pominięciem wybranych momentów. Należy wybrać kolejną klatkę od której symulacja ma zostać wznowiona i wcisnąć truncate simulation.

Edited by lsebastian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy