Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam mały problem.

Chcę nałożyć na krawędź krzesła przykładową sklejkę:

fototapeta-sklejka-tekstury-tla-sciany.jpg

Krzesło:

TMwJsbI.jpg

 

Kiedy próbuje to zmapować (unwrap uvw), wychodzi mi coś takiego:

fm2ZrCM.jpg

 

 

 

Teraz moje pytanie: Jak mam wyprostować moje krawędzie tak aby nałożyć tą teksturę? Próbowałem to robić przesuwając vertexy (ale chyba jest jakiś szybszy sposób? - taką metodą gubią mi się proporcje).

Może ma ktoś jakiegoś tutoriala albo mógłby mi to jakoś wytłumaczyć? Będę wdzięczny,

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Soft zgaduję że 3ds. Możesz całkiem uniknąć problemu mapowania, puszczając tyle edge-loopów ile warstw sklejki ma profil, przypisac im różne material id i dać na krawędź materiał multi/subobject z różnymi kolorami.

Napisano
  • Autor

Tak soft to 3ds max.

Nie pomyślałem o tym rozwiązaniu, sprytne dzięki!

Jednak chciałbym się dowiedzieć jak to zrobić z poziomu unwrapa bo wiem, że tak się da, a przyda się na przyszłość taka wiedza ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności