marcin88 Napisano 10 Maj 2014 Napisano 10 Maj 2014 Witam, mam mały problem. Chcę nałożyć na krawędź krzesła przykładową sklejkę: Krzesło: Kiedy próbuje to zmapować (unwrap uvw), wychodzi mi coś takiego: Teraz moje pytanie: Jak mam wyprostować moje krawędzie tak aby nałożyć tą teksturę? Próbowałem to robić przesuwając vertexy (ale chyba jest jakiś szybszy sposób? - taką metodą gubią mi się proporcje). Może ma ktoś jakiegoś tutoriala albo mógłby mi to jakoś wytłumaczyć? Będę wdzięczny, pozdrawiam
Pawlito Napisano 10 Maj 2014 Napisano 10 Maj 2014 Soft zgaduję że 3ds. Możesz całkiem uniknąć problemu mapowania, puszczając tyle edge-loopów ile warstw sklejki ma profil, przypisac im różne material id i dać na krawędź materiał multi/subobject z różnymi kolorami.
marcin88 Napisano 10 Maj 2014 Autor Napisano 10 Maj 2014 Tak soft to 3ds max. Nie pomyślałem o tym rozwiązaniu, sprytne dzięki! Jednak chciałbym się dowiedzieć jak to zrobić z poziomu unwrapa bo wiem, że tak się da, a przyda się na przyszłość taka wiedza ;)
Paveu69 Napisano 10 Maj 2014 Napisano 10 Maj 2014 Unfold Strip from Loop http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-EA10E59F-DE7F-497E-B399-6CF213A02C8D.htm,topicNumber=d30e263547 ctrl+F i szukasz: Unfold Strip from Loop
diabelt Napisano 11 Maj 2014 Napisano 11 Maj 2014 Albo - Reshape Elements i Straighten Selection. Prostuje UV island automatem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się