Dalmara Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Witam. Zaczęłam naukę w programie 3ds max 2015, no i mam pewien prymitywny problem...:P Otóż w tutorialach pan często przełącza opcję w oknach, która nazywa się właśnie Smooth+Highlights, rozwija się ona na liście w danym oknie. Ja jej po prostu nie mam, i nie wiem gdzie ją znaleźć;/ Szukałam oczywiście w dogłębniejszych opcjach, ale nie - nic z tego. Wklejam dowód w postaci zdjęcia. Czy moglibyście mi jakoś pomóc znaleźć tą opcję? Pozdrawiam. http://www.tinypic.pl/3899k60p9dv6
GreenScreen Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Rozwinęłaś złą zakładkę :D Ta właściwa znajduje się obok i u Ciebie jest to "Realistic". Ogólnie do dyspozycji masz Realistic/Smooth+Highlights, Shaded, Consistent Colors, Edged Faces. Proponuje nauczyć się skrótów, bo bardzo się przydają(F3,F4,Shift+F3) ;)
2013 Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Rozwinęłaś złą zakładkę :D Ta właściwa znajduje się obok i u Ciebie jest to "Realistic". Ogólnie do dyspozycji masz Realistic/Smooth+Highlights, Shaded, Consistent Colors, Edged Faces. Proponuje nauczyć się skrótów, bo bardzo się przydają(F3,F4,Shift+F3) ;) A nie jest tak, że Smooth+Highlights nie wystepuje razem z Realistic? Wydaje mi się, że Smooth+Highlights jest dostępny tylko wtedy gdy korzystasz z Legacy Direct3D Zmiany dokonujesz w >>> Customize >>> Preference Settings >>> Viewports >>> Choose Driver I tam wybierasz Legacy Direct3D, po restarcie będziesz miał dostępny tryb Smooth+Highlights, ale zostaniesz pozbawiony trybów które oferuje Nitrous.
diabelt Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Nie przełączaj na direct 3d, nitrous powinien być szybszy. Zamiast smooth+highlight wybierz shaded w nitrous - masz to samo tylko pod inną nazwą.
2013 Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Ja korzystam właśnie z Direct 3D i wydaje mi się, że jest wydajniejszy i lepiej wygląda, i można zmieniać kolory selekcji, gdzie w Nitrous jesteś przywiązany do czerwonego koloru :) IMO kwestia osobistych preferencji.
diabelt Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Już kiedyś pisałem że nie ma problemu ze zmienianiem kolorów w nitrous. Ustaw jedno światło w opcjach viewportu i wygląda tak samo jak direct.
2013 Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Tak wygląda moja selekcja w Direct 3D, w jaki sposób ustawić takie kolory w Nitrous?
diabelt Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Faktycznie nie idzie zmienić koloru selekcji poly. Nie zauważyłem bo mam zawsze włączone to drugie podświetlanie poly - outline a nie face. Trzeba zgłosić buga do nierobów z autodesku. Wydajność u mnie - ta sama scena w nitrous - koło 30fps, w direct 3 do 5. Więc raczej jest różnica;) PS. Obrzydliwe kolory:P
2013 Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Wiem, że się nie da bo szukałem takiej możliwości, i jedynie Direct 3D oferuje zmianę koloru. Dlaczego obrzydliwe? :D Biały i czarny, mnie się podobają :p Może i jest delikatna różnica w wydajności, ale znikoma. A blueprinty czasem nie sypią się w Nitrous? Tak coś mi się obiło o uszy, że lepsza jakość jest w Direct 3D, bo w Nitrous nie masz ustawień dla bitmapy wyświetlanej w viewport, albo jest ale chyba gdzie indziej, tzn. w Direct 3D masz w ustawieniach sterownika.
diabelt Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Nitrous też oferuje zmianę koloru, tylko chłopcy z AD jak zwykle coś namieszali i nie zauważyli od 4 lat że nie działa jak powinno. 30 klatek vs 3 to jest drobna różnica w wydajności? Dla mnie gigantyczna:D Z blueprintami nie mam żadnych problemów, wstarszych maxach były skrypty do ustawiania rozdzielczości (wygodniej niż przed nitrous) w nowych standardowo chyba ładuje max rozdzielczość. Jak widać na obrazku kolory da się zmienić, tylko przy poly całych podświetlonych nie działa (BUG).
2013 Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Ja nie mam takich dropów jak Ty pomiędzy tymi sterownikami. Minimalna zauważalna różnica na korzyść Nitrous. Wiem, że można zmieniać resztę kolorów, ale jako że zaznaczam całe polygony a jak już wspomniałeś one nie zmieniają koloru z domyślnego czerwonego, więc lecę na Direct 3D. A powiedz mi XoliulShader działa pod Nitrous?
diabelt Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Spadek wydajności zależy od ilości poly i obiektów. Ja testowałem na scenie kilkanaście milionów poly i kilkadziesiąt obiektów. Pewnie że nie będzie takiej różnicy przy 50K poly;) Xoliul shader nie działa prawidłowo w żadnym nowym maxie, nieważne czy na starym direct czy na nitrous. Jak chcesz xoliul to musisz siedzieć na maxie 2012. http://www.laurenscorijn.com/future-xoliulshader-support.htmlhttp://www.laurenscorijn.com/future-xoliulshader-support.html
2013 Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Podaj jeszcze raz linkę proszę gfyż >>> "Error 404 - Not Found" A jest jakaś alternatywa dla Xoliul?
diabelt Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 http://www.laurenscorijn.com/future-xoliulshader-support.html Alternatywa? Marmoset toolbag;). W max 2015 masz shader fx, jak w następnej wersji wprowadzą pixar open subdiv to shader fx będzie rządził (teselacja itd w viewporcie).
2013 Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 To mówisz, że Marmoset. A on jest jakoś zintegrowany z Maxem? Znasz jakieś tutki aby się szybko zapoznać z tym programem? Darmowe, płatne, wszystko co Ci do głowy przyjdzie, dzięki!
diabelt Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Zobacz tutaj: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=128766 Nie jest zintegrowany - to osobny program. I masz PBR, i w ogóle, a w obsłudze proste jak zajęcie Krymu. A do zwykłego podglądu LP z normalem, spec, diff i oświetleniem to wystarczy spokojnie standard material z maxa.
tr3buh Napisano 19 Maj 2014 Napisano 19 Maj 2014 (edytowane) działąją i smigają u was normal mapy w 3ds maxie? bo u mnie max nie wyświetla ich poprawnie i nie wiem co jest przyczyną( straszne kontrastowe), w innych programach te same mapy wyświetlają się spoko dodam ze chodzi o max 2013 Edytowane 19 Maj 2014 przez tr3buh
2013 Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Okopuję temat bo wreszcie zrozumiałem, że Nitrous jest chyba najlepszy i chcę się tym podzielić! Zatem do wczoraj pracowałem na Legacy Direct3D niestety tryb ten gdy model pokazywany przez kamerę jest idealnie płasko czyli np. kamera LEFT, RIGHT, TOP, itd. Wtedy to siatka na modelu potrafi znikać, tzn. znikają losowe krawędzie, nie znikają one fizycznie, jednakże nie są one widoczne dla kamery, co nie ułatwia modelowania. Jedynym sposobem aby było je widać, do włączenie trybu przeźroczystości Alt + x Próbowałem z antyaliasingiem, ale jakość linii gdy jest on włączony zupełnie do mnie nie przemawia, stają się one rozmyte i przyjemność z układania siatki spada do zera. Postanowiłem zatem włączyć Nitrous, i okazało się, że nie tylko linie poprawnie się wyświetlają, ale i wydajność jest lepsza! Tak! Wreszcie to zobaczyłem @diabelt! :D Najlepiej wzrost wydajności można zaobserwować podczas włączania i wyłączania TurboSmooth. Jedyny mankament to brak możliwości zamiany koloru selekcji, reszta jest wyborna! :) Nitrous Królem!
Rekomendowane odpowiedzi