rumburaki Napisano 20 Maj 2014 Napisano 20 Maj 2014 (edytowane) Witam szanownych kolegów. Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum proszę o wyrozumiałość. Mam problem uzyskaniem poprawnego wyglądu tekstu wpisanego w koło. Otóż tekst i grafika (gwiazdki w tym przypadku), pochylają się do środka, a chciałbym by zachowały swoj oryginalny kształt i były prostopadłe to przylegającej płaszczyzny. Poniżej link to przykładu. https://lh4.googleusercontent.com/-2ccLlPBasVw/U3tEptJZXcI/AAAAAAAAAaU/XfTl2qCvZsE/w640-h480-no/kokoko.jpg Przeszukałem sporo stron, lecz nie znalazłem informacji co robię źle bądź czego nie robię, a powinienem. 3D STUDIO MAX 2014 (myślałem, że to oczywiste, przepraszam) Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 20 Maj 2014 przez rumburaki
stormwind Napisano 20 Maj 2014 Napisano 20 Maj 2014 Opisz jak aktualnie tworzysz ten efekt. Dobrze też abyś w takich przypadkach wrzucał screeny prosto w viewportu najlepiej razem z ustawieniami modyfikatorów itp.
Dynamico Napisano 20 Maj 2014 Napisano 20 Maj 2014 W programie chyba niełatwo osiągniesz taki efekt. Jeżeli zechcesz po prostu wygiąć tekst po ścieżce (np. za pomocą PathDeform czy bend) to zawsze pojawią się zniekształcenia gdyż standardowo, tekst jest jednym spline'm i podczas wyginania, będzie z jednej strony rozciągany a z drugiej ściskany. Prościej było by utworzyć tekst na ścieżce np w Illustratorze (tu każda litera jest osobnym obiektem) i zaimportować to potem do Maxa.
rumburaki Napisano 20 Maj 2014 Autor Napisano 20 Maj 2014 Co do tworzenia to nic skomplikowanego. Najpierw text, potem circle potem modify, pathdeform pick patch i wskazanie kola. Ale kolega Dynamico podał mi dobre rozwiązanie, co prawda z ilustratorem nie mam za dużo wspólnego ale za to w Corelu sobie radze nie najgorzej, a tam spokojnie mogę zrobić wstępny projekt o jaki mi chodzi. Gdyby kolega mi tylko jeszcze podał w jakim standardzie robić export (rozszerzenie pliku).
Dynamico Napisano 20 Maj 2014 Napisano 20 Maj 2014 3ds max nie importuje plików .cdr Ale corel eksportuje do .ai (illustrator). Tylko plik musi być w wersji nie wyższej niż 8 (żadne CS).
rumburaki Napisano 20 Maj 2014 Autor Napisano 20 Maj 2014 No to ja bardzo dobrze wiem, że CDR'a prawie nic nie przyjmie :-). Z AI tez miałem problem ale cadowskie DWG poszło bez problemu. Stanąłem przy kolejnym problemie przy tym projekcie. Nie wiem czy mam zakładać nowy temat czy tutaj coś się dowiem może. Przybliżę po krotce w czym rzecz. Chciałem wyciąć w materiale litery. Użyłem funkcji colapse (boolean-subtraction) zaznaczyłem materiał , wyraz i efekt wyszedł taki , ze kilka liter było wyciętych idealnie kilka częściowo i kilka w ogóle, a na materiale pojawiły się artefakty. https://lh3.googleusercontent.com/-p9fLOvVGpQU/U3vQe1n5CAI/AAAAAAAAAbU/Ou9sIXzMOjc/w1217-h670-no/Przechwytywanie.JPG
Rekomendowane odpowiedzi