Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

dlaczego kiedy wlaczam w renderingu mental ray to skylight nie dziala? moze nie wlaczam jakiejs opcji? o co z tym biega? dzieki za pomoc z góry

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Heh..proste...Jedno zastępuje 2'gie (albo MR, albo Scatline). Nie da się kozystać z 2 na raz ( no pomijając obsługę 2 Max'ow na az...:P ).

 

Pozdr

Napisano
  • Autor

a jak zrobic jakies ladne wszedobylskie swiatło?

Napisano

Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :)

 

Musisz włączyć w zakładce "Indirect illumination" mentala opcję Final Gather, powinno pomóc

 

pozdrawiam

Napisano

Vorek ma racje, aby cieszyć się efektami skylight`a musisz w Mental`u włączyć FG.

Napisano
  • Autor

sorry chlopaki ale cos to nie chce dzialac, moze nie wlaczyłam jeszcze jakiejs opcji lub funkcji

Napisano

1.No wiec tak tworzysz dwa swiatla omni i skylght.

2.Omni sluzyc bedzie do wygaszenia defaultowego oswietlenia wie musimy je wylaczyc na 2 sposoby a nawet 3 :). ale wystarczy odznaczyc tego ptaszka :).

3. F10 w indirect illumination wlaczasz FG dla testow samples nizsze wartosci zalecane. obok jest min/max radius tym recznie sie ustawia wielkosci tych sfer FG. standardowo max sam wylicza wielkosci zaleznie od wielkosci sceny ale robi to dla najwiekszego obiektu w scenie ale raczej trzeba je samemu ustawic.zalecany stosunek min/max=1/10.

4 F9 lub key render i koniec musi dzialc

Napisano

hmm, a utwórz nową scenę:

 

>>rzuć plane`a, kilka box`ów leżących na nim, później:

 

>>stwórz światło typu "skylight" (nie zmieniaj żadnych parametrów)>>naciśnij "F10", przejdź do zakładki "Indirect illumination" i niżej (pod GI), masz opcję FG (włącz ją, nie zmieniając ustawień) i wyrenderuj obrazek nie wprowadzając do sceny innych świateł.

 

napisz czy scena jest oświetlona.

Napisano
  • Autor

oki

dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki

Napisano

przechodzisz do trybu> "Go Advanced" i :

1.jeżeli plik jest na twoim serwerze, to klikasz na żółtą ikonkę z szarymi górkami i wklejasz do niego link

2.jeżeli plik masz na swoim komputerze, to kilikasz na "Zarządzaj załącznikami" (trochę niżej)>"Przeglądaj">wskazujesz ścieżkę do pliki>wyślij

Napisano
  • Autor

stworzylam scenke, plane,kulka i skylight, opcje wlaczylam i scena jest oswietlona

Napisano

Czyli nie ma jakiegoś "dziwnego" błędu programu,

teraz zrób to samo w swojej scence (dodaj skylight`a, tylko dostosuj siłę emisji światła, bo scena może być "prześwietlona" w przypadku gdy są jeszcze inne źródła światła; włącz FG)

Napisano
  • Autor

wydaje sie wszystko w porzadku z mental reyem, sceny sa oswietlone prawidłowo, dzieki za pomoc panowie

Napisano
  Ana napisał:
oki

dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki

 

jesli plik masz na serwerze to mozesz dodac go bez trybu advanced wystarczy tylko napisac img w nawiasie trojkatnym img czyli

Na dole masz tabelke posting rules, kliknij na vB code is On

Napisano
  • Autor

robilam scene, sfera, walec, piramida i kwadrat material czyste szklo z biblioteki mental ray, plus podloze w szachownice, background czarny, skylight, po renderingu okazało sie ze w bryłach są jakies kropeczki, szklo jest czyste bez zadnej tekstury.

pytanie: dlaczego?

Napisano

pewnie ustawiłaś za małe samplowanie/a, czy możesz wrzucić screen`a?

Napisano

"Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :)"

 

Sorki za zmyłkę...moja wina. Zwracam honor :P Widocznie za długo siedziałem przed kompem...:P

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

sorry ze tak pozno, greg to screen o ktory prosiles

Napisano

Musisz zwięszyć w polu [Final Gather] ilość sampli i ustawić ręcznie ich wielkość} tym sposobem pozbędziesz się nieciekawych efektów FG.

 

Jeżeli chcesz pozbyć się plamek w obiektach szklanych, musisz zwiększyć sampowanie w polu [samples per Pixel] na (np.): min: 4, max: 16 ; Filter: Lanczos (W:4,0, H:4,0).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności