Skocz do zawartości

mental ray a skylight


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

dlaczego kiedy wlaczam w renderingu mental ray to skylight nie dziala? moze nie wlaczam jakiejs opcji? o co z tym biega? dzieki za pomoc z góry

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :)

 

Musisz włączyć w zakładce "Indirect illumination" mentala opcję Final Gather, powinno pomóc

 

pozdrawiam

Napisano

1.No wiec tak tworzysz dwa swiatla omni i skylght.

2.Omni sluzyc bedzie do wygaszenia defaultowego oswietlenia wie musimy je wylaczyc na 2 sposoby a nawet 3 :). ale wystarczy odznaczyc tego ptaszka :).

3. F10 w indirect illumination wlaczasz FG dla testow samples nizsze wartosci zalecane. obok jest min/max radius tym recznie sie ustawia wielkosci tych sfer FG. standardowo max sam wylicza wielkosci zaleznie od wielkosci sceny ale robi to dla najwiekszego obiektu w scenie ale raczej trzeba je samemu ustawic.zalecany stosunek min/max=1/10.

4 F9 lub key render i koniec musi dzialc

Napisano

hmm, a utwórz nową scenę:

 

>>rzuć plane`a, kilka box`ów leżących na nim, później:

 

>>stwórz światło typu "skylight" (nie zmieniaj żadnych parametrów)>>naciśnij "F10", przejdź do zakładki "Indirect illumination" i niżej (pod GI), masz opcję FG (włącz ją, nie zmieniając ustawień) i wyrenderuj obrazek nie wprowadzając do sceny innych świateł.

 

napisz czy scena jest oświetlona.

Napisano

oki

dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki

Napisano

przechodzisz do trybu> "Go Advanced" i :

1.jeżeli plik jest na twoim serwerze, to klikasz na żółtą ikonkę z szarymi górkami i wklejasz do niego link

2.jeżeli plik masz na swoim komputerze, to kilikasz na "Zarządzaj załącznikami" (trochę niżej)>"Przeglądaj">wskazujesz ścieżkę do pliki>wyślij

Napisano

Czyli nie ma jakiegoś "dziwnego" błędu programu,

teraz zrób to samo w swojej scence (dodaj skylight`a, tylko dostosuj siłę emisji światła, bo scena może być "prześwietlona" w przypadku gdy są jeszcze inne źródła światła; włącz FG)

Napisano
oki

dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki

 

jesli plik masz na serwerze to mozesz dodac go bez trybu advanced wystarczy tylko napisac img w nawiasie trojkatnym img czyli

Na dole masz tabelke posting rules, kliknij na vB code is On

Napisano

robilam scene, sfera, walec, piramida i kwadrat material czyste szklo z biblioteki mental ray, plus podloze w szachownice, background czarny, skylight, po renderingu okazało sie ze w bryłach są jakies kropeczki, szklo jest czyste bez zadnej tekstury.

pytanie: dlaczego?

Napisano

"Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :)"

 

Sorki za zmyłkę...moja wina. Zwracam honor :P Widocznie za długo siedziałem przed kompem...:P

 

Pozdrawiam

Napisano

Musisz zwięszyć w polu [Final Gather] ilość sampli i ustawić ręcznie ich wielkość} tym sposobem pozbędziesz się nieciekawych efektów FG.

 

Jeżeli chcesz pozbyć się plamek w obiektach szklanych, musisz zwiększyć sampowanie w polu [samples per Pixel] na (np.): min: 4, max: 16 ; Filter: Lanczos (W:4,0, H:4,0).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności