Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

dlaczego kiedy wlaczam w renderingu mental ray to skylight nie dziala? moze nie wlaczam jakiejs opcji? o co z tym biega? dzieki za pomoc z góry

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Heh..proste...Jedno zastępuje 2'gie (albo MR, albo Scatline). Nie da się kozystać z 2 na raz ( no pomijając obsługę 2 Max'ow na az...:P ).

 

Pozdr

Napisano
  • Autor

a jak zrobic jakies ladne wszedobylskie swiatło?

Napisano

Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :)

 

Musisz włączyć w zakładce "Indirect illumination" mentala opcję Final Gather, powinno pomóc

 

pozdrawiam

Napisano

Vorek ma racje, aby cieszyć się efektami skylight`a musisz w Mental`u włączyć FG.

Napisano
  • Autor

sorry chlopaki ale cos to nie chce dzialac, moze nie wlaczyłam jeszcze jakiejs opcji lub funkcji

Napisano

1.No wiec tak tworzysz dwa swiatla omni i skylght.

2.Omni sluzyc bedzie do wygaszenia defaultowego oswietlenia wie musimy je wylaczyc na 2 sposoby a nawet 3 :). ale wystarczy odznaczyc tego ptaszka :).

3. F10 w indirect illumination wlaczasz FG dla testow samples nizsze wartosci zalecane. obok jest min/max radius tym recznie sie ustawia wielkosci tych sfer FG. standardowo max sam wylicza wielkosci zaleznie od wielkosci sceny ale robi to dla najwiekszego obiektu w scenie ale raczej trzeba je samemu ustawic.zalecany stosunek min/max=1/10.

4 F9 lub key render i koniec musi dzialc

Napisano

hmm, a utwórz nową scenę:

 

>>rzuć plane`a, kilka box`ów leżących na nim, później:

 

>>stwórz światło typu "skylight" (nie zmieniaj żadnych parametrów)>>naciśnij "F10", przejdź do zakładki "Indirect illumination" i niżej (pod GI), masz opcję FG (włącz ją, nie zmieniając ustawień) i wyrenderuj obrazek nie wprowadzając do sceny innych świateł.

 

napisz czy scena jest oświetlona.

Napisano
  • Autor

oki

dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki

Napisano

przechodzisz do trybu> "Go Advanced" i :

1.jeżeli plik jest na twoim serwerze, to klikasz na żółtą ikonkę z szarymi górkami i wklejasz do niego link

2.jeżeli plik masz na swoim komputerze, to kilikasz na "Zarządzaj załącznikami" (trochę niżej)>"Przeglądaj">wskazujesz ścieżkę do pliki>wyślij

Napisano
  • Autor

stworzylam scenke, plane,kulka i skylight, opcje wlaczylam i scena jest oswietlona

Napisano

Czyli nie ma jakiegoś "dziwnego" błędu programu,

teraz zrób to samo w swojej scence (dodaj skylight`a, tylko dostosuj siłę emisji światła, bo scena może być "prześwietlona" w przypadku gdy są jeszcze inne źródła światła; włącz FG)

Napisano
  • Autor

wydaje sie wszystko w porzadku z mental reyem, sceny sa oswietlone prawidłowo, dzieki za pomoc panowie

Napisano
oki

dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki

 

jesli plik masz na serwerze to mozesz dodac go bez trybu advanced wystarczy tylko napisac img w nawiasie trojkatnym img czyli

Na dole masz tabelke posting rules, kliknij na vB code is On

Napisano
  • Autor

robilam scene, sfera, walec, piramida i kwadrat material czyste szklo z biblioteki mental ray, plus podloze w szachownice, background czarny, skylight, po renderingu okazało sie ze w bryłach są jakies kropeczki, szklo jest czyste bez zadnej tekstury.

pytanie: dlaczego?

Napisano

pewnie ustawiłaś za małe samplowanie/a, czy możesz wrzucić screen`a?

Napisano

"Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :)"

 

Sorki za zmyłkę...moja wina. Zwracam honor :P Widocznie za długo siedziałem przed kompem...:P

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

sorry ze tak pozno, greg to screen o ktory prosiles

Napisano

Musisz zwięszyć w polu [Final Gather] ilość sampli i ustawić ręcznie ich wielkość} tym sposobem pozbędziesz się nieciekawych efektów FG.

 

Jeżeli chcesz pozbyć się plamek w obiektach szklanych, musisz zwiększyć sampowanie w polu [samples per Pixel] na (np.): min: 4, max: 16 ; Filter: Lanczos (W:4,0, H:4,0).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności