Napisano 17 Wrzesień 200420 l dlaczego kiedy wlaczam w renderingu mental ray to skylight nie dziala? moze nie wlaczam jakiejs opcji? o co z tym biega? dzieki za pomoc z góry
Napisano 17 Wrzesień 200420 l Heh..proste...Jedno zastępuje 2'gie (albo MR, albo Scatline). Nie da się kozystać z 2 na raz ( no pomijając obsługę 2 Max'ow na az...:P ). Pozdr
Napisano 17 Wrzesień 200420 l Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :) Musisz włączyć w zakładce "Indirect illumination" mentala opcję Final Gather, powinno pomóc pozdrawiam
Napisano 17 Wrzesień 200420 l Vorek ma racje, aby cieszyć się efektami skylight`a musisz w Mental`u włączyć FG.
Napisano 20 Wrzesień 200420 l Autor sorry chlopaki ale cos to nie chce dzialac, moze nie wlaczyłam jeszcze jakiejs opcji lub funkcji
Napisano 20 Wrzesień 200420 l 1.No wiec tak tworzysz dwa swiatla omni i skylght. 2.Omni sluzyc bedzie do wygaszenia defaultowego oswietlenia wie musimy je wylaczyc na 2 sposoby a nawet 3 :). ale wystarczy odznaczyc tego ptaszka :). 3. F10 w indirect illumination wlaczasz FG dla testow samples nizsze wartosci zalecane. obok jest min/max radius tym recznie sie ustawia wielkosci tych sfer FG. standardowo max sam wylicza wielkosci zaleznie od wielkosci sceny ale robi to dla najwiekszego obiektu w scenie ale raczej trzeba je samemu ustawic.zalecany stosunek min/max=1/10. 4 F9 lub key render i koniec musi dzialc
Napisano 20 Wrzesień 200420 l hmm, a utwórz nową scenę: >>rzuć plane`a, kilka box`ów leżących na nim, później: >>stwórz światło typu "skylight" (nie zmieniaj żadnych parametrów)>>naciśnij "F10", przejdź do zakładki "Indirect illumination" i niżej (pod GI), masz opcję FG (włącz ją, nie zmieniając ustawień) i wyrenderuj obrazek nie wprowadzając do sceny innych świateł. napisz czy scena jest oświetlona.
Napisano 21 Wrzesień 200420 l Autor oki dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki
Napisano 21 Wrzesień 200420 l przechodzisz do trybu> "Go Advanced" i : 1.jeżeli plik jest na twoim serwerze, to klikasz na żółtą ikonkę z szarymi górkami i wklejasz do niego link 2.jeżeli plik masz na swoim komputerze, to kilikasz na "Zarządzaj załącznikami" (trochę niżej)>"Przeglądaj">wskazujesz ścieżkę do pliki>wyślij
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Autor stworzylam scenke, plane,kulka i skylight, opcje wlaczylam i scena jest oswietlona
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Czyli nie ma jakiegoś "dziwnego" błędu programu, teraz zrób to samo w swojej scence (dodaj skylight`a, tylko dostosuj siłę emisji światła, bo scena może być "prześwietlona" w przypadku gdy są jeszcze inne źródła światła; włącz FG)
Napisano 5 Październik 200420 l Autor wydaje sie wszystko w porzadku z mental reyem, sceny sa oswietlone prawidłowo, dzieki za pomoc panowie
Napisano 5 Październik 200420 l oki dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki jesli plik masz na serwerze to mozesz dodac go bez trybu advanced wystarczy tylko napisac img w nawiasie trojkatnym Na dole masz tabelke posting rules, kliknij na vB code is On
Napisano 12 Październik 200420 l Autor robilam scene, sfera, walec, piramida i kwadrat material czyste szklo z biblioteki mental ray, plus podloze w szachownice, background czarny, skylight, po renderingu okazało sie ze w bryłach są jakies kropeczki, szklo jest czyste bez zadnej tekstury. pytanie: dlaczego?
Napisano 12 Październik 200420 l pewnie ustawiłaś za małe samplowanie/a, czy możesz wrzucić screen`a?
Napisano 13 Październik 200420 l "Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :)" Sorki za zmyłkę...moja wina. Zwracam honor :P Widocznie za długo siedziałem przed kompem...:P Pozdrawiam
Napisano 20 Listopad 200420 l Musisz zwięszyć w polu [Final Gather] ilość sampli i ustawić ręcznie ich wielkość} tym sposobem pozbędziesz się nieciekawych efektów FG. Jeżeli chcesz pozbyć się plamek w obiektach szklanych, musisz zwiększyć sampowanie w polu [samples per Pixel] na (np.): min: 4, max: 16 ; Filter: Lanczos (W:4,0, H:4,0).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto