Skocz do zawartości

mental ray a skylight


Ana

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1.No wiec tak tworzysz dwa swiatla omni i skylght.

2.Omni sluzyc bedzie do wygaszenia defaultowego oswietlenia wie musimy je wylaczyc na 2 sposoby a nawet 3 :). ale wystarczy odznaczyc tego ptaszka :).

3. F10 w indirect illumination wlaczasz FG dla testow samples nizsze wartosci zalecane. obok jest min/max radius tym recznie sie ustawia wielkosci tych sfer FG. standardowo max sam wylicza wielkosci zaleznie od wielkosci sceny ale robi to dla najwiekszego obiektu w scenie ale raczej trzeba je samemu ustawic.zalecany stosunek min/max=1/10.

4 F9 lub key render i koniec musi dzialc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, a utwórz nową scenę:

 

>>rzuć plane`a, kilka box`ów leżących na nim, później:

 

>>stwórz światło typu "skylight" (nie zmieniaj żadnych parametrów)>>naciśnij "F10", przejdź do zakładki "Indirect illumination" i niżej (pod GI), masz opcję FG (włącz ją, nie zmieniając ustawień) i wyrenderuj obrazek nie wprowadzając do sceny innych świateł.

 

napisz czy scena jest oświetlona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przechodzisz do trybu> "Go Advanced" i :

1.jeżeli plik jest na twoim serwerze, to klikasz na żółtą ikonkę z szarymi górkami i wklejasz do niego link

2.jeżeli plik masz na swoim komputerze, to kilikasz na "Zarządzaj załącznikami" (trochę niżej)>"Przeglądaj">wskazujesz ścieżkę do pliki>wyślij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma jakiegoś "dziwnego" błędu programu,

teraz zrób to samo w swojej scence (dodaj skylight`a, tylko dostosuj siłę emisji światła, bo scena może być "prześwietlona" w przypadku gdy są jeszcze inne źródła światła; włącz FG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki

dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki

 

jesli plik masz na serwerze to mozesz dodac go bez trybu advanced wystarczy tylko napisac img w nawiasie trojkatnym img czyli

Na dole masz tabelke posting rules, kliknij na vB code is On

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robilam scene, sfera, walec, piramida i kwadrat material czyste szklo z biblioteki mental ray, plus podloze w szachownice, background czarny, skylight, po renderingu okazało sie ze w bryłach są jakies kropeczki, szklo jest czyste bez zadnej tekstury.

pytanie: dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zwięszyć w polu [Final Gather] ilość sampli i ustawić ręcznie ich wielkość} tym sposobem pozbędziesz się nieciekawych efektów FG.

 

Jeżeli chcesz pozbyć się plamek w obiektach szklanych, musisz zwiększyć sampowanie w polu [samples per Pixel] na (np.): min: 4, max: 16 ; Filter: Lanczos (W:4,0, H:4,0).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności