Ana Napisano 17 Wrzesień 2004 Share Napisano 17 Wrzesień 2004 dlaczego kiedy wlaczam w renderingu mental ray to skylight nie dziala? moze nie wlaczam jakiejs opcji? o co z tym biega? dzieki za pomoc z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falcrum Napisano 17 Wrzesień 2004 Share Napisano 17 Wrzesień 2004 Heh..proste...Jedno zastępuje 2'gie (albo MR, albo Scatline). Nie da się kozystać z 2 na raz ( no pomijając obsługę 2 Max'ow na az...:P ). Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 17 Wrzesień 2004 Autor Share Napisano 17 Wrzesień 2004 a jak zrobic jakies ladne wszedobylskie swiatło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 17 Wrzesień 2004 Share Napisano 17 Wrzesień 2004 Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :) Musisz włączyć w zakładce "Indirect illumination" mentala opcję Final Gather, powinno pomóc pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 17 Wrzesień 2004 Autor Share Napisano 17 Wrzesień 2004 dziekuje napewno sprobuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 17 Wrzesień 2004 Share Napisano 17 Wrzesień 2004 Vorek ma racje, aby cieszyć się efektami skylight`a musisz w Mental`u włączyć FG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 20 Wrzesień 2004 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2004 sorry chlopaki ale cos to nie chce dzialac, moze nie wlaczyłam jeszcze jakiejs opcji lub funkcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 20 Wrzesień 2004 Share Napisano 20 Wrzesień 2004 1.No wiec tak tworzysz dwa swiatla omni i skylght. 2.Omni sluzyc bedzie do wygaszenia defaultowego oswietlenia wie musimy je wylaczyc na 2 sposoby a nawet 3 :). ale wystarczy odznaczyc tego ptaszka :). 3. F10 w indirect illumination wlaczasz FG dla testow samples nizsze wartosci zalecane. obok jest min/max radius tym recznie sie ustawia wielkosci tych sfer FG. standardowo max sam wylicza wielkosci zaleznie od wielkosci sceny ale robi to dla najwiekszego obiektu w scenie ale raczej trzeba je samemu ustawic.zalecany stosunek min/max=1/10. 4 F9 lub key render i koniec musi dzialc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 20 Wrzesień 2004 Share Napisano 20 Wrzesień 2004 hmm, a utwórz nową scenę: >>rzuć plane`a, kilka box`ów leżących na nim, później: >>stwórz światło typu "skylight" (nie zmieniaj żadnych parametrów)>>naciśnij "F10", przejdź do zakładki "Indirect illumination" i niżej (pod GI), masz opcję FG (włącz ją, nie zmieniając ustawień) i wyrenderuj obrazek nie wprowadzając do sceny innych świateł. napisz czy scena jest oświetlona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 21 Wrzesień 2004 Autor Share Napisano 21 Wrzesień 2004 oki dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 21 Wrzesień 2004 Share Napisano 21 Wrzesień 2004 przechodzisz do trybu> "Go Advanced" i : 1.jeżeli plik jest na twoim serwerze, to klikasz na żółtą ikonkę z szarymi górkami i wklejasz do niego link 2.jeżeli plik masz na swoim komputerze, to kilikasz na "Zarządzaj załącznikami" (trochę niżej)>"Przeglądaj">wskazujesz ścieżkę do pliki>wyślij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 22 Wrzesień 2004 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2004 dzienkuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 24 Wrzesień 2004 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2004 stworzylam scenke, plane,kulka i skylight, opcje wlaczylam i scena jest oswietlona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 24 Wrzesień 2004 Share Napisano 24 Wrzesień 2004 Czyli nie ma jakiegoś "dziwnego" błędu programu, teraz zrób to samo w swojej scence (dodaj skylight`a, tylko dostosuj siłę emisji światła, bo scena może być "prześwietlona" w przypadku gdy są jeszcze inne źródła światła; włącz FG) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 5 Październik 2004 Autor Share Napisano 5 Październik 2004 wydaje sie wszystko w porzadku z mental reyem, sceny sa oswietlone prawidłowo, dzieki za pomoc panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 5 Październik 2004 Share Napisano 5 Październik 2004 oki dam znac, aha jak sie wrzuca jpg? wiem jak to dzialalo na strej skorze ale teraz nie moge sie polapac w tym wszystkim, bede wdzieczna za male wskazowki jesli plik masz na serwerze to mozesz dodac go bez trybu advanced wystarczy tylko napisac img w nawiasie trojkatnym Na dole masz tabelke posting rules, kliknij na vB code is On Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 12 Październik 2004 Autor Share Napisano 12 Październik 2004 robilam scene, sfera, walec, piramida i kwadrat material czyste szklo z biblioteki mental ray, plus podloze w szachownice, background czarny, skylight, po renderingu okazało sie ze w bryłach są jakies kropeczki, szklo jest czyste bez zadnej tekstury. pytanie: dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 12 Październik 2004 Share Napisano 12 Październik 2004 pewnie ustawiłaś za małe samplowanie/a, czy możesz wrzucić screen`a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falcrum Napisano 13 Październik 2004 Share Napisano 13 Październik 2004 "Falcrum - chyba coś Ci się pokiełbasiło, pytanko jest o SKYLIGHT a nie SCANLINE :)" Sorki za zmyłkę...moja wina. Zwracam honor :P Widocznie za długo siedziałem przed kompem...:P Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 19 Listopad 2004 Autor Share Napisano 19 Listopad 2004 sorry ze tak pozno, greg to screen o ktory prosiles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 20 Listopad 2004 Share Napisano 20 Listopad 2004 Musisz zwięszyć w polu [Final Gather] ilość sampli i ustawić ręcznie ich wielkość} tym sposobem pozbędziesz się nieciekawych efektów FG. Jeżeli chcesz pozbyć się plamek w obiektach szklanych, musisz zwiększyć sampowanie w polu [samples per Pixel] na (np.): min: 4, max: 16 ; Filter: Lanczos (W:4,0, H:4,0). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ana Napisano 20 Listopad 2004 Autor Share Napisano 20 Listopad 2004 dzieki, sproboje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się