Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, bardzo mnie ten temat zaciekawił, widziałem kiedyś scenke w której koleś używał właśnie efektu światła odbitego w jakimś elemencie które odbija sie w 100 % (no może w 90) i leci dalej - czyli tak jak w życiu. Jak to zrobić. Mam dostępny VRay, fRender, Mental Ray.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 4,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie dokonca rozumiem, o czym mówisz... Reflection powinno imho załatwić sprawę. Chętnie zobaczyłbym tą scenkę, aby wiedzieć o czym piejesz ;) Zobacz tutorial na max3d.pl o odbiciu światła lasera... Może to ci pomoże.

Napisano

zapewne chodzi ci o caustics .... efekt kaustyki jest prosty do wykonania w v-rayu (jesli zna sie conajmniej niezle ten program ... ) w dziale tutorials na http://www.evermotion.org są videotutoriale dla v-raya sa ponumerowane od 54-1 jesli sie orietuje jest tam rowniez wzmianka o kaustyce ....

Napisano
  • Autor

Chodzi mi o ten efekt (obrazek w środku:

 

 

vol_gallery.jpg

 

 

W miejscach odbicia jest element załamujący.

Rozumiem także że Caustyca to podstawa w takiej scenie.

 

Wyjaśniam: jeśli poświecisz latarką w lustro to promień swiatła sie odbije pod kontem= kontowi padania, w wielu scenach 3dstudio, brakuje właśnie tego efektu w miejscach gdzie światło pada np. na szybe.

 

PS. jak sie dodaje nowe materiały w 3dstudio (materiał.mat, bo jak wrzucam do 3dsmax6\matlibs\ to niewidać go w Materaial rowser)

Napisano

Wow fajne efekty a moze wie ktos jak zrobic efekt na pierwszym obrazku

 

ja probowalem tak:

 

dalem swiatlo Target spot i ustawilem zeby dawalo Fog nacelowalem te swiatlo na sphere z materialem glass z mentalRay'a i wyrenderowalem a tam zonk - swiatlo przechodzi przez sphere tak jakby jej tam nie bylo i leci delej w niezmienionym ksztalcie :((

Napisano
  • Autor

Kumpel podpowiedział mi że da sie to zrobić Create>SpaceWarps>Deflectors>... ale niewiem jak sie tego używa, prubowałem różnymi sposobami i te elementy mi "nie działają". Jaką Książke Polecanie do nauki 3d Studio.

 

PS. zobaczcie moje prace na http://cobram3.w.interia.pl/ i powiedzcie co jak mi wychodzą.

Napisano

jakie deflectory, jakie fogi? :P Volume caustics i tyle. Mental to obsługuje na 100%.

Napisano
  • Autor
jakie deflectory, jakie fogi? :P Volume caustics i tyle. Mental to obsługuje na 100%.

 

powiedz jak to uruchomić, i jak to zrobić, znasz może jakieś tutki z fajnymi "Efektami" do 3ds max,

Napisano
  • Autor

OK, dzieki mam już podstawe sceny, ale jak ... odbić to światło - jaki materiał odbije Promień ?? bo z tego tutoriala, to niezabardzo widać, (może dlatego że Maya nieznam :/ )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.