CobrAM Napisano 17 Wrzesień 2004 Napisano 17 Wrzesień 2004 Witam, bardzo mnie ten temat zaciekawił, widziałem kiedyś scenke w której koleś używał właśnie efektu światła odbitego w jakimś elemencie które odbija sie w 100 % (no może w 90) i leci dalej - czyli tak jak w życiu. Jak to zrobić. Mam dostępny VRay, fRender, Mental Ray.
mCh Napisano 17 Wrzesień 2004 Napisano 17 Wrzesień 2004 nie dokonca rozumiem, o czym mówisz... Reflection powinno imho załatwić sprawę. Chętnie zobaczyłbym tą scenkę, aby wiedzieć o czym piejesz ;) Zobacz tutorial na max3d.pl o odbiciu światła lasera... Może to ci pomoże.
Marcin Napisano 17 Wrzesień 2004 Napisano 17 Wrzesień 2004 zapewne chodzi ci o caustics .... efekt kaustyki jest prosty do wykonania w v-rayu (jesli zna sie conajmniej niezle ten program ... ) w dziale tutorials na http://www.evermotion.org są videotutoriale dla v-raya sa ponumerowane od 54-1 jesli sie orietuje jest tam rowniez wzmianka o kaustyce ....
CobrAM Napisano 17 Wrzesień 2004 Autor Napisano 17 Wrzesień 2004 Chodzi mi o ten efekt (obrazek w środku: W miejscach odbicia jest element załamujący. Rozumiem także że Caustyca to podstawa w takiej scenie. Wyjaśniam: jeśli poświecisz latarką w lustro to promień swiatła sie odbije pod kontem= kontowi padania, w wielu scenach 3dstudio, brakuje właśnie tego efektu w miejscach gdzie światło pada np. na szybe. PS. jak sie dodaje nowe materiały w 3dstudio (materiał.mat, bo jak wrzucam do 3dsmax6\matlibs\ to niewidać go w Materaial rowser)
silver_pl Napisano 18 Wrzesień 2004 Napisano 18 Wrzesień 2004 Wow fajne efekty a moze wie ktos jak zrobic efekt na pierwszym obrazku ja probowalem tak: dalem swiatlo Target spot i ustawilem zeby dawalo Fog nacelowalem te swiatlo na sphere z materialem glass z mentalRay'a i wyrenderowalem a tam zonk - swiatlo przechodzi przez sphere tak jakby jej tam nie bylo i leci delej w niezmienionym ksztalcie :((
CobrAM Napisano 21 Wrzesień 2004 Autor Napisano 21 Wrzesień 2004 Kumpel podpowiedział mi że da sie to zrobić Create>SpaceWarps>Deflectors>... ale niewiem jak sie tego używa, prubowałem różnymi sposobami i te elementy mi "nie działają". Jaką Książke Polecanie do nauki 3d Studio. PS. zobaczcie moje prace na http://cobram3.w.interia.pl/ i powiedzcie co jak mi wychodzą.
kozioo Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 jakie deflectory, jakie fogi? :P Volume caustics i tyle. Mental to obsługuje na 100%.
silver_pl Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 gdzie jest taka opcja w mentalu? jak do tego dojsc?
CobrAM Napisano 29 Wrzesień 2004 Autor Napisano 29 Wrzesień 2004 jakie deflectory, jakie fogi? :P Volume caustics i tyle. Mental to obsługuje na 100%. powiedz jak to uruchomić, i jak to zrobić, znasz może jakieś tutki z fajnymi "Efektami" do 3ds max,
kozioo Napisano 29 Wrzesień 2004 Napisano 29 Wrzesień 2004 http://www.motiondesign.biz/vol_start.html tu jest tutorial do majki (nawet z niego pochodza obrazki ktore widac kilka postow wyzej:)), ale spokojnie da sie go zastosowac w maxie. edit http://www.pixelperfectgraphics.biz/cg_files/volume-test.zip a tu jest plik .max z tym efektem. PS: Ani tutek, ani ta scenka nie sa moje gdyby ktos miał watpliwosci ;)
CobrAM Napisano 6 Październik 2004 Autor Napisano 6 Październik 2004 OK, dzieki mam już podstawe sceny, ale jak ... odbić to światło - jaki materiał odbije Promień ?? bo z tego tutoriala, to niezabardzo widać, (może dlatego że Maya nieznam :/ )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się