Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Staram się oświetlić coś w rodzaju pokoju biurowo/laboratoryjnego. Pracuje w mental ray, ale problem polega na tym, że nigdzie nie mogę znaleźć tutoriala pokazującego oświetlenie sceny samym światłem sztucznym. Wszędzie ludzie używają daylight, a ja potrzebuje informacji na temat lamp górnych czy czegoś w tym klimacie.

Oczywiście podjąłem się próby oświetlenia tego samemu, ale problem polega na tym, że światło nie oświetla samych lamp. Tutaj zdjęcia:

Viewport.jpg

Render_1.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może umieść w lampie jakiś obiekt (plane) z materiałem z ustawionym "self illumination"?

Napisano

jeśli swiatło sztuczne to bardzo przydatne będą IES'y. Jeśli nie wiesz co to, to w googlach znajdziesz rozwinięcie tego pojęcia. Ściągniesz sobie pare darmowych mapek IES załądujesz do światła i uzyskasz typowych charakter sztucznego oświetlenia.

Napisano
  • Autor

Dzięki, o IES słyszałem, ale dopiero teraz pierwszy raz sobie przetestowałem i muszę przyznać, że niesamowicie przydatne :) Co do self illumination to ustawiłem na standardowym materiale na 100, ale słabo działa. Tzn. w miejsce lampy dorzuciłem plane'a z self illumination : 100, a lampę dałem całą chromowaną, ale niestety w ogóle światło tam się nie odbija przez co lampa jest po prostu srebrna. Próbowałem też samą lampę ustawić jako self illumination: 100, ale efekt ten sam, może troszkę lepszy.

Napisano

No robisz lampe jak w realu : mesh lightem po prostu świeć. tzn nie wiem jak tam w mental ray'u ale ja w cycku tak robię. :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności