Skocz do zawartości

Octane Render 2.0


Lesiu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Olaf, tylko ja nie do końca jestem przekonany, czy to wszystko już jest. Na forum otoy jakiś czas temu była informacja, że te wszystkie możliwości planowane są na 2.x, ale nie na pierwszą wersję 2. Zresztą zobacz, że tutaj http://render.otoy.com/features.php masz oznaczone gwiazdką rzeczy, które są "=> 2.0 FEATURE". Tak więc, jeśli dobrze rozumiem, to nie jest tak, że już masz disp, hair/fur, opensubdiv, motion blur itd. Dla mnie to takie trochę oszustwo, bo wstawili to w listę możliwości, które są de facto w planach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten displacement to prawdziwy micro displacement? Teselacja z ODS?

 

woah dogonili cycles i przegonili paroma ficzerami

Może dlatego że mają trochę więcej kasy. ;) Dodatkowo ich renderer jest pieruńsko szybszy. W Cyclesie na taką optymalizacje trzeba będzie poczekać jeszcze wiele miesięcy. Mimo to Cycek nadal ma sporo asów w rękawie. Proceduralne tekstury (szok że octane ma ich dokładnie zero, albo mam innego googla), prawdziwa wolumetryka, particle inne niż instancje geometrii, OSL, Baking.

 

Oba te silniki są warte uwagi ale jednak stwierdzam że oba są jeszcze w fazie rozwojowej. Zbyt wielu rzeczy brakuje żeby móc się rzucić na renderowanie nimi filmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak troche wygląda cycles ma to ale nie ma tego a octane ma to ale nie ma tamtego.

 

Do interiorów fakt faktem octane jest dużo lepszy. do exteriorów bym powiedział że cycles z racji proceduralnych shaderów i sporych możliwości chociazby shader który powyrzej pewnej wysokości randomowo robi się przezroczysty maksymalnie. a powyrzej jeszcze innej już totalnie jest przezroczysty i takie coś wrzucasz na liście a no i różne odcienie liści/tekstury rózne.. i masz gotowy efekt że im wyrzej tym mniej liści aż nie ma żadnych. Zrób coś takiego w octane.. Coronie, nie wiem jak vray.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

True. Nodalne shadery cyclesa to światowa czołówka. Dla ludzi od R&D to niezły plac zabaw. Jak ktoś jeszcze zna OSLa i ma wystarczająco mocne CPU żeby na nim renderować to może zrobić dosłownie wszystko co zechce. Niestety bez paru rzeczy jak lepsza wydajność, render sieciowy czy progresywny render animacji trudno przekonywać większe firmy do cyclesa, to jeszcze nie ten czas.

Jakby ktoś chciał poczytać czego brakuje w cyclesie i jakie są plany to w linku niżej jest oficjalna lista TODO:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.6/Source/Render/Cycles/ToDo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności