Napisano 18 Czerwiec 201410 l Witam! Dopiero co zaczynam swoją "przygodę" z Vray-em. Uczę się sam ,ale już pojawiłsię problem. W renderze na niektorych obiektach pojawiaja sie białe bliki, na ścianie i suficie są plamy i nie wiem jak ustawić porę i godzinę słońca tak jak to było w mental rayu. Jeśli ktoś mógł by mi pomóc z tymi problemami oraz doradzić co zrobic aby render wygladał realistyczniej był bym wdzięczny. Dodam że używam świateł IES oraz Sun w programie 3ds Max 2013.
Napisano 18 Czerwiec 201410 l -w sekcji color mapping włącz sub pixel mapping -jak są plamy na ścianach to należy w irradiance map podwyższyć parametry HSph subdivids i Interp samples - w materiale szkła zaznacz w sekcji refraction opcje affect shadows światło nie bedzie siedziało w oknie na początek wywal obrazek zza okna bo zupełnie tu nie pasuje. Jak używasz vraysun to prze oknami warto postawić vraylight plane z zaznaczaną opcja skyportal +simple. Wrzuć ustawianie rendera, kamery i świateł, czy ty masz w ogóle włączone GI w scenie ? Co do ustawiania konkretnej godziny słonca to warto zastosować daylaght system z podpiętym pod niego vraysun http://vray.info/tutorials/vraydaylight/ będziesz mógł w nim ustalić konkretna godzinę datę, lokalizacje, natomiast jeśli zamierzasz pracować samym vraysun to wystarczy zmieniać kąt i wysokość słońca w stosunku do punku 0 układu współrzędnych http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vraysun_sky.htm, Edytowane 18 Czerwiec 201410 l przez skalpel3d
Napisano 21 Czerwiec 201410 l Autor Oto moje ustawienia. Render dodam później bo pobawiłem się ustawieniami i teraz renderuje się kilkanaście godzin:) Edytowane 21 Czerwiec 201410 l przez KRS15
Napisano 22 Czerwiec 201410 l Tutaj masz krok po kroku podstawowe ustawienia sceny renderowanej V-ray. Oczywiście to tylko punkt wyjścia. http://help.chaosgroup.com/vray/help/200R1/tutorials_interior.htm
Napisano 22 Czerwiec 201410 l Autor No wiec zastosowałem się do waszych poleceń, podpatrzyłem trochę tutoriali i w ogóle. Efekt widać na załączonym obrazku. Niestety nie potrafię pozbyć się poszarpanych krawędzi. No i problem w tym że nawet przy świetle dziennym muszę włączać sztuczne oświetlenie w środku ponieważ rendery są ciemne. Na dodatek moc tych świateł musi być bardzo można żeby w ogóle coś dawały. W podglądzie Realistic scena jest wyżarta przez światła a w renderze ledwo oświetlona. PS: Jeżeli znacie jakieś strony z poradnikami jak osiągnąć fotorealistyczne wizualizacje był bym bardzo wdzięczny. Edytowane 22 Czerwiec 201410 l przez KRS15
Napisano 22 Czerwiec 201410 l Krawędzie Ci szarpie bo masz ustawiony sampler na Fixed. Zmień go na DMC. nie dziwię, że liczy ci się kilkanaście godzin jak IRR mapę dałeś na very high :D zupełnie nie potrzebnie (+ jeszcze dowalileś detail enchacement) Na podgląd realistic to nawet nie masz co nigdy patrzeć. Edytowane 22 Czerwiec 201410 l przez jacekszy0
Napisano 22 Czerwiec 201410 l Autor To ze długo się robi to mi nie przeszkadza byle by efekty były zadowalające. Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Napisano 23 Czerwiec 201410 l Co do ustawień to jak mój przedmówca napisał jeśli nie za bardzo jeszcze potrafisz sam je ustawiać to w irradance map daj spokojnie na medium jest to parametr który jakością starcza na finalne prace ;)Możesz równocześnie obniżyć parametr noise treshold w dmc sampler na 0,005 schodzenie niżej będzie się wiązało z odczuwalnym wydłużaniem czasu renderu. Zwróć także uwagę na zastosowany filtr aa akurat w twoim przypadku jest to Area która na ustawiniach fabrycznych jest filtrem dosyć miękkim i szybko liczącym się jeśli zależy ci na wyostrzeniu krawedzi w scenie to albo zmniejszaj jeje parametr albo zastosuj któryś z filtrów mocno ostrzących np mitchell albo catmul ten ostatni ostrzy krawędzie najmocniej ale równocześnie nie ma żadnej kontroli nad jego zachowaniem i przy nieumiejętnym ustawaniu mocy światła można otrzymać nieładne artefakty. W tej scenie włączony detail enchacement to w ogóle zbędny element który tylko powoduje niepotrzebne wydłużenie czasu zasadniczo stosuje się go jak masz w scenie dużo drobnych elementów które muszą być wyraziste a nie rozmazane przez renderer np renderig biżuterii ;) Co do ciemności w scenie to przyczyna ustawień kamery na dzień dobry spokojnie możesz wyłączyć vignetting a jeśli ci już zależy na tym efekcie bo nie umiesz go np uzyskać w photoshopie to ustawa go na 0,27, white balance ustaw na neutral a jeśli render ci się leciutko zaniebieszcza to na daylight następnie zacznij obniżać parametr shuter speed jeśli render będzie ci się podobał ale będziesz miał za mocne przepalenia w oknie i na podłodze popracuj parametrem burn value w color mapping ogólnie manewruje się następującymi ustawianiami w kamerze f- number, shuter speed , iso ale na początek zrób to co napisałem wcześniej abyś sobie nie na mieszał w ustawieniach tu znajdziesz opis do kamery http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm. Co do wszelkiej maści tutoriali to raczej są dobre do ćwiczenia umiejętności jeśli już :) a dobrze jest na starcie mieć wiedzę co za co odpowiada i jak to stosować a nie ustawiać parametry na chybił trafił czy tez kopiując z innych scen sporo wiedzy na temat parametrów znajdziesz w samym helpie od vray szczególnie że ma też example , natomiast wartym polecania tytułem książkowym (jest także w pdf) http://francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng A co do samego renderu to jeszcze zmień mapowanie tych cegieł bo jest całkowicie nie realistyczne taka cegła jak u ciebie zastosowana ma standardem dł 24-25 cm szer 12 cm wys 6.5 cm dwa daj albo mapkę normal do bump albo zrób tą ścianę vray displacenmentmod http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/displMod_params.htm, http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_displacement.htm Edytowane 23 Czerwiec 201410 l przez skalpel3d
Napisano 23 Czerwiec 201410 l Autor Tyle na dzisiaj (+lekka obróbka w Photoshopie). Przez wakacje zamierzam trochę poczytać tak jak mi radzicie i wtedy wrócę z pytaniami i wątpliwościami.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto