Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Dopiero co zaczynam swoją "przygodę" z Vray-em. Uczę się sam ,ale już pojawiłsię problem. W renderze na niektorych obiektach pojawiaja sie białe bliki, na ścianie i suficie są plamy i nie wiem jak ustawić porę i godzinę słońca tak jak to było w mental rayu. Jeśli ktoś mógł by mi pomóc z tymi problemami oraz doradzić co zrobic aby render wygladał realistyczniej był bym wdzięczny. Dodam że używam świateł IES oraz Sun w programie 3ds Max 2013.1j0vu9.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

-w sekcji color mapping włącz sub pixel mapping

-jak są plamy na ścianach to należy w irradiance map podwyższyć parametry HSph subdivids i Interp samples

- w materiale szkła zaznacz w sekcji refraction opcje affect shadows światło nie bedzie siedziało w oknie na początek wywal obrazek zza okna bo zupełnie tu nie pasuje. Jak używasz vraysun to prze oknami warto postawić vraylight plane z zaznaczaną opcja skyportal +simple. Wrzuć ustawianie rendera, kamery i świateł, czy ty masz w ogóle włączone GI w scenie ?

Co do ustawiania konkretnej godziny słonca to warto zastosować daylaght system z podpiętym pod niego vraysun http://vray.info/tutorials/vraydaylight/ będziesz mógł w nim ustalić konkretna godzinę datę, lokalizacje, natomiast jeśli zamierzasz pracować samym vraysun to wystarczy zmieniać kąt i wysokość słońca w stosunku do punku 0 układu współrzędnych http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vraysun_sky.htm,

Edytowane przez skalpel3d
Napisano (edytowane)

2hdt9ci.jpg

Oto moje ustawienia. Render dodam później bo pobawiłem się ustawieniami i teraz renderuje się kilkanaście godzin:)

Edytowane przez KRS15
Napisano (edytowane)

2rgkp6q.jpg

 

No wiec zastosowałem się do waszych poleceń, podpatrzyłem trochę tutoriali i w ogóle. Efekt widać na załączonym obrazku. Niestety nie potrafię pozbyć się poszarpanych krawędzi. No i problem w tym że nawet przy świetle dziennym muszę włączać sztuczne oświetlenie w środku ponieważ rendery są ciemne. Na dodatek moc tych świateł musi być bardzo można żeby w ogóle coś dawały. W podglądzie Realistic scena jest wyżarta przez światła a w renderze ledwo oświetlona.

 

PS: Jeżeli znacie jakieś strony z poradnikami jak osiągnąć fotorealistyczne wizualizacje był bym bardzo wdzięczny.

Edytowane przez KRS15
Napisano (edytowane)

Krawędzie Ci szarpie bo masz ustawiony sampler na Fixed. Zmień go na DMC.

 

nie dziwię, że liczy ci się kilkanaście godzin jak IRR mapę dałeś na very high :D zupełnie nie potrzebnie (+ jeszcze dowalileś detail enchacement)

 

Na podgląd realistic to nawet nie masz co nigdy patrzeć.

Edytowane przez jacekszy0
Napisano

To ze długo się robi to mi nie przeszkadza byle by efekty były zadowalające.

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowane)

Co do ustawień to jak mój przedmówca napisał jeśli nie za bardzo jeszcze potrafisz sam je ustawiać to w irradance map daj spokojnie na medium jest to parametr który jakością starcza na finalne prace ;)Możesz równocześnie obniżyć parametr noise treshold w dmc sampler na 0,005 schodzenie niżej będzie się wiązało z odczuwalnym wydłużaniem czasu renderu. Zwróć także uwagę na zastosowany filtr aa akurat w twoim przypadku jest to Area która na ustawiniach fabrycznych jest filtrem dosyć miękkim i szybko liczącym się jeśli zależy ci na wyostrzeniu krawedzi w scenie to albo zmniejszaj jeje parametr albo zastosuj któryś z filtrów mocno ostrzących np mitchell albo catmul ten ostatni ostrzy krawędzie najmocniej ale równocześnie nie ma żadnej kontroli nad jego zachowaniem i przy nieumiejętnym ustawaniu mocy światła można otrzymać nieładne artefakty. W tej scenie włączony detail enchacement to w ogóle zbędny element który tylko powoduje niepotrzebne wydłużenie czasu zasadniczo stosuje się go jak masz w scenie dużo drobnych elementów które muszą być wyraziste a nie rozmazane przez renderer np renderig biżuterii ;)

Co do ciemności w scenie to przyczyna ustawień kamery na dzień dobry spokojnie możesz wyłączyć vignetting a jeśli ci już zależy na tym efekcie bo nie umiesz go np uzyskać w photoshopie to ustawa go na 0,27, white balance ustaw na neutral a jeśli render ci się leciutko zaniebieszcza to na daylight następnie zacznij obniżać parametr shuter speed jeśli render będzie ci się podobał ale będziesz miał za mocne przepalenia w oknie i na podłodze popracuj parametrem burn value w color mapping ogólnie manewruje się następującymi ustawianiami w kamerze f- number, shuter speed , iso ale na początek zrób to co napisałem wcześniej abyś sobie nie na mieszał w ustawieniach tu znajdziesz opis do kamery http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm. Co do wszelkiej maści tutoriali to raczej są dobre do ćwiczenia umiejętności jeśli już :) a dobrze jest na starcie mieć wiedzę co za co odpowiada i jak to stosować a nie ustawiać parametry na chybił trafił czy tez kopiując z innych scen sporo wiedzy na temat parametrów znajdziesz w samym helpie od vray szczególnie że ma też example , natomiast wartym polecania tytułem książkowym (jest także w pdf) http://francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng

A co do samego renderu to jeszcze zmień mapowanie tych cegieł bo jest całkowicie nie realistyczne taka cegła jak u ciebie zastosowana ma standardem dł 24-25 cm szer 12 cm wys 6.5 cm dwa daj albo mapkę normal do bump albo zrób tą ścianę vray displacenmentmod http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/displMod_params.htm, http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_displacement.htm

Edytowane przez skalpel3d
Napisano

4gkdfs.jpg

Tyle na dzisiaj (+lekka obróbka w Photoshopie). Przez wakacje zamierzam trochę poczytać tak jak mi radzicie i wtedy wrócę z pytaniami i wątpliwościami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności