Skocz do zawartości

Co lepiej używać Displacement Map czy Displace Modifier i jakie są różnice?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Dawno nic w 3ds'ie nie robiłem i mogę się mylić, ale czy przypadkiem displace modifier nie wykrzywia obiektów na podstawie siatki? tzn. im więcej polygonów tym lepszy displacement. Z mapą chyba tak nie jest, bo przecież można nawet na plane'a walnąć i i tak będzie działać. A więc wydaje mi się, że displace modifier działa zależnie od gęstości siatki, a displacement map niezależnie.

Napisano

Zależy od potrzeb. Zazwyczaj stosuje się displacement map.

 

Displacement Map z mapy zmienia geometrię na etapie renderowania, nie masz możliwości edycji siatki, efekt widoczny jest po wyrenderowaniu, renderer sam zajmuje się geometrią, zyskujesz też brak obciążenia w viewportach, model zajmuje mniej pamięci.

 

Modyfikator Displace na podstawie mapy zmienią geometrię na której możesz potem pracować. Zazwyczaj do dobrych rezultatów potrzebuję gęsta lub dobrze przygotowaną siatką. Przydatny jest w specyficznych momentach np. gdy modelujesz teren na podstawie mapy wysokości.

 

Więcej znajdziesz w helpie maxa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności