Napisano 27 Czerwiec 201410 l Witam Co lepiej używać Displacement Map czy Displace Modifier i jakie są różnice? ps. Posiadam 3ds Max 2013 i używam Mental Raya....
Napisano 27 Czerwiec 201410 l Dawno nic w 3ds'ie nie robiłem i mogę się mylić, ale czy przypadkiem displace modifier nie wykrzywia obiektów na podstawie siatki? tzn. im więcej polygonów tym lepszy displacement. Z mapą chyba tak nie jest, bo przecież można nawet na plane'a walnąć i i tak będzie działać. A więc wydaje mi się, że displace modifier działa zależnie od gęstości siatki, a displacement map niezależnie.
Napisano 27 Czerwiec 201410 l Zależy od potrzeb. Zazwyczaj stosuje się displacement map. Displacement Map z mapy zmienia geometrię na etapie renderowania, nie masz możliwości edycji siatki, efekt widoczny jest po wyrenderowaniu, renderer sam zajmuje się geometrią, zyskujesz też brak obciążenia w viewportach, model zajmuje mniej pamięci. Modyfikator Displace na podstawie mapy zmienią geometrię na której możesz potem pracować. Zazwyczaj do dobrych rezultatów potrzebuję gęsta lub dobrze przygotowaną siatką. Przydatny jest w specyficznych momentach np. gdy modelujesz teren na podstawie mapy wysokości. Więcej znajdziesz w helpie maxa.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto