Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Co lepiej używać Displacement Map czy Displace Modifier i jakie są różnice?

 

ps. Posiadam 3ds Max 2013 i używam Mental Raya....

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 829
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dawno nic w 3ds'ie nie robiłem i mogę się mylić, ale czy przypadkiem displace modifier nie wykrzywia obiektów na podstawie siatki? tzn. im więcej polygonów tym lepszy displacement. Z mapą chyba tak nie jest, bo przecież można nawet na plane'a walnąć i i tak będzie działać. A więc wydaje mi się, że displace modifier działa zależnie od gęstości siatki, a displacement map niezależnie.

Napisano

Zależy od potrzeb. Zazwyczaj stosuje się displacement map.

 

Displacement Map z mapy zmienia geometrię na etapie renderowania, nie masz możliwości edycji siatki, efekt widoczny jest po wyrenderowaniu, renderer sam zajmuje się geometrią, zyskujesz też brak obciążenia w viewportach, model zajmuje mniej pamięci.

 

Modyfikator Displace na podstawie mapy zmienią geometrię na której możesz potem pracować. Zazwyczaj do dobrych rezultatów potrzebuję gęsta lub dobrze przygotowaną siatką. Przydatny jest w specyficznych momentach np. gdy modelujesz teren na podstawie mapy wysokości.

 

Więcej znajdziesz w helpie maxa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności