Skocz do zawartości

Low Poly Landscape


RazielvvPL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Poprawiłem światło i nieco zmieniłem kolory (być może kwestia ustawień monitora).

 

Prosiłbym o konkretne sugestie - podkreślam że to jest moja pierwsza samodzielna praca i jestem z niej zadowolony więc mogę po prostu nie dostrzegać co jest w niej nie tak.

I także chcę zauważyć że w sumie siedzę w blenderze łącznie około 4 tygodni więc mogę nie wiedzieć o co chodzi jeśli ktoś napisze coś skrótem (dla innych może być to zrozumiałe dla mnie nie bardzo) także proszę o poświęcenie kilku minut na zredagowanie tekstu.

 

[ATTACH=CONFIG]95703[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem światło i nieco zmieniłem kolory (być może kwestia ustawień monitora).

 

Prosiłbym o konkretne sugestie - podkreślam że to jest moja pierwsza samodzielna praca i jestem z niej zadowolony więc mogę po prostu nie dostrzegać co jest w niej nie tak.

I także chcę zauważyć że w sumie siedzę w blenderze łącznie około 4 tygodni więc mogę nie wiedzieć o co chodzi jeśli ktoś napisze coś skrótem (dla innych może być to zrozumiałe dla mnie nie bardzo) także proszę o poświęcenie kilku minut na zredagowanie tekstu.

 

[ATTACH=CONFIG]95703[/ATTACH]

 

cięzko tak to opisać trochę drzewka bym zrobił bardziej takie jak ta wielka chmurka po lewej. nie wyciągał bym takich szpiczastych trókątów. bo o nie wygląda dobrze w tym stylu. jest wiele dobrycht utków na temat tego stylu i popatrz sobię na pracę.. innych najlepszych w tym stylu. bardzo duże znaczenie ma tutaj post produkcja..

 

popracował bym nad kadrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie - faktycznie korony drzew trochę za ostre. Jutro spróbuję nad tym popracować, na dzisiaj koniec trzeba się wyspać przed robotą.

 

jacekszy0 - dzięki za opinię i faktycznie animacja była by fajna, ale jeszcze daleka droga przede mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie forumowicze.

 

Miałem poprawić projekt w poprzednim tygodniu ale niestety nie miałem czasu.

 

Także poniżej poprawiony - wstawione góry, pozmieniane korony drzew, scena została rozjaśniona, poprawiłem również kolorystykę a także dodałem jelenia (wiem strasznie skurczybyk paskudny).

 

Jeśli uważacie że coś jeszcze wymaga poprawy, proszę o komentarze.

 

[ATTACH=CONFIG]95797[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej bym to przedstawił.

 

Bo obecnie moim zdaniem kompozycyjnie leży.

Cały kadr jest zapchany, powinieneś dać trochę przestrzeni.

 

Kilka przykładów.

 

Ale i tak bardzo fajnie Ci wyszło!

 

bigpreview_Low-Poly%20Art.jpg

Low-Poly-Island.jpg

e74c64ae24ee3daf0ace62676b130e23.png

paper_tree__low_poly_art__by_ensou-d720ybr.png

MRId9p8.png

05-low.jpg

obsidian_entry___low_poly___a_world_of_nature_by_earlydzn-d6djdfm.png

Edytowane przez 2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego na twoim miejscu bym nie przerywał tego projektu, bo teraz jest właśnie idealna pora na trening kompozycji.

To jest dopiero wyzwanie, aby ładnie poukładać to wszystko w zgrabną całość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, ze technologia tutaj nie pomoze. trzeba zrobic to z wyczuciem plastycznym. nie da rady zamydlic oczu sssem i global illumination czy pierdyliardem poly na displace ;P. trzeba posiedziec nad kompozycja, kolorystyka i interesujaca bryla. tego niestety nie da sie nauczyc na jednej pracy, dlatego mam totalnie odmienne zdanie nic 2013... wywal juz ta prace przez okno i rob nastepne. duzo nastepnych. liczmy te twoje prace w setkach na rok, wtedy bedzie progres. nie zaszkodzi poczytac o teorii koloru i kompozycji. wybrales sobie technicznie dosc prosta sprawe, ale plastycznie niestety daleko trudniejsza niz hipperreal, bo tu jak juz pisalem nie ma zamylania technicznymi smaczkami.

 

na plus masz to ze mozesz natrzaskac takich pracek duuuzo relatywnie szybko i latwo.

 

moze sprobuj zrobic najpierw przyjemna kompozycje abstrakcyjna a dopiero potem wpisz w to jakies figuratywne przedmioty.

poogladaj Piet Mondrian, Malewicza, El Lissitzky itp

http://en.wikipedia.org/wiki/Abstract_art

 

niezaleznie od preferencji, ci kolesie na prawde swietnie operowali podstawami plastycznymi, a dzieki odrzuceniu calej reszty, nie musisz sie wysilac i szukac zasad kompozycyjnych czy zestwien kolorystycznych, uzywajac jakiejkolwiek analizy, oni daja ci to wszystko na tacy, wystarczy lapac garsciami i przetrawiac na wlasne jelonki i drzewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kengi napisz coś więcej o kompozycji, ja zawsze miałem z tym problem i chętnie dowiem się więcej, poczytam popatrzę!

Zazwyczaj robię do skutku, aż jestem zadowolony, wiem co mi się podoba, ale to dla mnie bardzo wyczerpujący proces.

Najbardziej męczy mnie układanie wielu elementów.

 

Mam na myśli tego typu grafiki.

 

13647831115_663b3a826f_o_d.jpg

 

Zebra

 

Więc jeśli mógłbyś mnie nakierować, to chętnie przerobię to co mi zasugerujesz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2013, ogólnie kompozycja jest sztuką zwięzłej wypowiedzi. Chodzi o to, żeby w jednym zdaniu(obrazie) przekazać wszystko co najważniejsze i nie zapaćkać wszystkiego dygresjami.

W tym konkretnym przypadku trzeba by się zastanowić co jest najistotniejszym elementem kadru. Może to być zebra, może to być fakt nagromadzenia podobnych formalnie kształtów (kreski, linie, zaokrąglenia). Mogą być jeszcze inne rzeczy, ale rozpatrzmy te dwa przypadki:

 

Przypadek pierwszy, ZEBRA — jeżeli zebra ma być najistotniejszym elementem, to kompozycyjnie możesz ją wyodrębnić np. stawiając ją w jednym z mocnych punktów obrazu. Albo możesz użyć złotego podziału. Możesz to wykreślić geometrycznie, albo użyć kontrastu.

 

Ale właśnie... kontrast, czyli akurat zebrę zrobić z użyciem najmocniejszej różnicy odcieni pozostałe elementy puścić.

Albo kontrast w szerszym rozumieniu, bo to nie tylko zróżnicowanie waloru. Może to być też kontrast kolorystyczny, przez fakturę czy użycie ciężkich plam w stosunku do cienkich linii czy kropek. Tak samo kolor i np. jego saturacja jako wyróżnik. Chodzi o to, żeby wszelkimi dostępnymi środkami plastycznymi, nakierować widza najpierw na najistotniejszy element, a potem dzięki umiejętności prowadzić jego oko ku drugorzędnym sprawom i dalszej części "opowieści".

 

Przypadek Drugi, Nagromadzenie podobnych formalnie kształtów — w tym przypadku, może lepszym rozwiązaniem było by ukazanie całości w ciaśniejszym kadrze. Tak aby utrzymać równomierne nasycenie "kontrastu" w najszerszym tego słowa znaczeniu, czyli kolorystycznie, walorowo, fakturowo itd... tworząc taki pattern jak na dywanie itp. Możesz też, chcąc stworzyć u widza nieco intrygi/zainteresowania, umieścić oko zebry w mocnym punkcie obrazu, albo lekko je wyróżnić w inny sposób. W taki sposób żeby podpowiedzieć widzowi czego ma szukać w całym kadrze, jeżeli taki miałby być zamysł, oczywiście.

 

To tylko mały wycinek możliwości jeżeli chodzi o kompozycję, która de facto (IMHO), jest nauką o wszystkim co składa się na obraz. Zabawy abstrakcjonistów, oprócz otoczki filozoficznej, to właśnie eksperymenty formalne, badanie esencji "sztuki" z odrzuceniem całej, zwłaszcza dla nich, przaśności czystego warsztatu, czy popisów na tanie chwyty efekciarskie. I dzięki tej "szczerości" myślę, że łatwiej to zaobserwować, niż u równie wielkich mistrzów kompozycji, tyle że sztuki figuratywnej.

 

Co do twojej zebry to wydaje mi się, że parę pomysłów wykorzystałeś, ale jeszcze nie do końca świadomie, przez co czuć trochę zabawy po omacku. Parę chwytów dało ci, jakby przez przypadek, użycie efektów, typu kolorowa winieta. To spowodowało wyróżnienie zebry, trochę jak dla mnie, za bardzo na środku. Przez co sam kontrast wskazuje, że zebra jest najważniejsza, ale umiejscowienie mówi nam coś innego, że bardziej istotny jest jednak ten chaos obok niej.

Dodatkowo duża ilość wolnej przestrzeni po prawej kadru nie wnosi za wiele... tzn. można powiedzieć, że to powinno budować kontrast między zatłoczoną lewą stroną a wolną prawa, przez co, w założeniu, chaos i zatłoczenie będzie mocniej oddziaływać, ale zaprzeczasz temu kolejnym oddechem po lewej.

A jeżeli byś chciał zrobić "chaos/zatłoczenie w otoczce pustej przestrzeni", to wtedy wolne obiekty trochę to zakłócają. Po prostu brakuje mi w całej tej kompozycji konsekwencji.

Trochę jakbyś naraz mówił o zebrze, zatłoczeniu, pustej przestrzeni, patternie kreskowym, łukach muszli itd i to na kilka głosów. Może warto bardziej przeanalizować obraz i zastanowić się co w tym przekazie jest najważniejsze a potem umiejętnie, tylko na tym, skupić środki plastyczne by to uwypuklić, a inne bajery tylko temu podporządkować.

Nie mówię, że to zły obrazek, ale można z nim jeszcze powalczyć, chociaż osobiście jestem zwolennikiem dużej ilości prac, a nie męczenia jednej.

 

No napisałem się, a jak zwykle tylko nadgryzłem gigantyczny temat, nad którym niektórzy spędzili całe życie.

Mam nadzieje, że to ma sens, bo za dużo naklepałem, żeby to sprawdzać i poprawiać, hehe.*

 

EDIT: OOO, w tych kadrowanych pracach na flickerze jest dużo lepiej, przynajmniej nie ma zaburzonego przekazu, po prostu podzieliłeś wypowiedź na większą ilość zdań :)

 

 

*Za bardzo mnie biło po oczach, więc jednak poprawiłem. ;P

Edytowane przez kengi
Bełkot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie to opisałeś, tak ładnie, że załamały mnie luki w mojej wiedzy z tego zakresu.

I masz rację, odnośnie braku konsekwencji w tej grafice, w zasadzie nigdy nie wiem co zaakcentować, wszystko chciałbym wyeksponować, wszystko mnie interesuje.

Poświęcam czas na coś co za chwilę znika, bo zupełnie zmieniam kompozycję, nigdy nie jestem zadowolony z osiągniętego efektu.

A jeśli już coś mi się spodoba, to nie trwa to długo :D

I masz rację, że błądzę, sporo rzeczy pojawia się w moich pracach przez przypadek!

 

Tak czy inaczej bardzo ciekawie opowiadasz, dziękuję!

 

Podpowiedz mi proszę jakbyś widział ćwiczenie kompozycji do takiej grafiki jak Zebra właśnie?

Powiedzmy, że mam 5 różnych elementów z których miałbym zbudować kompozycję, z możliwością powielania każdego z elementów kilka razy.

Oraz jeden główny wokół którego ma zostać ona zbudowana

 

Ile czasu Twoim zdaniem powinienem poświęcać na zbudowanie kompozycji?

 

Edit:

 

Zgadza się te kadry z flicker miały wyeksponować poszczególne części grafiki.

I to jest właśnie to o czym mówię, że wszystko chcę wyeksponować a nie daję sobie z tym rady.

I kosztuje mnie to wiele czasu...

Edytowane przez 2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2013, widzisz, to o czym pisze dotyczy w równym stopniu mnie, sam mam takie same problemy, w każdej pracy staram się je dostrzegać i korygować, wychodzi oczywiście różnie. W większości przypadków, zwłaszcza po jakimś czasie, okazuje się, że to jednak kolejny fail :).

Tak jak pisałem wcześniej, myślę że dobrze jest spróbować użyć, nawet jeden do jeden, kompozycji abstrakcjonistów i wpisać tam swoje elementy. Albo swoją kompozycję uprościć do form abstrakcyjnych i zobaczyć "na czysto" kompozycję.

Co do czasu... nie mam pojęcia, najlepszą odpowiedzią było by pewnie... aż będzie dobrze hehe. Ale bardziej realną będzie pewnie, do momentu aż nie będzie w miarę ok. :)

A na pewno z każdą pracą, będzie lepiej, jeżeli tylko nad tą składową obrazu(kompozycją), będziesz rzeczywiście się przy okazji każdej pracy zastanawiał.

 

Przynajmniej ja w to wierzę, bo inaczej już bym musiał sobie odpuścić zabawę w grafikę, bo tylko faile u siebie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę zatem rozwijał dalej swoje umiejętności, dalej próbował :)

Pozwolę sobie wysłać Ci zaproszenie do znajomych, i jeśli zrobię jakąś grafikę to wyślę Ci do oceny, chciałbym znać twoje zdanie :)

Jeszcze raz dziękuję za rady!

 

Edit:

 

Właśnie odpowiedziałem na post nr. 666, to dobry znak! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2013 ciągle widzę średnio radzisz sobię z kolorami :X

 

znajdź sobię 3 kolory które łądnie się ze sobą łączą i potem używaj ich w pracy. Potem możesz je ładnie zblendować gradient mapami itp w photoshopie. czy w compo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w kwestii kolorów to nigdy nie będę sobie radził, gdyż jestem daltonistą.

Ale pewien artysta malarz powiedział, że dobieram ładne kolory, pomimo mojej ułomności :)

 

Zapomniałeś podesłać mi tutorial jak zrobić błoto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w kwestii kolorów to nigdy nie będę sobie radził, gdyż jestem daltonistą.

Ale pewien artysta malarz powiedział, że dobieram ładne kolory, pomimo mojej ułomności :)

 

Zapomniałeś podesłać mi tutorial jak zrobić błoto!

 

kurde już zapomniałęm o tym :D coś poradzimy na ten problem. :D

 

co do tego tuta z błotem był on w wipie z tym takim dziwnym pojazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności