Luqas Napisano 19 Marzec 2003 Napisano 19 Marzec 2003 Jestem ciekawy jakich ustawień urzywacie w zakładce Luma Server przy włączonym indirect ilumination. Standardowe ustawienia nie są najlepsze, bo obraz jest ziarnisty, ale jak tylko coś podkręcę to na wynik trzeba czekać b. długo.......
Lucas Napisano 19 Marzec 2003 Napisano 19 Marzec 2003 Ponieważ nie mam zbyt dobrego sprzętu to zazwyczaj ustawiam difuse na 1,4, specular na 1,1 a reszte bez zmian:D. Tak robię na próbnych renderach (np. te na moim WiP\'ie) i jest znośnie, a na taki final render z GI to jeszcze nie miałem czasu:P. Pozdrawiam: Lucas
Gość User190 Napisano 20 Marzec 2003 Napisano 20 Marzec 2003 www.zs1.bochnia.pl/~mt/ Dział teksty, review brazila! [Edited on 20-3-2003 by M@Ti]
Gość User190 Napisano 21 Marzec 2003 Napisano 21 Marzec 2003 Luqasowi chyba chodziło bardziej o Shade Rate, niż Indirect Energy Filters, btw. one wcale nie spowalniają renderu (co najwyżej w nieznacznym stopniu). Shade Rate ustawiaj zależnie od efektu, jaki jest Ci potrzebny, na słabszym sprzęcie powinno hulać -2 min, 0 lub 1 max. Co do sampling control, View Rate podkręć do 20, za to nie zmieniaj Bounces (jeśli przestawisz choćby na 2 to komputer będzie mielił i mielił, bo spowoduje to podwójne odbicia światła z wytłumianiem). Nie włączaj Sub-Surface Effects, jeśli nie wieszpo co one są :-))) - nie przydają się w \"normalnych\" renderach! :-P Resztą baw się, ile wlezie :-) Praktyka czyni mistrza!
Luqas Napisano 27 Marzec 2003 Autor Napisano 27 Marzec 2003 Masz rację, chodziło o Shade Rate, źle zadałem pytanie. Dzięki, teraz moje rendery wyglądają wspaniale.
SCORPI Napisano 27 Marzec 2003 Napisano 27 Marzec 2003 to zależy czy obiekty są otexturowane bo jak tak to mniej... czyli jakieś 5... w lost for words miałem zdaje sie 6
Gość User190 Napisano 28 Marzec 2003 Napisano 28 Marzec 2003 Hmmmm.... u mnie nawet jak jest teksturka zawsze wyższe parametry dają o niebo lepsze efekty... Do View Rate nie podchodzę z parametrem ustawionym na mniej niż 15...
Gość Viggo Napisano 5 Kwiecień 2003 Napisano 5 Kwiecień 2003 U mnie Luma Server params zazwyczaj ustawione sa w nastepujacy sposob: Shade Rate min: -4 Shade Rate max: 0 View Rate: 65 - 85 Sec Rate: 35 - 55 Bounces: 1 Diffuse: nie wiecej niz 1.35 Specular: nie wiecej niz 1.25 View Rate i Sec Rate podnosze, kiedy zwiekszam ustawienia Diffuse. Do renderingow testowych zmniejszam View Rate do 25 - 35 i Sec Rate do 5 - 15. No to tyle... Pozdrawiam! :) [Edited on 5-4-2003 by Viggo]
Gość User190 Napisano 5 Kwiecień 2003 Napisano 5 Kwiecień 2003 Jak dla mnie - za duże view rate i secondary rate, a za mały shade rate min... powinno być co najmniej -3 albo -2...
campo Napisano 7 Kwiecień 2003 Napisano 7 Kwiecień 2003 A ja zawsze daje min/max na -1/0 lub czesciej 0/0 i \"ziarnistosc\" reguluje View Ratem, w zaleznosci od sceny. Nizsze wartosci Shade Rate min powoduje powstawanie \"plam\", ktore nawet na \"brudnych\" teksturach brzydko wygladaja... dlatego nie wiem jak wam sie udaje renderowac z min=-3(-2)... chociaz tak jak pisalem wyzej, wszystko zalezy od sceny - oswietlona skylightem nie potrzebuje super parametrow, oswietlona hdri lub swiatlem pochodzacym z obiektow selfilluminated - daje zawsze -1/0 - 0/0.
Gość User190 Napisano 7 Kwiecień 2003 Napisano 7 Kwiecień 2003 Niom - zgadzam sięz campo, aczkolwiek nie do końca, bo jego ustawienia są troszkę za wyoskie - -2/0 wystarcza, ale większe (takie, jak u campo) nie zaszkodzą ofkoz!!
fotoas Napisano 13 Kwiecień 2003 Napisano 13 Kwiecień 2003 sa 2 metody bruteforce i fotonki i w zaleznosci co sie dzieje w scenie tak sie reguluje shadeRate nie wolno mylic tych 2 rzeczy a co dopiero laczyc campo_ plamy sa bo brakuje fotonuf i nie ustawiony jest sercz radijus itd.. ihmo czasem emitowanie #photons jest oplac[alne ze wzgledu na czas pozdro fotoas
campo Napisano 14 Kwiecień 2003 Napisano 14 Kwiecień 2003 fotoasie, masz rajt, ale poki co photonow nie uzywam - a plamy sa, kiedy bedzie za maly view rate w stosunku do malego shade rate - o to mi chodzilo po prostu kiedy scene oswietlam skylightem oraz obiektem selfiluminated - to photonow i tak nie bedzie
fotoas Napisano 14 Kwiecień 2003 Napisano 14 Kwiecień 2003 http://docs.splutterfish.com/sflatest/examples/ te tutki to scisla podstawa jesli chodzi o brazila oczywiscie campo poprawnie kombinujesz ale wydaje mi sie ze robisz to na czuja i przydaloby ci sie postudiowac te tutki lepiej ale jak mowie tylko mi sie wydaje, sam robie duzo na czuja i wracam do tych tutkuf co jakis czas, ostatnio coraz czesciej czasem fakt ni eoplaca sie emitowac fotonuf ze swiatla brazilowego,ale jakos sie przyzwyczailem do panowania nad fotonami ze swiatelka.. , sam nie wiem czemu..:> watek jest o luma serwer, w sumie to wiele zalezy od scny, nie ma jednej regoly ustawiania Lumy moze jakies konkretne przyklady ?? pozdro fotoas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się