fiszkas Napisano 8 Lipiec 2014 Napisano 8 Lipiec 2014 Witajcie. Mam pewien problem z VRay'em, ponieważ wyrzuca mi dziwne rozjaśnienia w rogach. Bardzo proszę o pomoc, okno składa się z jednej części + szyba, oświetlenie to VRaySun na standardowych ustawieniach, materiał to zwykły VRayMtl bez reflection i refraction. Poniżej wrzucam moje ustawienia VRay'a.
Hris Napisano 8 Lipiec 2014 Napisano 8 Lipiec 2014 Włącz sub-pixel mapping To mi wygląda na "light leak" (wyciek światła) czy jakoś tak. Według mnie opcje są cztery: 1) Albo pod tym miejscem jest malutka szpara, która wpuszcza światło pod oknem (i jest to tak mała ilość światła że irradiance nie jest w stanie tego ogarnąć czyli nie umie policzyć gładkich przejść między jasnymi a ciemnymi polami obrazu) 2) Albo model ma podwójne ścianki czyli w tym samym miejscu jest dwa razy stworzony poligon (mówię o ramie okna) 3) Dopuszczam jeszcze 3 możliwość - jaki masz materiał nałożony na ramę okna? Jeśli jest to biały 100% (255,255,255 w wartościach RGB) to być może globalna illuminacja liczy w tym miejscu zbyt duże natężenie światła (nakładają się fotony odbite od ramy okna i od parapetu i doświetlają tak mocno to miejsce...ale jakoś trudno mi w to uwierzyć na 100% bo zbyt nierówne plamy tam są). 4) Zmieniłbym jedną opcję jeszcze w samych ustawieniach renderowania. W zakładce COLOR MAPPING masz wybrane LINEAR MULTIPLY. Proszę, zmień na EXPONENTIAL. To powinno chronić renderowany obraz przed przepaleniami (wypalone białe plamy w miejscach dużej intensywności światła np. od słońca wpadającego przez okno). Osobiście nie używam opcji DETAIL ENHANCEMENT. Wyłącz to może, bo i tak masz bardzo wysokie ustawienia IRRADIANCE (-3; 0). Z takimi ustawienami nawet zapałka leżąca na parapecie powinna dać cień poprawny, ten DETAIL ENHANCEMENT w tej scenie nie ma sensu według mnie. IRRADIANCE ustawiony na -4;-1 też da radę. Pozdrawiam Hris
fiszkas Napisano 8 Lipiec 2014 Autor Napisano 8 Lipiec 2014 Dzięki wielkie, ale chyba to dalej nie to, stworzyłem najprostsze okno, które dolną krawędzią wchodzi w parapet więc żadnej małej szparki nie ma. Materiał ma kolor 163, 163, 163 (R, G, B). Exponential też nic tutaj nie dał, sub-pixel mapping również. Oto test Jeszcze zrobiłem mały test z innym materiałem, nałożyłem VRayMtl z małym Reflect i glossiness 0.7 i co dziwne problem "prawie" zniknął.
Hris Napisano 8 Lipiec 2014 Napisano 8 Lipiec 2014 Dzięki wielkie, ale chyba to dalej nie to, stworzyłem najprostsze okno, które dolną krawędzią wchodzi w parapet więc żadnej małej szparki nie ma. Materiał ma kolor 163, 163, 163 (R, G, B). Exponential też nic tutaj nie dał, sub-pixel mapping również. Oto test Jeszcze zrobiłem mały test z innym materiałem, nałożyłem VRayMtl z małym Reflect i glossiness 0.7 i co dziwne problem "prawie" zniknął. Dwa pytania: 1) co jest źródłem światła w tej scenie? 2) czy w materiale "Szyby" masz zaznaczone przy opcji REFRACTIONS taką opcję "affect shadows" ? powinna być zaznaczona by oprócz światła "przeszły" też cienie.
VoNd Napisano 8 Lipiec 2014 Napisano 8 Lipiec 2014 pomijajac reszte ustawien, ktore mozna by zoptymalizowac, zwieksz HSph i interpolation samples w IRR map do 80/40. Potem zmieniaj az sa w miare optymalne z reszta ustawien, a irr nie psioczy.
fiszkas Napisano 8 Lipiec 2014 Autor Napisano 8 Lipiec 2014 Ok. Dziękuję wam niezmiernie, problem został rozwiązany :) Najpierw dodałem Affect Shadow, który trochę pomógł, następnie zwiększyłem HSph. subdivs do 100 i Interp. samples do 80 ale jeszcze nie do końca było ok, ostatecznie po dodaniu jednego światła planarnego VRayLight za oknem wszystko się naprawiło, nie wiem czemu :p Dziękuję wam bardzo za pomoc :) Oto mały progress: - Po Affect Shadow - Zwiększenie HSph. subdivs i Interp. samples - Dodanie światła planarnego VRayLight
Nowi Napisano 8 Lipiec 2014 Napisano 8 Lipiec 2014 Przy tak dużym HSph. subdivs i Interp. samples jak dodasz materiały to IR będzie mielił strasznie długo ... koniecznie zaznacz opcje "Check samle visibility" a podejrzewam że spokojnie zejdziesz z samplami a na dodatek będziesz mógł wywalić to dodatkowe światło
skalpel3d Napisano 8 Lipiec 2014 Napisano 8 Lipiec 2014 Zasadniczo patrząc na twoje ustawienia zastawiam się po co masz tu w ogóle włączony detail enhancement ?
Temporal Napisano 8 Lipiec 2014 Napisano 8 Lipiec 2014 Nie wiem czemu, ale coś mi mówi, że to wina Light cache'a, a nie IR.
fiszkas Napisano 8 Lipiec 2014 Autor Napisano 8 Lipiec 2014 Przy tak dużym HSph. subdivs i Interp. samples jak dodasz materiały to IR będzie mielił strasznie długo ... koniecznie zaznacz opcje "Check samle visibility" a podejrzewam że spokojnie zejdziesz z samplami a na dodatek będziesz mógł wywalić to dodatkowe światło Hmm, jakoś nie do końca chyba mi działa "Check sample visibility", zaznaczyłem ale efekt dokładnie ten sam :/
lukasjogabonito Napisano 10 Lipiec 2014 Napisano 10 Lipiec 2014 Oczywiście, że to LC: Example 4: The Retrace threshold parameter http://help.chaosgroup.com/vray/help/200R1/examples_lightcache.htm
fiszkas Napisano 14 Lipiec 2014 Autor Napisano 14 Lipiec 2014 Oczywiście, że to LC: Example 4: The Retrace threshold parameter http://help.chaosgroup.com/vray/help/200R1/examples_lightcache.htm Ooo dzięki wielkie :)
Piwczyk Napisano 14 Lipiec 2014 Napisano 14 Lipiec 2014 Help V-Raya pisze: Shadow bias - bias moves the shadow toward or away from the shadow-casting object (or objects). If the Bias value is too low, shadows can "leak" through places they shouldn't, produce moire patterns or making out-of-place dark areas on meshes. If Bias is too high, shadows can "detach" from an object. If the Bias value is too extreme in either direction, shadows might not be rendered at all. Sprobuj jeszcze sie pobawic tym parametrem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się