Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzień dobry. Na początek obrazek opisujący zagadkę.

 

2uz3xp5.jpg

 

Scenę świecę VRay Sun, i kłopot polega ma tym że robi on tyle dobrego co przeciwnie. Materiał felg ładnie łapie refleksy i kierunkowskaz też (chociaż tam też ząbkowanie wychodzi ale jeszcze do zaakceptowania) - kolor niebieski na obrazku, ale krawędź maski i obudowa reflektorów strasznie się pikselizuje - zaznaczone na żółto. Subdivsy tych materiałów podbite do 24. Jakiś pomysł gdzie można wygładzić te refleksy, czy jakiś globalny przełącznik? Wyłączam "affect specular" i problem znika całkiem, tzn. te "fajne" refleksy też. Próbowałem tez poprzez HDRkę popodbijać refleksy w nadziei że zastąpi mi te z VraySun. Zmieniałem noise treshold (DMC Sampler) i min/max samples w adaptive DMC image sampler i bez poprawy. Zwiększałem wielkość słońca, ale skutkuje to tym że te kropki się rozsypują na większej powierzchni. Soft 3ds max. Są inne Vrayowe światła mogace zastąpić oświetlenie dzienne z ustawieniami dla refleksów?

Edytowane przez Pawlito
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie jestem specem od Vraya i problemu szybko nie rozwiążę, dlatego podbijam temat.

 

Wciąż szukam odpowiedzi, tylko wszędzie jest opisane jak z vray sun zrobić miękkie cienie, a nie odbicia.

Napisano (edytowane)

tak próbowałem i listę color mapping przy okazji sprawdziełem.F filtry sprawdzałem te blurujące jak dotąd, jednak to przesada żeby dla kilku krnąbrnych pikseli przestawiać filtr, ale masz racje przejrze całą listę. Dodatkowo zmieniałem ustawienia GI. W V-rayu nie ma globalnego ustawienia dla podbicia samplingu refleksów (najbardziej na to mi wygląda)?

 

Kurcze, wkurza mnie to bo stille już mam na ukończeniu a to wyszło jak renderowałem już na wysokich ustawieniach do finalnej wersji.

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Próbkowanie refleksów to ustawić możesz w materiale (ale to na pewno wiesz :P) A próbowałeś w ustawieniach ustawić clamp color do 1.0 ? Bo nie pamiętam czy przypadkiem to nie pomoże.

Napisano

jak dla mnie, to zawsze wystarczało zaznaczyć clamp output i sub bixel mapping w color mappingu.. ale nie wiem jak jest z nowymi vrayami. super test Pawlito, jak zawsze lubię oglądać Twoje rendery

Napisano

@jacekszy0, @polka dot: Obie opcje wspomniane próbowałem. Clamp output powoduje że robi się na obrazku "czarna dziura", tzn. w poblizu blasków kolor jest coraz jaśniejszy i nagle następuje czarne przepalenie.

Ale na cg architect znalazłem podpowiedź, trzeba odznaczyć w GI - caustics, dla refleksji/refrakcji. Kłopot znika z obudowy reflektorów, i jak przypuszczam ze wszystkich przezroczystych materiałów.

 

Co do refleksu na masce, z podpowiedzia przyszedł error log od vraya, który wskazał overbright material na masce. Podkręciłem reflection gloss. na 1 i problem zniknął (wcześniej było 0,95 i takich ustawień myslę że trzeba unikać, oraz kolorów 100% białych). Chciałem żeby maska carbonowa była matowa, więc zszedłem z tym do 0,6 i tez jet dobrze.

 

Efekt poniżej:

33y00og.jpg

"Honda NSX-R Trackday 01"

 

Jeszcze nie całkiem jestem zadowolony z efektu, ale jest znaczenie lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności