Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów :D Od pewnego(dłuższego :) czasu przeglądam to forum, więc postanowiłem założyć teczkę aby zwiększyć motywację i stłumić moje pokłady lenistwa:). Ogólnie digital paintingiem zajmuję się jakiś rok- wcześniej cały czas 3D, głównie pod gry. Postaram się na bieżąco dodawać nowe prace. Mam nadzieję że uzyskam tu wsparcie, jestem pełen podziwu jaki ogromny progress widać w Waszych teczkach :)

 

Przedstawiam swoje prace:

yRuD4cj.jpg

NjYJb3n.jpg

1WoJlnp.jpg

iWseEuz.jpg

WMH8f5f.jpg

MRbiB9X.jpg

Rysunek:

eF04Riu.jpg

 

Przemalowane klatki z filmów(nie używałem color pick'era): (Mumia(1999) oraz Thor(2013)

4h5ZOQi.jpg

2GIyA40.jpg

 

Nie wiem do końca czy mogę w tym dziale pokazywać podmalowane rendery 3D:

N9LAQPu.jpg

lt8Wdkg.jpg

 

Wiem, że jeszcze przede mną długa droga:) Dalej mam problemy z anatomią, malowaniem powierzchni itp. Oczywiście byłbym wdzięczny za różne linki, tutoriale, krytykę :) Z góry dziękuję :)

Edytowane przez TomaszBaraniecki
  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Myszamigos
Napisano

W martwej naturze strasznie leżą Ci elipsy w misie :). Za to podobają mi się pozostałe prace, masz przyjemną kreskę :).

Napisano (edytowane)

jak rysujesz postać zwracaj uwage na perspektywe:P niektore elementy zbroi samuraja sprawiają wrażenie jakby były frontem do obserwatora

Edytowane przez bystry
Napisano (edytowane)

Postanowiłem uaktualnić trochę teczkę :) Tak więc, byłbym wdzięczny za Wasze porady i konstruktywną krytykę. Chciałbym wiedzieć co u mnie leży i nad czym muszę jeszcze popracować.

8X1svKP.jpg

Malowane na podstawie mojego modelu 3D:

CuB0I02.jpg

t52wc4J.jpg

Anatomia od pana Prokopenko:

xhafaeZ.jpg

5D7ETr2.jpg

74JhkGG.jpg

Plecy pani namalowane od konceptu znalezionego w internecie, tutaj link: http://imgur.com/hzWBKik

QyqrtUv.jpg

 

Z góry dzięki :)

Edytowane przez TomaszBaraniecki
Napisano

Jeśli chodzi o ołówki, to prawie wszystko jest otoczone takim samym konturem i jest narysowane bardzo miekko i daje to taki maślany efekt. Zaczynaj sobie wymierzając kierunki twardym ołówkiem, trzymanym na plasko. tych lin nie trzeba wtedy nawet zmazywac gdy nie wyjda, bo są po prostu tak jasne i delikatne ze i tak znikną w koncowym obrazku. potem dopiero, gdy masz dobrze wymierzone proporcje i jestes pewnym, ze wszystko się zgadza (zeby sprawdzic czy sie zgadza mozesz np przyłożyc lustro do jednego obrazka i do drugiego, bedziesz mial swieze spojrzenie; mozesz tez zrobic telefonem zdjecie, nie weim czemu ale wtedy czestotez zauwaza sie nowe błedy; mozesz tez po prostu przerzucac bardzo szybko okiem ze swojej pracy na refke i z powrotem dotąd, az zaczniesz zauwazac, ze są rózice i wtedy od razu poprawiaj), wtedy dopiero decydujesz, w ktorych miejscach chcialbys coś podkreslic i w nich miekkim ołówkiem dodaj *ładny* kontur. mniej wazne elementy ktore tez potrzebują kontura, np zacieniona część obiektu na jaśniejszym tle mozesz otoczyć konturem twardym ołówkiem. wtedy też się bedzie zgadzac wszystko, ale nei bedą odciągac uwagi. tam gdzie nei jest kontur nie zbędny, po prostu nałóż walor i nei dodawaj zadnych linii.ten wstepny lineart twardym olowkiem i tak zniknie pod walorem, a będzie rysunek bardziej różnorodny.

 

fajna ta twoja teczka, pozdro

Napisano (edytowane)

Rozpu- dzięki za porady! Bardziej w tych rysunkach skupiłem się na studiowaniu anatomii, a nie na zbytniej jakości, ale rady jak najbardziej wartościowe :)

 

Przedstawiam moje najnowsze prace- dużo rysowałem tradycyjnie przez święta. Chciałem wyjść z comfort zone'u i wprawić się w rysowanie twarzy. Najwięcej kłopotów miałem z rysowaniem ich z różnych kątów. Wciąż muszę dużo ćwiczyć. Zakupiłem sobie również dostęp do kursu online Watts Atelier, więc myślę że prac będzie coraz więcej :)

 

Obrazy są ułożone chronologicznie.

 

RnU09JX.png

 

Akryle( przyznaje się bez bicia, że spora część to przemalowane zdjęcie:D )

tRRRwvJ.jpg

Twarz z youtube'owego tutorialu:

3ATlW7M.jpg

YebjHe8.jpg

OQdMqBx.jpg

 

 

4OybNs0.jpg

ksgset2.jpg

GDWsnmb.jpg

06p4Jrl.jpg

zwec9Ua.jpg

OMnqjGh.jpg

YFzt4AR.jpg

58wehJv.jpg

lmDhPkS.jpg

kzAytD4.jpg

fM8p7BM.jpg

taka szybkie designowe ćwiczenie :)

MT1AAs5.jpg

 

A propo Watts Atelier, wie ktoś gdzie można w naszym kraju dostać kartki jakie się tam używa- Newsprint. Bardzo ciężko jest mi coś takiego znaleźć- muszą to być kartki gładkie. Obecnie rysuje na kartkach a3 przeznaczonych do komiksów(flamastry itp.), ale nie ma większych rozmiarów.

 

Bardzo proszę o konstruktywną krytykę, tutoriale itp.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez TomaszBaraniecki
Napisano (edytowane)

Nie o to chodzi że jest "aż tak źle" tylko o to żeby było lepiej.... człowiek (jego uproszczona forma) składa się z walców, kwadratów i sfer, jeśli nie potrafisz poprawnie narysować tych że kształtów w perspektywie, to jak chcesz narysować poprawnie postać ? a potrafiąc sprawnie rysować te trzy (i inne) kształty będziesz mógł szybko, efektywnie, z czystą przyjemnością rysować postacie

 

pzdr !

Edytowane przez rosikowski
Napisano

Nieźle zaczynasz!:) Jeśli kiedykolwiek zdecydujesz się na overy swoich kolorowych pracek to proponuję, abyś przyjrzał się jaki masz balas czerni. Warto to poprawić i cienie podkolorować - to nie jest tak że cień=odcień czerni. Polecam książkę Daily Painting Carol Marine - myślę ze na tym etapie poza obserwacją otoczenia powinna być dobrym kopem w przód:)

Trzymaj tak dalej!

Napisano

Fajne te gesty Tomku widać progres w porównaniu z ostatnimi. Fajnie że ogarniasz perspektywę i bryłki, jedno co mogę Ci zasugerować to rysując bryłkę warto narysować również to co niewidoczne. Wtedy dokładnie wiesz w jakim położeniu względem siebie i otoczenia są obiekty które rysujesz.

Napisano

Hej!

Bardzo fajna teczka! Oby tak dalej! :)

Te statki powietrzne (jak myśliwce) na pierwszej stronie bardzo mi się podobają. Bardzo sympatyczne też ostatnie szkice sylwetek - wyrabia Ci się ręka - super.

Zdziwiła mnie trochę ta praca, która jest miniaturką Twojej teczki. Ta kobieca twarz. W szkicach części twarzy widać, że starasz się cieniować poszczególne części ciała jak uszy, usta. To jest dobry kierunek. Ta twarz niestety jest bardzo płaska. Twarz jest bryłą pewne jej elementy są bliżej (nos), pewne dalej od obserwatora. Spróbuj o tym myśleć kiedy będziesz malować/ rysować tego typu portret ponownie. Moduluj to za pomocą cienia i światła, jakbyś rzeźbił tę twarz pewne jej elementy wpychając (ciemniej), pewne wypychając (jaśniej). Jak widzę ćwiczysz anatomię - to bardzo dobrze. Bo w rysowaniu twarzy także jest ona bardzo bardzo pomocna :)

Powodzenia! Pozdrawiam :)

Napisano

@bystry dzięki za komentarz, zazwyczaj staram się właśnie rysować też co niewidoczne, zwrócę na to większą uwagę :)

@ignitioner dzięki, muszę właśnie więcej z martwą naturą popracować :)

@abbaart369 Ta twarz to był mój pierwszy digital'owy portret, następne będą lepsze :D Dzięki bardzo za motywację :)

 

Kolejne szkice, tym razem proporcje i manekiny:

pzoIb5W.jpg

PcahYxM.jpg

RLPhnZe.jpg

Napisano

Witam wszystkich,

po dość długim romansie z grafiką 3D wracam do bardziej płaskiej grafiki :)

Ostatnio zrobiłem art test'a dla pewnej firmy. Tematem był gryf:

So6srzJ.jpg

Zrobiłem też parę studiów prac innych artystów i materiałów każdy trwał ok. godzinę.

nNL8ScK.jpg

qVBHHb5.jpg

fGUuZgI.jpg

0cSx8y2.jpg

IXF2PHe.jpg

p5v5cLL.jpg

 

A dzisiaj sobie narysowałem taki szkic wojownika. Nie jestem przekonany do jego pozy, szczególnie nie wiem jak postąpić z nogami i czy głowa jest odpowiedniej wielkości. Wiem nogi są identyczne, na razie bawiłem się ich 'ustawianiem'.

uFMNdnT.png

 

Z góry dzięki za komentarze i krytykę :)

Napisano

Ta "sowa" zajebista- dużo lepsza moim zdaniem niż gryf. On wyszedł strasznie płasko. Co do nóg i w ogóle pozycji to polecam obczaić jak Marko Djurdevic to robi. U niego już po samej pozie widać charakter postaci. Ogółem bardzo fajna wrzuta. Pozdrawiam!

Napisano

Dzięki Rymin :). Odnośnie sowy to mam nadzieję, że piszesz o moim studium, a nie oryginale :) Marko Djurdevic jest nieziemski w konceptowaniu postaci, dzięki za podrzucenie go.

 

Zarzucam przy okazji wip'a mojego smoczego wojownika. Zacząłem już malować walor, oczywiście jeszcze nie skończyłem. Uświadomiłem sobie, że powinienem zacząć od prostszych postaci i design zbroi też nie należy do moich najlepszych stron. Na razie :) Będę wdzięczny za krytykę.

5tp4kph.jpg

Napisano

Dłubałem trochę przy tym wojowniku. Maluję go zdecydowanie za długo :/. Jeszcze sporo walki mnie czeka z dobrym oświetleniem go i wyrenderowaniem materiałów. Na pewno dopieszczę jeszcze design miecza i tarczy :) Jestem ciekaw co o nim sądzicie.

 

PNqJ6Vt.jpg

Napisano

Moim zdaniem problemem nie jest zbroja i jej design tylko ustawienie postaci i anatomia. Kończyny są moim zdaniem za delikatne a nogi za krótkie. Ja zawsze najpierw rysuję sobie "gołą" postać i dopiero potem jak już jest fajnie ustawiona i poprawna anatomicznie dorysowuję resztę. Zazwyczaj jak coś nie działa - przyczyną nie są szczegóły tylko takie właśnie podstawy. Pozdrawiam!

Napisano

Dzięki Rymin :)

 

Wrzucam kilka studiów i ilustrację samuraja, którą zrobiłem dla znajomego. Poszła do druku na płótnie 70x50cm.

Pierwsze studium zajęło mi jakieś 3h, reszta max 1h.

ARl6xC5.jpg

3LmfLGm.jpg

P9lAIE4.jpg

 

Ilustracja samuraja. Jestem ciekaw co myślicie o oświetleniu. Nie jestem zbyt doświadczony w malowaniu ilustracji kiedy słońce umieszczone jest z tyłu. Robiłem to bardzo 'na czuja' :). Dzięki!

jRRQPLP.jpg

Napisano

Studia bardzo fajne ale widać, że nie wyciągnąłeś wniosków i samuraj wyszedł klasę niżej niestety. Zobacz że całą jego zbroję zrobiłeś strasznie płaską - pierwsze studium tego rycerza natomiast ma świetnie pokazane zmiany formy przez oświetlenie. Sam samuraj widać że jest zrobiony fajnie- włożyłeś dużo pracy w design i realizm ale niestety jest to ciągnięte w dół przez wykonanie. Co do oświetlenia to od tyłu to nazywa się ono tak fachowo Contre-jour (poczytaj https://en.wikipedia.org/wiki/Contre-jour). Poszukaj refek itd. Głowa do góry bo widać, że ćwiczysz i progress jest. Czekam na więcej.

Napisano

Z tą zbroją samuraja jest ten problem, że składa się z 'płyt' i jest skórzana, a studiowane przeze mnie zbroje były metalowe. Jednak nie zmienia to faktu, że wyszła płasko :) Nie wiedziałem o tym Contre-jour, dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności