TomaszBaraniecki Napisano 25 Lipiec 2014 Napisano 25 Lipiec 2014 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów :D Od pewnego(dłuższego :) czasu przeglądam to forum, więc postanowiłem założyć teczkę aby zwiększyć motywację i stłumić moje pokłady lenistwa:). Ogólnie digital paintingiem zajmuję się jakiś rok- wcześniej cały czas 3D, głównie pod gry. Postaram się na bieżąco dodawać nowe prace. Mam nadzieję że uzyskam tu wsparcie, jestem pełen podziwu jaki ogromny progress widać w Waszych teczkach :) Przedstawiam swoje prace: Rysunek: Przemalowane klatki z filmów(nie używałem color pick'era): (Mumia(1999) oraz Thor(2013) Nie wiem do końca czy mogę w tym dziale pokazywać podmalowane rendery 3D: Wiem, że jeszcze przede mną długa droga:) Dalej mam problemy z anatomią, malowaniem powierzchni itp. Oczywiście byłbym wdzięczny za różne linki, tutoriale, krytykę :) Z góry dziękuję :) Edytowane 8 Marzec 2016 przez TomaszBaraniecki
Gość Myszamigos Napisano 25 Lipiec 2014 Napisano 25 Lipiec 2014 W martwej naturze strasznie leżą Ci elipsy w misie :). Za to podobają mi się pozostałe prace, masz przyjemną kreskę :).
bystry Napisano 25 Lipiec 2014 Napisano 25 Lipiec 2014 (edytowane) jak rysujesz postać zwracaj uwage na perspektywe:P niektore elementy zbroi samuraja sprawiają wrażenie jakby były frontem do obserwatora Edytowane 25 Lipiec 2014 przez bystry
TomaszBaraniecki Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 (edytowane) Postanowiłem uaktualnić trochę teczkę :) Tak więc, byłbym wdzięczny za Wasze porady i konstruktywną krytykę. Chciałbym wiedzieć co u mnie leży i nad czym muszę jeszcze popracować. Malowane na podstawie mojego modelu 3D: Anatomia od pana Prokopenko: Plecy pani namalowane od konceptu znalezionego w internecie, tutaj link: http://imgur.com/hzWBKik Z góry dzięki :) Edytowane 29 Październik 2014 przez TomaszBaraniecki
Rozpu Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Jeśli chodzi o ołówki, to prawie wszystko jest otoczone takim samym konturem i jest narysowane bardzo miekko i daje to taki maślany efekt. Zaczynaj sobie wymierzając kierunki twardym ołówkiem, trzymanym na plasko. tych lin nie trzeba wtedy nawet zmazywac gdy nie wyjda, bo są po prostu tak jasne i delikatne ze i tak znikną w koncowym obrazku. potem dopiero, gdy masz dobrze wymierzone proporcje i jestes pewnym, ze wszystko się zgadza (zeby sprawdzic czy sie zgadza mozesz np przyłożyc lustro do jednego obrazka i do drugiego, bedziesz mial swieze spojrzenie; mozesz tez zrobic telefonem zdjecie, nie weim czemu ale wtedy czestotez zauwaza sie nowe błedy; mozesz tez po prostu przerzucac bardzo szybko okiem ze swojej pracy na refke i z powrotem dotąd, az zaczniesz zauwazac, ze są rózice i wtedy od razu poprawiaj), wtedy dopiero decydujesz, w ktorych miejscach chcialbys coś podkreslic i w nich miekkim ołówkiem dodaj *ładny* kontur. mniej wazne elementy ktore tez potrzebują kontura, np zacieniona część obiektu na jaśniejszym tle mozesz otoczyć konturem twardym ołówkiem. wtedy też się bedzie zgadzac wszystko, ale nei bedą odciągac uwagi. tam gdzie nei jest kontur nie zbędny, po prostu nałóż walor i nei dodawaj zadnych linii.ten wstepny lineart twardym olowkiem i tak zniknie pod walorem, a będzie rysunek bardziej różnorodny. fajna ta twoja teczka, pozdro
TomaszBaraniecki Napisano 5 Styczeń 2015 Autor Napisano 5 Styczeń 2015 (edytowane) Rozpu- dzięki za porady! Bardziej w tych rysunkach skupiłem się na studiowaniu anatomii, a nie na zbytniej jakości, ale rady jak najbardziej wartościowe :) Przedstawiam moje najnowsze prace- dużo rysowałem tradycyjnie przez święta. Chciałem wyjść z comfort zone'u i wprawić się w rysowanie twarzy. Najwięcej kłopotów miałem z rysowaniem ich z różnych kątów. Wciąż muszę dużo ćwiczyć. Zakupiłem sobie również dostęp do kursu online Watts Atelier, więc myślę że prac będzie coraz więcej :) Obrazy są ułożone chronologicznie. Akryle( przyznaje się bez bicia, że spora część to przemalowane zdjęcie:D ) Twarz z youtube'owego tutorialu: taka szybkie designowe ćwiczenie :) A propo Watts Atelier, wie ktoś gdzie można w naszym kraju dostać kartki jakie się tam używa- Newsprint. Bardzo ciężko jest mi coś takiego znaleźć- muszą to być kartki gładkie. Obecnie rysuje na kartkach a3 przeznaczonych do komiksów(flamastry itp.), ale nie ma większych rozmiarów. Bardzo proszę o konstruktywną krytykę, tutoriale itp. Pozdrawiam :) Edytowane 25 Styczeń 2015 przez TomaszBaraniecki
grass Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 Zacznij od podstaw, proste bryły w perspektywie.
TomaszBaraniecki Napisano 25 Styczeń 2015 Autor Napisano 25 Styczeń 2015 @Grass Jest aż tak źle? Kolejne rysunki: Troszkę gestures:
rosikowski Napisano 26 Styczeń 2015 Napisano 26 Styczeń 2015 (edytowane) Nie o to chodzi że jest "aż tak źle" tylko o to żeby było lepiej.... człowiek (jego uproszczona forma) składa się z walców, kwadratów i sfer, jeśli nie potrafisz poprawnie narysować tych że kształtów w perspektywie, to jak chcesz narysować poprawnie postać ? a potrafiąc sprawnie rysować te trzy (i inne) kształty będziesz mógł szybko, efektywnie, z czystą przyjemnością rysować postacie pzdr ! Edytowane 26 Styczeń 2015 przez rosikowski
Nereida Napisano 28 Styczeń 2015 Napisano 28 Styczeń 2015 Nieźle zaczynasz!:) Jeśli kiedykolwiek zdecydujesz się na overy swoich kolorowych pracek to proponuję, abyś przyjrzał się jaki masz balas czerni. Warto to poprawić i cienie podkolorować - to nie jest tak że cień=odcień czerni. Polecam książkę Daily Painting Carol Marine - myślę ze na tym etapie poza obserwacją otoczenia powinna być dobrym kopem w przód:) Trzymaj tak dalej!
TomaszBaraniecki Napisano 31 Styczeń 2015 Autor Napisano 31 Styczeń 2015 @rosikowski Dzięki za wytłumaczenie! @Nereida Dziękuję za rady i motywację :) Kilka nowych szkiców:
bystry Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 Fajne te gesty Tomku widać progres w porównaniu z ostatnimi. Fajnie że ogarniasz perspektywę i bryłki, jedno co mogę Ci zasugerować to rysując bryłkę warto narysować również to co niewidoczne. Wtedy dokładnie wiesz w jakim położeniu względem siebie i otoczenia są obiekty które rysujesz.
ignitioner Napisano 11 Luty 2015 Napisano 11 Luty 2015 Ładne te linie, co raz śmielsze, może jeszcze porysować martwiaków(2-3 przedmioty) Wtedy się zobaczy się światło, formę materiał:)
abbaart369 Napisano 14 Luty 2015 Napisano 14 Luty 2015 Hej! Bardzo fajna teczka! Oby tak dalej! :) Te statki powietrzne (jak myśliwce) na pierwszej stronie bardzo mi się podobają. Bardzo sympatyczne też ostatnie szkice sylwetek - wyrabia Ci się ręka - super. Zdziwiła mnie trochę ta praca, która jest miniaturką Twojej teczki. Ta kobieca twarz. W szkicach części twarzy widać, że starasz się cieniować poszczególne części ciała jak uszy, usta. To jest dobry kierunek. Ta twarz niestety jest bardzo płaska. Twarz jest bryłą pewne jej elementy są bliżej (nos), pewne dalej od obserwatora. Spróbuj o tym myśleć kiedy będziesz malować/ rysować tego typu portret ponownie. Moduluj to za pomocą cienia i światła, jakbyś rzeźbił tę twarz pewne jej elementy wpychając (ciemniej), pewne wypychając (jaśniej). Jak widzę ćwiczysz anatomię - to bardzo dobrze. Bo w rysowaniu twarzy także jest ona bardzo bardzo pomocna :) Powodzenia! Pozdrawiam :)
TomaszBaraniecki Napisano 19 Luty 2015 Autor Napisano 19 Luty 2015 @bystry dzięki za komentarz, zazwyczaj staram się właśnie rysować też co niewidoczne, zwrócę na to większą uwagę :) @ignitioner dzięki, muszę właśnie więcej z martwą naturą popracować :) @abbaart369 Ta twarz to był mój pierwszy digital'owy portret, następne będą lepsze :D Dzięki bardzo za motywację :) Kolejne szkice, tym razem proporcje i manekiny:
TomaszBaraniecki Napisano 29 Listopad 2015 Autor Napisano 29 Listopad 2015 Witam wszystkich, po dość długim romansie z grafiką 3D wracam do bardziej płaskiej grafiki :) Ostatnio zrobiłem art test'a dla pewnej firmy. Tematem był gryf: Zrobiłem też parę studiów prac innych artystów i materiałów każdy trwał ok. godzinę. A dzisiaj sobie narysowałem taki szkic wojownika. Nie jestem przekonany do jego pozy, szczególnie nie wiem jak postąpić z nogami i czy głowa jest odpowiedniej wielkości. Wiem nogi są identyczne, na razie bawiłem się ich 'ustawianiem'. Z góry dzięki za komentarze i krytykę :)
rymin Napisano 30 Listopad 2015 Napisano 30 Listopad 2015 Ta "sowa" zajebista- dużo lepsza moim zdaniem niż gryf. On wyszedł strasznie płasko. Co do nóg i w ogóle pozycji to polecam obczaić jak Marko Djurdevic to robi. U niego już po samej pozie widać charakter postaci. Ogółem bardzo fajna wrzuta. Pozdrawiam!
TomaszBaraniecki Napisano 30 Listopad 2015 Autor Napisano 30 Listopad 2015 Dzięki Rymin :). Odnośnie sowy to mam nadzieję, że piszesz o moim studium, a nie oryginale :) Marko Djurdevic jest nieziemski w konceptowaniu postaci, dzięki za podrzucenie go. Zarzucam przy okazji wip'a mojego smoczego wojownika. Zacząłem już malować walor, oczywiście jeszcze nie skończyłem. Uświadomiłem sobie, że powinienem zacząć od prostszych postaci i design zbroi też nie należy do moich najlepszych stron. Na razie :) Będę wdzięczny za krytykę.
TomaszBaraniecki Napisano 7 Grudzień 2015 Autor Napisano 7 Grudzień 2015 Dłubałem trochę przy tym wojowniku. Maluję go zdecydowanie za długo :/. Jeszcze sporo walki mnie czeka z dobrym oświetleniem go i wyrenderowaniem materiałów. Na pewno dopieszczę jeszcze design miecza i tarczy :) Jestem ciekaw co o nim sądzicie.
rymin Napisano 7 Grudzień 2015 Napisano 7 Grudzień 2015 Moim zdaniem problemem nie jest zbroja i jej design tylko ustawienie postaci i anatomia. Kończyny są moim zdaniem za delikatne a nogi za krótkie. Ja zawsze najpierw rysuję sobie "gołą" postać i dopiero potem jak już jest fajnie ustawiona i poprawna anatomicznie dorysowuję resztę. Zazwyczaj jak coś nie działa - przyczyną nie są szczegóły tylko takie właśnie podstawy. Pozdrawiam!
TomaszBaraniecki Napisano 8 Marzec 2016 Autor Napisano 8 Marzec 2016 Dzięki Rymin :) Wrzucam kilka studiów i ilustrację samuraja, którą zrobiłem dla znajomego. Poszła do druku na płótnie 70x50cm. Pierwsze studium zajęło mi jakieś 3h, reszta max 1h. Ilustracja samuraja. Jestem ciekaw co myślicie o oświetleniu. Nie jestem zbyt doświadczony w malowaniu ilustracji kiedy słońce umieszczone jest z tyłu. Robiłem to bardzo 'na czuja' :). Dzięki!
rymin Napisano 8 Marzec 2016 Napisano 8 Marzec 2016 Studia bardzo fajne ale widać, że nie wyciągnąłeś wniosków i samuraj wyszedł klasę niżej niestety. Zobacz że całą jego zbroję zrobiłeś strasznie płaską - pierwsze studium tego rycerza natomiast ma świetnie pokazane zmiany formy przez oświetlenie. Sam samuraj widać że jest zrobiony fajnie- włożyłeś dużo pracy w design i realizm ale niestety jest to ciągnięte w dół przez wykonanie. Co do oświetlenia to od tyłu to nazywa się ono tak fachowo Contre-jour (poczytaj https://en.wikipedia.org/wiki/Contre-jour). Poszukaj refek itd. Głowa do góry bo widać, że ćwiczysz i progress jest. Czekam na więcej.
TomaszBaraniecki Napisano 9 Marzec 2016 Autor Napisano 9 Marzec 2016 Z tą zbroją samuraja jest ten problem, że składa się z 'płyt' i jest skórzana, a studiowane przeze mnie zbroje były metalowe. Jednak nie zmienia to faktu, że wyszła płasko :) Nie wiedziałem o tym Contre-jour, dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się