Gość Shaardoth Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 Cześć Niedawno pojawiły mi się na modelu dziwne artefakty, które nieco utrudniają mi pracę nad siatką. Artefakty występują jedynie na modelu w oknie widokowym - w różnych trybach (realistic, clay...). Nie występują na renderach. Mam wrażenie, że chwilę wcześniej wierzchołki po zaznaczeniu modelu zaczęły się inaczej wyświetlać (jak małe, białe kropeczki), poza tym mam wrażenie jakby czasem krawędzie do edycji były przysłaniane przez sam model (widoczne na obrazku). Artefakty mają jakiś związek ze skalą modelu, ale po zmniejszeniu nie znikają całkowicie. Zresztą mniejsza skala wiąże się z trudniejszą zmianą modelu (przeskok zoomu etc). Pytanie jest proste - jak się tego pozbyć? PS. Przepraszam, jeśli powieliłem jakiś temat. Starałem się znaleźć podobny problem na forum, ale nie rzucił mi się w oczy.
Zernat Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 Też miewałem podobny problem, u mnie pomagał zawsze restart Maxa, jak ktoś zna inne rozwiązanie to też chętnie posłucham.
diabelt Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 Service packi poinstalowane? Stery graficznej aktualne? Jaka karta graf?
Gość Shaardoth Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 Dzięki za odpowiedzi. :) Jeśli mowa o włączeniu i wyłączeniu programu, to w tym przypadku nic nie daje. Kiedy tworzyłem nowe projekty nie widziałem problemu (być może gdybym trochę dłużej się z nimi pobawił, to też by się pojawił) - czy jest możliwość, że problem tkwi w tym konkretnym pliku ".max" ? Komputer jest właściwie świeżo kupiony. Karta graficzna MSI Geforce GTX 760. Sterowniki aktualne. Sprawdzę jeszcze service pack.
diabelt Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 To nie wina pliku, kiedyś wyskakiwały takie bugi raz na jakiś czas, potem pamiętam że poinstalowałem jakieś porawki i problem zniknął. Zainstaluj SP i sprawdź czy bedzie lepiej.
Rebuke Napisano 16 Sierpień 2014 Napisano 16 Sierpień 2014 Z tego co wiem, to każdy tak ma, to chyba specyfika 3dsmaxa, ma to faktycznie związek ze skalowaniem, kiedy model jest albo za duży, albo za mały, stwórz sobie nową scenkę, stwórz np. Sphere, wybierz tryb skalowania, i powiększaj ją, powiększaj, aż....pojawią się artefakty, to pokazuje że nie może obiekt być ekstremalnej wielkości, grzebanie w Units'ach nic nie daje, musisz zmienić wielkość swojego modelu, piszesz że wtedy będzie Ci się gorzej go zoom'owało, ale nie jeśli nie będzie innych obiektów daleko od niego, jeśli takowe masz, to pracuj nad nim w osobnej scence gdzie będzie tylko ten jeden, i Reference'uj go do głównej scenki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się