Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jakiś czas temu zabrałem się za pierwszy w życiu model pojazdu ;) Nie sądziłem, że to aż takie czasochłonne. Trochę mi zaczęło brakować zapału, dlatego zakładam ten wątek. Mam nadzieję, że mnie jakoś zmobilizujecie. Docelowo ma wyjść z tego MG ZR 160, ale ospojlerowany. Przede mną jeszcze cała masa drobiazgów i poprawek blacharskich (zwłaszcza z tyłu). Wnętrze zamierzam potraktować bardzo pobieżnie.

 

Taki próbny renderek z obecnego etapu:

 

152_mh-zr-wip-render.jpg

 

siatki:

 

152_mg-zr-wip-mesh.jpg

 

Jeśli ktoś ma jakieś dobre wskazówki jak się zabrać za tylną lampę, to poproszę ;) Czy te wszystkie zniekształcenia wewnątrz klosza warto modelować, czy zadowalający efekt można uzyskać teksturą?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 4,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pewnie, że warto modelować im więcej wymodelujesz tym lepiej :)

 

Jeśli chodzi o tylną lampę, to ustaw sobie siatkę dokładnie tak jak ta lampa wygląda.

Następnie zaznacz te polygony obejmujące lampę i daj malutki inset.

Skasuj polygony powstałe po inset.

Zastosuj DETACH na insetowanym kawałku i dalej modeluj lampę i wnętrze.

 

Wszędzie tam gdzie są łączenia, tzn gdzie chcesz przeciąć model (drzwi, maska) dajesz inset albo otwarty chamfer, a następnie łapiesz EDGE i wpuszczasz w głąb modelu aby nadać grubość.

Natomiast na rogach takiej blachy aby po turbosmooth były ostre dajesz mały chamfer.

 

Nie modelowałem samochodu, ale widziałem 4 kursy ;)

Napisano
  • Autor

@2013

Dzięki za wskazówki :) Ja nie widziałem kursów, a modeluję samochód.

 

@Micaki

Modeluję w Blenderze, ale to, że tutki są do maxa nie robi mi różnicy. Zasada jest ta sama, a narzędzia podobne. Właśnie oglądam odcinek z lampami tylnymi. Link genialny! Dokładnie czegoś takiego mi było trzeba. Trochę się bałem, że te wszystkie odblaski trzeba będzie modelować ;P Nie wiem czy mi komp wyrobi.

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Mały update. Poprawiłem i doszlifowałem tył. Wydechu jeszcze brak, jak i wnętrza lampy. Następny update jak już z zewnątrz wszystko ukończę. Wrzucę też lepsze renderki.

 

152_mg-zr-wip-render-back.jpg

Napisano

Rewelka praca. Kiedyś chciałem zrobić takie cudo, ale nie znalazłem blueprint-ów. Robisz z fotek czy printów ??

Napisano
  • Autor

Przepraszam, że nie odpowiadałem, ale porzuciłem tymczasowo ten projekt na rzecz innego. Robiłem i z blueprintów i z fotek. W zasadzie najlepsze blueprinty znalazłem w manualu od tego modelu auta. Mam to szczęście, że mogłem sobie porobić własne fotki co jest wielkim ułatwieniem, bo w sieci często ciężko znaleźć takie kadry jak by się chciało ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności