Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam pomagam koledze przy stronie internetowej na której mają sie znajdować render sofy (1 model) w różnych wariantach tapicerskich od kolorów do wszelakiej maści wzorów (około 40 wzorów). Rendery będą miały rozmiar około 1500x1000. Model będzie odpowiednio przygotowany pod względem uvw. Wszystkie warianty kolorystyczne mające pewne wzory muszą zachować swoją skale, tekstura którą chcemy używać w realnym świecie będzie miała wymiary 220x100cm. Oprócz tego ze rozdzielczość tekstury musi być bardzo duża (jakie jest minimum?) i ze wszystkie tekstury powinny być tego samego rozmiaru, czy są jeszcze jakieś inne rzeczy o których powinienem pamiętać?

2ry3pcy.png

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

jeżeli chodzi o wielkość tekstur: rozpocząłbym od mniej więcej 200 dpi. Przy mimo weszystko niewielkim renderze (ten, który podałeś: 1500x100px) wydaje mi się, że 200 dpi powinno spokojnie wystarczyć, przelicz sobie jak duża powinna być tekstura. Pokusiłbym się nawet o np 180dpi bądź nawet niższą i przetestowałbym jak działa.

Do oteksturowania polecam Unwrapa. Funkcja relax jest BAAAARDZO przydatna.

Osobiście w ten sposób zrobiłbym to. Potem render to texture.

 

Nie zapomnij o podmalówce wypalonych tekstur. Oczywiście, jak mniemam, sofa ma wyglądać na nową, nie zniszcząną, brudną i wytartą, tak? Delikatnie zróżnicowana tekstura zawsze jest lepsza i bardziej realistyczna.

Aha, nie zapomnij o nitkach :) Naprawdę dodają duuuużo do fotoreala :) Przy tej wielkości wyjściowych obrazów nitki możesz umieścić w teksturze, będzie dobrze wyglądało. Wypal dla nich mapę normal + bump i będzie git :)

 

Zobaczymy gdzieś na forum rezultat waszych prac? :)

Pozdrawiam:

Ciastuch.

Napisano

skalpel3d dzieki bardzo ta informacja bardzo się przyda :) jesli chodzi o ciastucha to troszkę się przeraziłem skomplikowaną procedurą ja myślałem aby wykonać model prawidłowo o teksturować Unwrap'em a nastepnie w Colimo wyrenderować w późniejszych etapach będę podmieniał tylko i wyłącznie tekstury, szwy i inne rzeczy będą modelami 3d. Na pewno kilka renderów wrzucę ale wszystkich wrzucić nie będę mógł ;)

Napisano

W sumie na to samo wychodzi :) nie znam Colimo, ale po wypaleniu mapek z unwrapa wystarczy podminić warstwę z tex np. w photoshopie i wsio :)

Ale po przejrzeniu możliwości Colimo - masz rację :)

Napisano

Pierwsze sofy za płoty, czyli pierwsze modele na razie bez tekstur i mapowań lecą do sprawdzenia z oryginałem. a pozniej wrzuce kilka z teksturami 6t0i9c.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności