Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

W wolnym czasie dłubię sobie w Houdinim animację wynurzającego się statku kosmicznego z wody. Na chwilę obecną mam tyle i jeszcze całkiem sporo przede mną. Wskazówki mile widziane oczywiście :)

 

Edytowane przez Hokmah
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Według mnie - fajnie jakby ten statek miał jakiś ruch jeszcze i trochę większa dynamikę/dramaturgię. W chwili wynurzania mógłby mieć dziób bardziej pochylony do dołu i zaraz po wynurzeniu wyrównać. Teraz to trochę jak winda wjeżdża :P

Napisano

Wszystko da sie poprawić :) Nie chcę też zbyt mocno szaleć żeby mi się później nie renderowalo to tygodniami gdyż chciałbym w końcowym efekcie osiągnąć 10-15 milionów cząsteczek :))

Napisano

ja bym wolniej zrobił to wynurzanie, bo wydaje się jakby to była mała zabawka a nie broń zagłady :)

 

dodałbym również jakąś animację na przykład wychodzących silników? albo obracających się w pozycje poziomą? a może jak rozdmuchują tą wodę pod sobą? pomysłów jest dużo :D

Napisano

Znaczy sie do tego beda jeszcze dwie warstwy z piana i sprayem wiec fajniej też to wtedy wygląda :) Trochę powiększe ten statek i faktycznie jeszcze slowolnie proces jego wynurzania :P i tak wynurza sie przez 150 klatek.

Napisano (edytowane)

Dzięki za refke pikok ! Trochę zmodyfikowałem animację wynurzania i obecnie puściłem flipbooka z 3 milionami cząsteczek. Ten wcześniejszy miał jakoś 800 tys tylko więc teraz powinno to wyglądać dużo ciekawiej :)

 

Poniżej poprawiony flipbook z 2.5 milionami cząsteczek :

 

 

Obecnie od 230 do 400 statek już się nie rusza i dodałem tam jego pochylenie by nie stał tak bezczynnie w miejscu

Edytowane przez Hokmah
Napisano (edytowane)

Polecam

1. Zakupić piłeczkę pin-pongową tudzież inną, wrzucić do wanny, zlewu z wodą i obserwować jak się zachowuje przy wynurzaniu, doświadczenie ponawiać do chwili zrozumienia zasady opisanej przez Archimedesa.

2. Obejrzeć Battleship ze szczególnym uwzględnieniem fragmentów ze statkami obcych.

Na dobrą sprawę zamiast wody mógłbyś zaserwować mgłę, kisiel, piasek etc nie ma żadnej różnicy przechodzenia statku ze środowiska wodnego do środowiska z powietrznego.

 

Zrób następny w jeszcze gorszej jakości to będzie na pewno dużo więcej widać.

Edytowane przez Idaho
Napisano
Jest o wiele lepiej z obrotem:) Niestety przez jakość filmika nie widać czasteczek;)

 

Wielkie dzięki :) Tak wiem skopałem przy zapisywaniu flipbooka niestety ale teraz można już zobaczyć jak to wygląda przy ponad 20 milionach cząsteczek z odrobinę urozmaiconym ruchem statku. Końcowy render jest szykowany właśnie na 21 milionów cząsteczek.

 

[video=youtube;i-gwRF_4__E]

Napisano

Hej!

 

Cos dziwnego sie dzieje w okolicach 5sec, widac bardzo wyraznie podluzne (rownolegle do siebie idealnie) fale, co jest malo realistyczne. Mysle ze na render jeszcze za wczesnie. Musisz to jakos polaczyc z oceanem. Chodzi mi o to ze normalnie na glebokiej wodzie masz fale, a tutaj ich nie ma, albo sa za male.

 

Aha i polecam zalozyc sobie konto na Vimeo i tam wrzucac pracki, bo yt strasznie przetwarza filmiki :)

 

Powodzenia! :)

Napisano (edytowane)

Juzwa -> Tak wiem wiem widziałem już to lecz problem ten występuje tylko przy flipbooku a normalnie jest ok no i po przejściu na poligony też tego nie ma :) Spokojnie fale będą gdyż dodam na to wszystko fale z Houdiniego i nie będzie płaskiej tafli wody.

Z Vimeo mam pewien problem gdyż zawsze dostaję bana na cały dzień jeśli chcę założyć sobie konto więc muszę z innego komputera sobie założyć. Nie wiem dlaczego tak jestem przez nich karany :)

 

ps. zrobiłem podglądowy render by pokazać, że fale oczywiście znajdą się na końcowym renderze. Światło dostanie jeszcze trochę więcej sampli więc będzie bez zauważalnych niewielkich błędów :)

Edytowane przez Hokmah
Napisano

Fajnie to wygląda, może jakis preview z maxa na nitrousie? :) Te rendery ładne, ilość detalu. W 5-6 sekundie się tak tylko dziwnie woda zagina? w sensie robią się takie podłóżne paski... Może dobrze by było jakby ten statek jeszcze odleciał? Albo dodać mu jakiegoś noise'a żeby tak deliaktnie lewitował w powietrzu a nie zatrzymywał sie, chyba że już po fakcie ^^

Napisano
Fajnie to wygląda, może jakis preview z maxa na nitrousie? :) Te rendery ładne, ilość detalu. W 5-6 sekundie się tak tylko dziwnie woda zagina? w sensie robią się takie podłóżne paski... Może dobrze by było jakby ten statek jeszcze odleciał? Albo dodać mu jakiegoś noise'a żeby tak deliaktnie lewitował w powietrzu a nie zatrzymywał sie, chyba że już po fakcie ^^

 

 

I tak tego co jest obecnie już nie renderuję gdyż zajęłoby to sporo czasu :) Z motion blurem świetnie by to wyglądało no ale nie będzie okazji zobaczyć.

 

7e7297af161b009b.jpg

3e5f432b90c67387.jpg

fef931484b6dfa13.jpg

 

Musze się zabrać za compo powyższego ujęcia jak skończę tylko zlecenie. Mam nadzieję, że przyzwoicie mi to wyjdzie :) Tak widziałem widziałem te zgięcia ale to kwestia ustawień przy meshu z wodą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności