Koralina Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Witam wszystkich :) Na wstępie chciałabym wszystkim podziękować za pomoc i rady, które można znaleźć tutaj na forum :) Jak do tej pory rozwiązania na wszystkie moje problemy udawało mi się znaleźć za pomocą wyszukiwania. Teraz jednak utknęłam i nie wiem jak wymodelować takie cudo jak na zdjęciu. Chodzi mi dokładnie o te wszystkie linie, które tworzą oparcie ( te esy floresy ;) ). Wiem, ze można zrobić to za pomocą tekstury, ale może jest jakaś wtyczka, która pozwala wymodelować te elementy? No ogólnie to jakbyście Wy to zrobili? Tekstura wystarczy, aby uzyskać realistyczny efekt? No i jeszcze jak wymodelować tak realistyczną poduszkę? :) Wrzucam jeszcze roboczy render miejsca, w których chciałabym umieścić nowe modele :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 (edited) Najlepszą jakość osiągniesz robiąc wszystko splinem. Trzeba poeksperymentować aby osiągnąć zadowalający efekt, tu masz tylko zarys: 1 Robisz sobie ramę - okrąg splinem i południki (dokładny kształt będzie różnił się przy biegunach ze względu na zniekształcenia). 2 Dodajesz zdobienia - najlepiej stworzyć sobie mały wzór i powielić go jak kafelki 3 dodajesz 2 razy modyfikator bend 4 poprawiasz ręcznie przez np modyfikator FFD, odłączasz spline ramy - (połodniki) i ustawiasz grubość. Możesz tez zrobić od podstaw na płasko oddzielnie ramę i zdobienia i dać im razem bend, możliwości jest wiele. Edited September 10, 2014 by stormwind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koralina Posted September 10, 2014 Author Share Posted September 10, 2014 Najlepszą jakość osiągniesz robiąc wszystko splinem. Trzeba poeksperymentować aby osiągnąć zadowalający efekt, tu masz tylko zarys: 1 Robisz sobie ramę - okrąg splinem i południki (dokładny kształt będzie różnił się przy biegunach ze względu na zniekształcenia). 2 Dodajesz zdobienia - najlepiej stworzyć sobie mały wzór i powielić go jak kafelki 3 dodajesz 2 razy modyfikator bend 4 poprawiasz ręcznie przez np modyfikator FFD, odłączasz spline ramy - (połodniki) i ustawiasz grubość. Możesz tez zrobić od podstaw na płasko oddzielnie ramę i zdobienia i dać im razem bend, możliwości jest wiele. Dziękuje bardzo :D już przynajmniej mam punkt zaczepienia do kombinowania :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koralina Posted September 11, 2014 Author Share Posted September 11, 2014 A może jakieś małe podpowiedzi co do modelowania poduszki? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nathanielxd Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Może zacznij od obejrzenia tego: http://www.evermotion.org/tutorials/show/8133/tip-of-the-week-create-a-couch-using-cloth-modifier (chyba w 3 części jest modelowana poduszka) edit. Sorry, myślałem, że chodzi o dowolną poduszkę, a nie dokładnię tę z góry. Niemniej jednak i tak powinno cię trochę naprowadzić :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukis8787 Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Zdecydowanie odradzam robienia tej poduszki clothem;) Jeśli mimo wszystko chciałabyś to ogarnąć symulacją, to programem Marvelus Designer, ale po co od razu dla jednej poduszki go kupować. Lepiej tym sposobem: http://viscorbel.com/modeling-classic-chair-3ds-max-tutorial/ Chciałem ci jeszcze polecić wątek o zmarszczkach, naszego forumowego mistrza How to do Zmarszczki ale widzę, że już wygasły linki, może napiszesz w wątku to je autor odświeży. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts