Jump to content

Modelowanie wiszącego fotela


Koralina

Recommended Posts

Witam wszystkich :)

 

Na wstępie chciałabym wszystkim podziękować za pomoc i rady, które można znaleźć tutaj na forum :) Jak do tej pory rozwiązania na wszystkie moje problemy udawało mi się znaleźć za pomocą wyszukiwania. Teraz jednak utknęłam i nie wiem jak wymodelować takie cudo jak na zdjęciu. Chodzi mi dokładnie o te wszystkie linie, które tworzą oparcie ( te esy floresy ;) ). Wiem, ze można zrobić to za pomocą tekstury, ale może jest jakaś wtyczka, która pozwala wymodelować te elementy? No ogólnie to jakbyście Wy to zrobili? Tekstura wystarczy, aby uzyskać realistyczny efekt? No i jeszcze jak wymodelować tak realistyczną poduszkę? :)

 

 

 

 

 

miloo-fotel-ogrodowy-wiszacy-cocoon-czarno-bezowy-323486.2091276.2.jpg

 

Wrzucam jeszcze roboczy render miejsca, w których chciałabym umieścić nowe modele :)

 

 

eb4ef74b41b97114.jpg

Link to comment
Share on other sites

Najlepszą jakość osiągniesz robiąc wszystko splinem.

 

Trzeba poeksperymentować aby osiągnąć zadowalający efekt, tu masz tylko zarys:

 

1 Robisz sobie ramę - okrąg splinem i południki (dokładny kształt będzie różnił się przy biegunach ze względu na zniekształcenia).

2 Dodajesz zdobienia - najlepiej stworzyć sobie mały wzór i powielić go jak kafelki

3 dodajesz 2 razy modyfikator bend

4 poprawiasz ręcznie przez np modyfikator FFD, odłączasz spline ramy - (połodniki) i ustawiasz grubość.

 

Możesz tez zrobić od podstaw na płasko oddzielnie ramę i zdobienia i dać im razem bend, możliwości jest wiele.

Edited by stormwind
Link to comment
Share on other sites

Najlepszą jakość osiągniesz robiąc wszystko splinem.

 

Trzeba poeksperymentować aby osiągnąć zadowalający efekt, tu masz tylko zarys:

 

1 Robisz sobie ramę - okrąg splinem i południki (dokładny kształt będzie różnił się przy biegunach ze względu na zniekształcenia).

2 Dodajesz zdobienia - najlepiej stworzyć sobie mały wzór i powielić go jak kafelki

3 dodajesz 2 razy modyfikator bend

4 poprawiasz ręcznie przez np modyfikator FFD, odłączasz spline ramy - (połodniki) i ustawiasz grubość.

 

Możesz tez zrobić od podstaw na płasko oddzielnie ramę i zdobienia i dać im razem bend, możliwości jest wiele.

 

 

Dziękuje bardzo :D już przynajmniej mam punkt zaczepienia do kombinowania :D

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie odradzam robienia tej poduszki clothem;) Jeśli mimo wszystko chciałabyś to ogarnąć symulacją, to programem Marvelus Designer, ale po co od razu dla jednej poduszki go kupować.

 

Lepiej tym sposobem: http://viscorbel.com/modeling-classic-chair-3ds-max-tutorial/

 

Chciałem ci jeszcze polecić wątek o zmarszczkach, naszego forumowego mistrza How to do Zmarszczki ale widzę, że już wygasły linki, może napiszesz w wątku to je autor odświeży.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy