setter14 Napisano 15 Wrzesień 2014 Napisano 15 Wrzesień 2014 Witam Was. Próbuję stworzyć wizualizację wnętrza. Render bez materiałów (biel) jest dość ciekawy, wyrazisty, jasny - po prostu dobry. Ale niestety po dodaniu materiału na podłogę (drewno) - materiał za bardzo działa na ściany sufit i wszystko inne że staje się ciemniejsze i żółtawe. Co zrobić żeby materiały nie działały tak na inne elementy?
Dynamico Napisano 16 Wrzesień 2014 Napisano 16 Wrzesień 2014 Zastosuj VrayOverrideMtl. Podłącz do niego jako Base mtl swój materiał podłogi, a do GI mtl materiał, który ma oddziaływać na otoczenie. Zmieniając jego kolor i jasność wpływasz na to jak będzie "wyglądało" światło odbite od podłogi. Unikaj raczej zbytniego rozjaśniania (w kierunku bieli) bo wyrenderowany obrazek straci kontrast. Zapewne najbardziej poprawny byłby materiał jasnością zbliżony do materiału podstawowego, z dosyć mocno zmniejszona saturacją (wpływ na kolor sufitu, ścian).
skalpel3d Napisano 16 Wrzesień 2014 Napisano 16 Wrzesień 2014 Bezpiecznym kolorem jest ustawienie difuse w materiale podpiętym do overridemtl w slocie gi na barwę w skali szarości z przedziału 200-210 nie stosuj czystej bieli bo zabijesz cieniowanie w scenie http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm
setter14 Napisano 16 Wrzesień 2014 Autor Napisano 16 Wrzesień 2014 Dziękuję panowie. To znacznie ułatwi mi pracę bo ciągle miałem problem z tym że rendery były ciemne :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się