setter14 Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Witam Was. Próbuję stworzyć wizualizację wnętrza. Render bez materiałów (biel) jest dość ciekawy, wyrazisty, jasny - po prostu dobry. Ale niestety po dodaniu materiału na podłogę (drewno) - materiał za bardzo działa na ściany sufit i wszystko inne że staje się ciemniejsze i żółtawe. Co zrobić żeby materiały nie działały tak na inne elementy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Zastosuj VrayOverrideMtl. Podłącz do niego jako Base mtl swój materiał podłogi, a do GI mtl materiał, który ma oddziaływać na otoczenie. Zmieniając jego kolor i jasność wpływasz na to jak będzie "wyglądało" światło odbite od podłogi. Unikaj raczej zbytniego rozjaśniania (w kierunku bieli) bo wyrenderowany obrazek straci kontrast. Zapewne najbardziej poprawny byłby materiał jasnością zbliżony do materiału podstawowego, z dosyć mocno zmniejszona saturacją (wpływ na kolor sufitu, ścian). Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Bezpiecznym kolorem jest ustawienie difuse w materiale podpiętym do overridemtl w slocie gi na barwę w skali szarości z przedziału 200-210 nie stosuj czystej bieli bo zabijesz cieniowanie w scenie http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
setter14 Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Dziękuję panowie. To znacznie ułatwi mi pracę bo ciągle miałem problem z tym że rendery były ciemne :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now