Napisano 19 Wrzesień 201410 l Czy jest może jakiś darmowy skrypt, który umiałby generować skrzyżowania, łączenia dróg i tym podobne modele?
Napisano 19 Wrzesień 201410 l Tutaj masz skrypt, który generuje całe miasto drogi także http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/ghosttown-lite
Napisano 20 Wrzesień 201410 l Autor Widziałem ten skrypt i trochę mnie przeraża ilością opcji. Z modelowaniem drogi jak i skrzyżowań nie mam problemu pod warunkiem że skrzyżowania idą pod kątem prostym i na płasko. Schody się zaczynają jak są skrzyżowania na jakiś wzniesieniach do tego droga nie jest przyłączona do drugiej drogi pod kątem 90 stopni tylko np. 30 i to do tego pod górę to wtedy już jest ciężko takie coś wymodelować. Mam nadziej że wiecie o co mi chodzi.
Napisano 20 Wrzesień 201410 l Najpierw konturowy model skrzyżowania na płask, jeśli mają być do tego chodniki to je uwzględnij, potem z konturów robisz kształt, potem wycinanie kształtem tegoż skrzyżowania w terenie, następnie wycinasz splajny, puszczasz po nich krawężniki, tudzież wytłaczasz chodniki. Masa dłubania, choć niby proste.
Napisano 20 Wrzesień 201410 l Autor Właśnie tego chciałem unikać. Nieraz wymodelowanie prostego domu schodzi krócej niż wymodelowanie takiego skrzyżowania. Bawiłem się niedawno programem o nazwie CityEngine i tam jest fajna opcja tworzenia dróg i skrzyżowania gdzie wystarczy narysować linie i skrzyżowanie samo się robi nawet jak to jest teren górzysty. Miałem nadzieje że się coś takiego do 3ds max znajdzie albo podobnego.
Napisano 20 Wrzesień 201410 l Niestety nie ma magicznego skryptu,który to robi jednym, kliknięciem. Railclone może byś pomocny przy robieniu drogi,ale ja głównie używam spline i sweep'a.Potem z tego spline można łatwo unwrapowac drogę.Jest jeszcze jeden fajny komercyjny plugin spline land,ale jak przy wszystkim przy nim też trzeba podłubać.Tutaj masz przykład,że splineami da się to wszystko ogarnąć :) w sumie w dwa dni.
Napisano 23 Wrzesień 201410 l Drogowcy dłubią takie rzeczy w autodeskowym civilu, w maxie podobnie robie - splajnami i sweepem.
Napisano 23 Wrzesień 201410 l Niestety nie ma magicznego skryptu,który to robi jednym, kliknięciem. Railclone może byś pomocny przy robieniu drogi,ale ja głównie używam spline i sweep'a.Potem z tego spline można łatwo unwrapowac drogę.Jest jeszcze jeden fajny komercyjny plugin spline land,ale jak przy wszystkim przy nim też trzeba podłubać.Tutaj masz przykład,że splineami da się to wszystko ogarnąć :) w sumie w dwa dni. Świetnie sobie poradziłeś! Kawał terenu i niezły węzeł drogowy a udało się zwykłymi spline'ami to zrobić. Gites że hej!
Napisano 23 Wrzesień 201410 l Znalazłem coś takiego dla Sketchupa, a ze Sketchupa możesz zawsze wyeksportować do 3DS lub DWG: http://www.valiarchitects.com/sketchup_scripts/instant-road Plugin kosztuj 25 dolcó, czyli około 80 zł...niestety za darmo tak zaawansowanych narzędzi nie uświadczysz :( Stworzenie takiego narzędzia to tygodnie kodowania (programowania) i ludzie chcą na tym zarobić. Pozdrawiam
Napisano 24 Wrzesień 201410 l Autor @Hris Ciekawy plugin jednak nie korzystam z tego programu do modelowania. Modelując w nim jaki kolwiek model jest w nim sporo do poprawiania. Czasami szybciej jest już wymodelować w 3ds max od nowa ten sam model niż poprawiać zaimportowany. Jakoś dziwnie w nim wychodzi między innymi siatka modelu. Niby w owym programie jest ok ale jak się go zaimportuj do 3ds max to jest prawie cała rozwalona.
Napisano 24 Wrzesień 201410 l Na rozwalone siatki z programów typu archicad czy sketchup masz jeden patent nadaj obiektowi modyfikator vertex weld z parametrem na 0,001 konczy sie problem swobodnych polygonów. Natomiast co do geomap to jednak najlepiej jest je tworzyć w Autocad Civil a następnie pracować na max design bo on ma narzędzie integracyjne z Civilem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto