Skocz do zawartości

[MODO] Obrót Itema wzgl. krawędzi


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szanowne grono.

Przepraszam za (chyba) lamerskie pytanie, ale jak obrócić model w trybie Items względem czegokolwiek innego, niż środka układu współrzędnych?

Dodam, że chcę zanimować ów model, a animować można tylko Itemy.

 

Dla przykładu: mam sześcian i jest on oddalony od środka układu. Chcę zanimować jego obrót względem jednej z krawędzi, ale w trybie Items nie mogę ustawić osi obrotu w miejscu krawędzi (nie mogę nigdzie ustawić). Za to model obraca mi się względem punktu 0.

 

Kombinuję, jak to zrobić od jakiegoś czasu i nic. Może ktoś z bardziej zaawansowanych kolegów mi coś podpowie?

Jeśli to ważne, działam na 601.

 

Będę wdzięczny dozgonnie.

 

Pozdr.

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć!

 

Jeśli klikniesz na tryb items i przytrzymasz to pojawi się submenu z opcjami pivot i center. Różnica między nimi jest w skrócie taka że pivot można animować. Center ma służyć tylko do określania środka obrotu itema. Włącz sobie snapa i ustaw center na krawędzi i powinno być ok.

 

pozdr

Napisano

Możesz też zrobić taki trik.

Ściagasz Kit do modo dla wygody http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=119&t=81124

Klikasz sobie któryś vertex - następnie w tym kicie i menu jest coś takiego jak create locator at selected vertices(MiscTools - Pivots&centers - drugi rząd 3ci button) - klik.

Masz teraz lokator w miejscu vertexa, parentujesz obiekt do lokatora(wystarczy przeciągnąć obiekt ba lokator) i animujesz lokator (dzięki temu bonusowo jeśli będziesz chciał dodać dodatkowy obrót obiektu względem swojego centrum (pamiętaj o nieobracaniu naraz 3ma osiami!(http://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal_lock) to możesz sobie nim majtać (na dobrą sprawę dobrze sobie zrobić takie parentowanie żeby właśnie uniknąć gimbal locka plus dodatkowa kontrola)

 

BTW. ten kit b. się przydaje przy manipulacjac hpivotami cetrami ob. i ułatwia też robotę w innych sytuacjach bo jest zbiorem masy różnych skryptów jak np. perfect circle do robienia z zaznaczenia (dowolnego - okręgu).

M.

Napisano

Dzięki Uzumaki! Zaraz obadam tego kita.

Do tej pory nie potrzebowałem animować obiektów. Była tylko animacja kamery. I było łatwo i przyjemnie.

A tu zaskoczka. Ale już hula :)

 

Dzięki za pomoc.

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności