Jump to content

3ds max wire parameters dla wielu obiektów


pecet

Recommended Posts

Ale jak zaznaczę wiele obiektów to opcja 'wire parameters' jest nieaktywna.

Chciałem zrobić rig dyszy silnika odrzutowego, własciwie to zrobiłem przyłączając pojedynczo X Rotation kazdego elementu do value (slidera). W sumie 36 elementów więc tragedii nie było, tak wyszło

. Ale chętnie się dowiem czy jest na to szybszy sposób.
Link to comment
Share on other sites

np tak:

 

for i in selection do

(

paramWire.connect $obiekt_ze_sliderem.modifiers[#Attribute_Holder].rollout_name[#slider_name] i.rotation.controller[#X_rotation] "slider_name"

)

 

w cudzysłowiu wpisujesz wzór taki sam jak w przypadku użycia okna wire parameters.

Link to comment
Share on other sites

No najszybsza metoda to za pomocą skryptu, tak jak to mniej więcej przedstawił ziomal, można to zrobić na X sposobów ale żeby nie udziwniać w twoim wypadku można to było zrobić to tak.

 

Podpinasz jeden obiekt za pomoca Wire P, później odpalasz np. Dope Sheeta kopiujesz to "połączenie/controller", które właśnie utworzyłeś, później zaznaczasz, pokolei każdy obiekcik i w twoim przypadku robisz instancję dla rotacji X. Może też jest to ręczna robótka ale mniej uciążliwa niż robić X * za pomocą Wire Parameters.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki! oba sposoby działają. Trochę się pomęczyłem z maxscript bo nie wiedziałem co tu ".modifiers[#Attribute_Holder].rollout_name[#slider_name]" wstawić, ale za pomocą listenera mi się udało :)

Edited by pecet
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy