flamaster69 Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Czołem! Zacząłem coś tam googlować, ale się gubię trochę w rozrzucie informacji, czy ktoś mógłby mi tak w kilku słowach odpowiedzieć od czego zacząć? Chciałem rozbudować kompa, patrzę na procesor i7 i natykam się na informację że lepiej renderować kartą graficzną. Albo najlepiej kilkoma. Dobra, kupuje jakiegoś potwora, albo 2, 3 mniejsze potworki (jakie w ogóle muszą mieć parametry żeby renderowały lepiej niż w/w. procesor?), wkładam w wolne sloty, odpalam 3dsmax z vray i.... CO DALEJ?
Hokmah Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Vray renderuje przez CPU. Jego activshade jest tylko przez GPU. Do renderowania przez GPU wykorzystuje sie silniki takie jak np. Octane Render
skalpel3d Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 I dalej przesiadasz się i zaczynasz naukę octane rendera, lub na któregoś z hybrydowych rendererów jak arion, thea, indygo najbardziej sensowne rozwiazanie bo masz wsparcie cpu+gpu. Co znaczy lepsze rendery, spod gpu nie wychodzą leprze od tych spod cpu :) co najwyżej szybciej i tez musisz pamiętać że jest jeden paskudny ogranicznik jakim jest pamięć karty graficznej nie wsadzisz na nia sceny która wymaga nastu gigabajtów do policzenia. Dwa rzadko kto mówi tu także o aspekcie finansowym karty do renderingu tanie nie są :), złotówki uciekają ci przez gniazdo elektryczne- niestety pochłanianie pradu w trakcie renderingu na GPU jest ogromne. Także zasadniczo jeśli nie masz zapewnionych stałych zleceń, nie umiesz innego renderera niż vray to zabawa w gpu mija się z celem. A co do potworków to na pewno GTX780, GTX980 i Titan, nie daj sobie wmówić ze super do tego są karty serii Quadro sprzedawcy kochają je wpychać nieświadomym klientom ;)
matszklar Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 tak jak napisał skalpel3d... z małą uwagą. Na ten moment wobec braku wersji zoptymalizowanych pod najnowsze gtx980 oraz gtx970 polecam gtx 760, gtx 770 oczywiscie 780 oraz Titany. najlepszy stosunek ceny do wydajnosci to 2-3- gtx760 4 GB. Oczywiście po przepisaniu ( zoptymalizowaniu) kodu najlepsze będą gtx970 ew. ich następcyz większą ilościa ram-u. Do softu który wymienia skalpel3db dorzuciłbym Cycles ( blender) oraz Moskito od Cebas. Szczególnie ten ostatni jest dosyć ciekawy.
Azbesty Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Co dalej xD? odinstalowywujesz Vray'a i instlujesz Octane lub Blender cycles. Kupujesz karte z taką pamięcią jaka cie interesue pamięć RAM komputera jest nie używana scena musi się zmieścić na pamięci GPU. + jeśłi kupisz 2 GPU to się pamięci nie dodają.
skalpel3d Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Co dalej xD? odinstalowywujesz Vray'a i instlujesz Octane lub Blender cycles. Kupujesz karte z taką pamięcią jaka cie interesue co najwyżej tak postępujesz z cyclem bo jest za darmo,octan to w przypadku samego pluginu wydatek 200 euro a z Standalone Combo v2 to juz wydatek 450 Euro takze "nie bierzesz i nie instalujesz" :) a karty graficznej z pamięcią jaką chcesz też nie dostaniesz :P
Azbesty Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 co najwyżej tak postępujesz z cyclem bo jest za darmo,octan to w przypadku samego pluginu wydatek 200 euro a z Standalone Combo v2 to juz wydatek 450 Euro takze "nie bierzesz i nie instalujesz" :) a karty graficznej z pamięcią jaką chcesz też nie dostaniesz :P jakby nie kupować 3dsmaxa xD i Vray'a to by starczyło na 3 GTX titany i lecencje na octane :D
skalpel3d Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 jakby nie kupować 3dsmaxa xD i Vray'a to by starczyło na 3 GTX titany i lecencje na octane :D i wszyscy się przesiądźmy na Blendera :) sorry będę pierwszym który się na to nie pisze :)
ETA Napisano 18 Październik 2014 Napisano 18 Październik 2014 powiem Ci na przykładzie Blender Cycles, mam obecnie i7 2600K i Nvidie geeforce 660TI OC i karta graficzna liczy o niebo szybciej od procesora. Tak jak ktoś wcześniej pisał w przypadku kilku kart pamięć się nie sumuje, na dodatek może się okazać, że niektóre shadery na GPU nie działają ( w przypadku Blender Cycles był problem z SSS, piszę był ponieważ nie jestem na bieżąco). i wszyscy się przesiądźmy na Blendera :) sorry będę pierwszym który się na to nie pisze :) skalpel3d - a czemu to?? Korzystam z 3ds Maxa i Blendera oba są zacne. O dziwo u mnie Max ma częstsze zwisy/problemy od Blendera (może ja coś źle konfiguruję).
skalpel3d Napisano 18 Październik 2014 Napisano 18 Październik 2014 ETA już kilka razy pisałem że nie mam nic do blendera- filozofia interfejsu tego programu po prostu jest nie dla mnie i nie przesiądę się na coś na czym się będę katował pracując. Nie o dziwo, max to jest taki program "ze jak się nie wywali to znaczy że nie działa", ma swoje fanaberie robi zwiechy u jednych bardziej u innych mniej ale ogólnie stabilnością nigdy nie grzeszył :) Także nie jest to w 100% twoja wina tylko jego uroda :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się