Napisano 17 Październik 201410 l Czołem! Zacząłem coś tam googlować, ale się gubię trochę w rozrzucie informacji, czy ktoś mógłby mi tak w kilku słowach odpowiedzieć od czego zacząć? Chciałem rozbudować kompa, patrzę na procesor i7 i natykam się na informację że lepiej renderować kartą graficzną. Albo najlepiej kilkoma. Dobra, kupuje jakiegoś potwora, albo 2, 3 mniejsze potworki (jakie w ogóle muszą mieć parametry żeby renderowały lepiej niż w/w. procesor?), wkładam w wolne sloty, odpalam 3dsmax z vray i.... CO DALEJ?
Napisano 17 Październik 201410 l Vray renderuje przez CPU. Jego activshade jest tylko przez GPU. Do renderowania przez GPU wykorzystuje sie silniki takie jak np. Octane Render
Napisano 17 Październik 201410 l I dalej przesiadasz się i zaczynasz naukę octane rendera, lub na któregoś z hybrydowych rendererów jak arion, thea, indygo najbardziej sensowne rozwiazanie bo masz wsparcie cpu+gpu. Co znaczy lepsze rendery, spod gpu nie wychodzą leprze od tych spod cpu :) co najwyżej szybciej i tez musisz pamiętać że jest jeden paskudny ogranicznik jakim jest pamięć karty graficznej nie wsadzisz na nia sceny która wymaga nastu gigabajtów do policzenia. Dwa rzadko kto mówi tu także o aspekcie finansowym karty do renderingu tanie nie są :), złotówki uciekają ci przez gniazdo elektryczne- niestety pochłanianie pradu w trakcie renderingu na GPU jest ogromne. Także zasadniczo jeśli nie masz zapewnionych stałych zleceń, nie umiesz innego renderera niż vray to zabawa w gpu mija się z celem. A co do potworków to na pewno GTX780, GTX980 i Titan, nie daj sobie wmówić ze super do tego są karty serii Quadro sprzedawcy kochają je wpychać nieświadomym klientom ;)
Napisano 17 Październik 201410 l tak jak napisał skalpel3d... z małą uwagą. Na ten moment wobec braku wersji zoptymalizowanych pod najnowsze gtx980 oraz gtx970 polecam gtx 760, gtx 770 oczywiscie 780 oraz Titany. najlepszy stosunek ceny do wydajnosci to 2-3- gtx760 4 GB. Oczywiście po przepisaniu ( zoptymalizowaniu) kodu najlepsze będą gtx970 ew. ich następcyz większą ilościa ram-u. Do softu który wymienia skalpel3db dorzuciłbym Cycles ( blender) oraz Moskito od Cebas. Szczególnie ten ostatni jest dosyć ciekawy.
Napisano 17 Październik 201410 l Co dalej xD? odinstalowywujesz Vray'a i instlujesz Octane lub Blender cycles. Kupujesz karte z taką pamięcią jaka cie interesue pamięć RAM komputera jest nie używana scena musi się zmieścić na pamięci GPU. + jeśłi kupisz 2 GPU to się pamięci nie dodają.
Napisano 17 Październik 201410 l Co dalej xD? odinstalowywujesz Vray'a i instlujesz Octane lub Blender cycles. Kupujesz karte z taką pamięcią jaka cie interesue co najwyżej tak postępujesz z cyclem bo jest za darmo,octan to w przypadku samego pluginu wydatek 200 euro a z Standalone Combo v2 to juz wydatek 450 Euro takze "nie bierzesz i nie instalujesz" :) a karty graficznej z pamięcią jaką chcesz też nie dostaniesz :P
Napisano 17 Październik 201410 l co najwyżej tak postępujesz z cyclem bo jest za darmo,octan to w przypadku samego pluginu wydatek 200 euro a z Standalone Combo v2 to juz wydatek 450 Euro takze "nie bierzesz i nie instalujesz" :) a karty graficznej z pamięcią jaką chcesz też nie dostaniesz :P jakby nie kupować 3dsmaxa xD i Vray'a to by starczyło na 3 GTX titany i lecencje na octane :D
Napisano 17 Październik 201410 l jakby nie kupować 3dsmaxa xD i Vray'a to by starczyło na 3 GTX titany i lecencje na octane :D i wszyscy się przesiądźmy na Blendera :) sorry będę pierwszym który się na to nie pisze :)
Napisano 18 Październik 201410 l powiem Ci na przykładzie Blender Cycles, mam obecnie i7 2600K i Nvidie geeforce 660TI OC i karta graficzna liczy o niebo szybciej od procesora. Tak jak ktoś wcześniej pisał w przypadku kilku kart pamięć się nie sumuje, na dodatek może się okazać, że niektóre shadery na GPU nie działają ( w przypadku Blender Cycles był problem z SSS, piszę był ponieważ nie jestem na bieżąco). i wszyscy się przesiądźmy na Blendera :) sorry będę pierwszym który się na to nie pisze :) skalpel3d - a czemu to?? Korzystam z 3ds Maxa i Blendera oba są zacne. O dziwo u mnie Max ma częstsze zwisy/problemy od Blendera (może ja coś źle konfiguruję).
Napisano 18 Październik 201410 l ETA już kilka razy pisałem że nie mam nic do blendera- filozofia interfejsu tego programu po prostu jest nie dla mnie i nie przesiądę się na coś na czym się będę katował pracując. Nie o dziwo, max to jest taki program "ze jak się nie wywali to znaczy że nie działa", ma swoje fanaberie robi zwiechy u jednych bardziej u innych mniej ale ogólnie stabilnością nigdy nie grzeszył :) Także nie jest to w 100% twoja wina tylko jego uroda :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto