Napisano 18 Październik 201410 l Tak jak w temacie. Mam problem tego typu że posiadam zdjęcia mebli np. narożnika który muszę umieścić w jakiejś ładnej aranżacji. Problem w tym że udaje się to z rożnym skutkiem w zależności od perspektywy zdjęcia. Na swoich projektach buduje jakiś tam salon z TV i później wstawiam obiekt plane na który wrzucam mapę bitową, robie do tego maskę refract i IOR, ustawiam kamerę i w 30% przypadków się udaje. Natomiast z pozostałymi 70% występują problemy z perspektywą. Próbowałem grzebać przy camera match i nadawać tło z tego mebla, ale problem jest taki że właśnie to tło i nie potrafię tego przenieść na 1 plan. Teraz pytania: Czy jest jakiś sposób, jakaś funkcja, która działa jak camera match ale z obiektem na 1 planie, a nie z tłem? W jaki sposób można zmodyfikować siatkę główną (siatkę sceny) we viewpor-cie aby pasowała do fotki na np.pierwszym planie? Czy jest możliwość zmodyfikowania i przypisania siatki sceny do wybranego obiektu na scenie? Załączam fotkę aby zobrazować o jaki efekt mi chodzi. Za podanie mi właściwego rozwiązania nagroda w postaci skrzynki piwa lub jej równowartości ;) PS. Od razu odpowiadam na prawdopodobne pytanie z waszej strony : Nie, nie moge przenieść mebla na 3d to ma być oryginalne foto w wirtualnym wnętrzu ;) Edytowane 18 Październik 201410 l przez rav2323
Napisano 18 Październik 201410 l Know-how za 60zł? hmmm.... No nie wiem. Tak jak w temacie. Próbowałem grzebać przy camera match i nadawać tło z tego mebla, ale problem jest taki że właśnie to tło i nie potrafię tego przenieść na 1 plan. Chyba niedokładnie grzebałeś - oblukaj może jakieś tutorialki. W najnowszym maxie jest inne rozwiązanie camera match - poszukaj. Nie testowałem, ale wyglądało zachęcająco. W jaki sposób można zmodyfikować siatkę główną (siatkę sceny) we viewpor-cie aby pasowała do fotki na np.pierwszym planie? Siatkę główną? A co to jest? Nie słyszałem o takim rozwiązaniu. Może sobie zgrupować i FFD? Czy jest możliwość zmodyfikowania i przypisania siatki sceny do wybranego obiektu na scenie? Doprecyzuj pytanie - co by to miało robić? Jeśli chodzi ci o rozwiązanie zrób za mnie wszystko jednym kliknięciem to nie ma :) PS. Od razu odpowiadam na prawdopodobne pytanie z waszej strony : Nie, nie moge przenieść mebla na 3d to ma być oryginalne foto w wirtualnym wnętrzu ;) Do starej wersji camera match trzeba było pomodelować troszkę, żeby podać control points. I nigdy bez modelowania jakoś nie udało mi się idealnie trafić, a nawet przy modelowaniu i tak było to niedoskonałe i trzeba było troszkę poprawiać. Edit: Patrząc na twoją wizkę dodam jeszcze dwie uwagi. 1. Okno za meblem + kawałek meblościanki w rogu to raczej nie jest ładne wnętrze. 2. A co z pasowaniem światła pod foto? Strasznie się różni. Pytanie dodatkowe - ty robisz te fotki, czy ktoś inny?
Napisano 18 Październik 201410 l Autor Chyba niedokładnie grzebałeś - oblukaj może jakieś tutorialki. W najnowszym maxie jest inne rozwiązanie camera match - poszukaj. Nie testowałem, ale wyglądało zachęcająco. No właśnie wygląda to OK, tylko problem z tym przeniesieniem fotki na 1 plan, co do tutek to zgrzebałem już tego trochę ale dalej nie znalazłem interesującego mnie rozwiązania. Camera match działa fajnie jak 3D jest obiektem a foto jest tłem. Ja chce zrobić odwrotnie. Siatkę główną? A co to jest? Nie słyszałem o takim rozwiązaniu. Może sobie zgrupować i FFD? Chodzi mi o to żeby użyć jakiegoś modyfikatora perspektywy sceny głównej. Doprecyzuj pytanie - co by to miało robić? Jeśli chodzi ci o rozwiązanie zrób za mnie wszystko jednym kliknięciem to nie ma :) Nie liczę na coś takiego, ale fajnie było za dniówkę zrobić coś godnego uwagi ;) Co do rozwiązania to chodzi i o to, że bierzemy jakieś foto, ustawiamy perspektywę główną do tego obiektu i inne obiekty działają wg. właśnie tej zadanej perspektywy. Rozwiązanie typu camera match ale przypisane nie do sceny, ale konkretnego obiektu lub ujęcia z kamery która to ten obiekt ma na 1 planie. Do starej wersji camera match trzeba było pomodelować troszkę, żeby podać control points. I nigdy bez modelowania jakoś nie udało mi się idealnie trafić, a nawet przy modelowaniu i tak było to niedoskonałe i trzeba było troszkę poprawiać. No właśnie, a mi chodzi o taki sposób żeby bez fotoszopki się obeszło, i wyszło "na gotowo" z samego rendera.
Napisano 18 Październik 201410 l czy kamera w scenie ma tak sam ogniskową jak ta ze zdjęcia, jeśli masz dostęp do oryginalnych zdjęć we właściwościach zdjęcia powinny buc parametry ogniskowej, aparatu, przesłon i czasu naświetlania mając te dane nie powinno być kłopotów z odwzorowaniem i połączeniem jednego z drugim na poziomie sceny 3d
Napisano 18 Październik 201410 l Autor czy kamera w scenie ma tak sam ogniskową jak ta ze zdjęcia, jeśli masz dostęp do oryginalnych zdjęć we właściwościach zdjęcia powinny buc parametry ogniskowej, aparatu, przesłon i czasu naświetlania mając te dane nie powinno być kłopotów z odwzorowaniem i połączeniem jednego z drugim na poziomie sceny 3d Tak mam, ale niestety nie działa to tak jak by się wydawało, tego też już próbowałem, łącznie z odwzorowaniem wysokości robiącego foto. To znaczy tak jak pisałem wcześniej udaje się to w 30% przypadków a reszta lipa.
Napisano 19 Październik 201410 l mam wrażenie, że już u podstaw całkowicie źle podchodzisz do tematu. Zrób sam mebel, ewentualnie podłogę i nic więcej. Żadnych "głownych siatek sceny". Stwórz kamerę, fotkę wrzuć w tło viewportu z widokiem z tej kamery i wtedy użyj camera match. A na koniec tą samą fotkę wrzuć w tło renderingu. Na stworzoną podłogę nałóż materiał (nie pamiętam, jak on się nazywa - we wczesniejszych wersjach nazywał się Matte/Shadow. Później został zastąpiony innym), który jest niewidoczny, ale przyjmuje odbicia i cienie.
Napisano 19 Październik 201410 l Ajgor dlatego sugerowałem koledze tutki, bo podchodzi do tematu od zupełnie innej strony niż potrzeba. A pierwszy lepszy tutek powinien mu wyjaśnić jak ten camera match działa. Zamiast dawać matte lepej w opcjach modelu wyłączyć "Visible to camera". Efekt podobny, ale kliknięć mniej. Choć moim zdaniem lepiej w fotosklepie cienie podmalować, bo sę nigdy nie zgadzają. Edytowane 19 Październik 201410 l przez piko84
Napisano 19 Październik 201410 l Autor mam wrażenie, że już u podstaw całkowicie źle podchodzisz do tematu. Zrób sam mebel, ewentualnie podłogę i nic więcej. Żadnych "głownych siatek sceny". Stwórz kamerę, fotkę wrzuć w tło viewportu z widokiem z tej kamery i wtedy użyj camera match. A na koniec tą samą fotkę wrzuć w tło renderingu. Na stworzoną podłogę nałóż materiał (nie pamiętam, jak on się nazywa - we wczesniejszych wersjach nazywał się Matte/Shadow. Później został zastąpiony innym), który jest niewidoczny, ale przyjmuje odbicia i cienie. Spróbuje tego i dam znać jakie efekty. Co do samego zdjęcia mebla ja używam maski pomniejszonej o 3-4px w obrysie mebla na refract i IOR to z cieniami daje dobry efekt, w zasadzie nie trzeba poprawiać w fotoszopce, tylko ta perspektywa mnie dobija ehhh :(
Napisano 19 Październik 201410 l To, co opisałem, to jest standardowe postępowanie we wszystkich programach 3D, więc nie próbuj, tylko zrób tak, bo tak robią wszyscy :) Tu jest chyba fajny tutorial na ten temat: Edytowane 19 Październik 201410 l przez Ajgor
Napisano 21 Październik 201410 l Autor Są postępy od zupełnie innej strony której bym się spodziewał ;) jak będzie już gitara na 100% postaram sie skręcić jakąś tutke dla potomności ;)