Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć, zrobiłem sobie materiał zadrukowanej siatki, ale na renderze pojawia się na nim odbicie nie rozumiem dlaczego. Materiał jest zupełnie nie odbijający. W oddzielonej przestrzeni w modelu jest tylko jeden komplet mebli, a na wizualizacji wygląda jakby były dwa.

Kojarzy mi się to ze zjawiskiem dyfrakcji, ale nie chce mi się wierzyć, że vray sam to ogarnął bez mojej ingerencji.

 

Tak czy inaczej prosiłbym o pomoc jak zrobić, żeby takiego odbicia nie było.

 

http://zapodaj.net/e9ddcb0d030aa.jpg.html

 

http://zapodaj.net/2fed6cd858bdf.jpg.html

 

http://zapodaj.net/80fba819203c8.jpg.html

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Zamiast w refraction wrzuć mapę w slot opacity.

 

Dokładnie to załamanie śiwiatła, wrzucając mapę w refraction sam się o to prosisz.

Masz też ustawione mieszanie mapy na 40% z podstawowym czarnym kolorem refrakcji, co w rezultacie daje efekt nie pełnej przezroczystości dla białego koloru na mapie i tam dla vraya jest materiał, w którym światło się załamuje. Model siatki nie ma grubość co dodatkowo potęguje efekt bo vray oblicza go jakby był nieskończenie gruby.

Edytowane przez stormwind
Napisano

Próbuj, testuj.

Jak dodasz grubość, np. przez modyfikator shell z materiał uzyska więcej głębi ale pamiętaj, że przy użyciu mapy opacity nie będzie to fizycznie prawdziwy otwór a tylko zobaczysz tylną ścianą z otworami a miedzy nimi pustkę.

Do tego możesz użyć jeszczę mapy bump, np z rozmytą teksturą opacity, ale to też zależy od tego czy krawędzie otworów mają być ostre, czy delikatnie wklęsłe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności