Napisano 5 Listopad 201410 l cześć, zrobiłem sobie materiał zadrukowanej siatki, ale na renderze pojawia się na nim odbicie nie rozumiem dlaczego. Materiał jest zupełnie nie odbijający. W oddzielonej przestrzeni w modelu jest tylko jeden komplet mebli, a na wizualizacji wygląda jakby były dwa. Kojarzy mi się to ze zjawiskiem dyfrakcji, ale nie chce mi się wierzyć, że vray sam to ogarnął bez mojej ingerencji. Tak czy inaczej prosiłbym o pomoc jak zrobić, żeby takiego odbicia nie było. http://zapodaj.net/e9ddcb0d030aa.jpg.html http://zapodaj.net/2fed6cd858bdf.jpg.html http://zapodaj.net/80fba819203c8.jpg.html
Napisano 6 Listopad 201410 l Zamiast w refraction wrzuć mapę w slot opacity. Dokładnie to załamanie śiwiatła, wrzucając mapę w refraction sam się o to prosisz. Masz też ustawione mieszanie mapy na 40% z podstawowym czarnym kolorem refrakcji, co w rezultacie daje efekt nie pełnej przezroczystości dla białego koloru na mapie i tam dla vraya jest materiał, w którym światło się załamuje. Model siatki nie ma grubość co dodatkowo potęguje efekt bo vray oblicza go jakby był nieskończenie gruby. Edytowane 6 Listopad 201410 l przez stormwind
Napisano 6 Listopad 201410 l Autor Działa idealnie. Masz jeszcze jakieś sugestie jak ulepszyć ten materiał? Model siatki powinien mieć grubość?
Napisano 6 Listopad 201410 l Próbuj, testuj. Jak dodasz grubość, np. przez modyfikator shell z materiał uzyska więcej głębi ale pamiętaj, że przy użyciu mapy opacity nie będzie to fizycznie prawdziwy otwór a tylko zobaczysz tylną ścianą z otworami a miedzy nimi pustkę. Do tego możesz użyć jeszczę mapy bump, np z rozmytą teksturą opacity, ale to też zależy od tego czy krawędzie otworów mają być ostre, czy delikatnie wklęsłe.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto