Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

cześć, zrobiłem sobie materiał zadrukowanej siatki, ale na renderze pojawia się na nim odbicie nie rozumiem dlaczego. Materiał jest zupełnie nie odbijający. W oddzielonej przestrzeni w modelu jest tylko jeden komplet mebli, a na wizualizacji wygląda jakby były dwa.

Kojarzy mi się to ze zjawiskiem dyfrakcji, ale nie chce mi się wierzyć, że vray sam to ogarnął bez mojej ingerencji.

 

Tak czy inaczej prosiłbym o pomoc jak zrobić, żeby takiego odbicia nie było.

 

http://zapodaj.net/e9ddcb0d030aa.jpg.html

 

http://zapodaj.net/2fed6cd858bdf.jpg.html

 

http://zapodaj.net/80fba819203c8.jpg.html

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zamiast w refraction wrzuć mapę w slot opacity.

 

Dokładnie to załamanie śiwiatła, wrzucając mapę w refraction sam się o to prosisz.

Masz też ustawione mieszanie mapy na 40% z podstawowym czarnym kolorem refrakcji, co w rezultacie daje efekt nie pełnej przezroczystości dla białego koloru na mapie i tam dla vraya jest materiał, w którym światło się załamuje. Model siatki nie ma grubość co dodatkowo potęguje efekt bo vray oblicza go jakby był nieskończenie gruby.

Edytowane przez stormwind

Napisano
  • Autor

Działa idealnie. Masz jeszcze jakieś sugestie jak ulepszyć ten materiał? Model siatki powinien mieć grubość?

Napisano

Próbuj, testuj.

Jak dodasz grubość, np. przez modyfikator shell z materiał uzyska więcej głębi ale pamiętaj, że przy użyciu mapy opacity nie będzie to fizycznie prawdziwy otwór a tylko zobaczysz tylną ścianą z otworami a miedzy nimi pustkę.

Do tego możesz użyć jeszczę mapy bump, np z rozmytą teksturą opacity, ale to też zależy od tego czy krawędzie otworów mają być ostre, czy delikatnie wklęsłe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności