tobi Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Witam. Tak jak w temacie, mam problem przy używaniu funkcji turbosmooth. Wcześniej nie było problemu, gdyż korzystałem z prostych kształtów bez funkcji "connect" w editable poly. Na obrazku po lewej stronie przedstawiony jest model z liniami przy których używałem tej opcji. Reszta jest już po wybraniu turbosmooth'a oraz meshsmooth'a i jak widzicie nie daje to zadowalającego efektu. Jak mogę wygładzić krawędzie obiektu, tak aby zachował swój odpowiedni kształt? Czy problem jest spowodowany przez użycie connect'a? Wybierałem już różne opcje/ustawienia z tej kategorii i daje te same lub podobne efekty. Proszę o pomoc w tej sprawie. pozdrawiam.
Azbesty Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 zalecam zapoznać się na jakiej zasadzie działa to narzędzie. To czego ty szukasz nazywa się bevel/chamfer.
tobi Napisano 12 Listopad 2014 Autor Napisano 12 Listopad 2014 Bevel/chamfer nie ma z tym nic wspólnego. Chodzi mi dokładnie o wygładzenie krawędzi pomiędzy liniami (powstałe z "connect"), bez psucia modelu obiektu. Efekt ma być podobny do tego obrazka:
Azbesty Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 musisz stworzyć support loopy. tak jak dałeś na obrazku. nie znasz podstaw modelowania i jeszcze się kłócisz co jest lepsze. to po co ten temat...
tobi Napisano 12 Listopad 2014 Autor Napisano 12 Listopad 2014 Czy ja się kłócę? Znam podstawy dlatego pytam. Bevel/chamfer z editable poly nic mi nie daje. Oświeć mnie jak to zrobić, bo nie wiem do końca jak mam to dodać do obiektu.
Azbesty Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Czy ja się kłócę? Znam podstawy dlatego pytam. Bevel/chamfer z editable poly nic mi nie daje. Oświeć mnie jak to zrobić, bo nie wiem do końca jak mam to dodać do obiektu. nie znasz podstaw. musisz dodać support loopy. i jak pisałem dowiedź się w jaki sposób działa turbosmooth czy jaki kolwiek inny system zagęszczania siatki. Tyle odemnie.
mantragora Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Masz tam kilka N-gonow. Poczytaj sobie co to jest i to popraw zanim zaczniesz bawic sie w jakikolwiek bevel.
tobi Napisano 12 Listopad 2014 Autor Napisano 12 Listopad 2014 Rzeczywiście z tego co widzę ciężko wytłumaczyć coś więcej.. Jak tak ma wyglądać pomoc to ja podziękuję. No nic, znalazłem już podobny wątek, gdzie jest wszystko jasno i zwięźle opisane. Temat do zamknięcia.
RAFX Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 (edytowane) Zrobiłem Ci obrazek jak działa Turbo - http://i.imgur.com/ogSPjVx.jpg . Turbo dzieli 1 poligon na 4 powodując przy tym efekt zaokrąglenia. Dlatego do turbo zwykle unika się trójkątów i n-gonów bo i tak zrobi z tego czworokąty tyle , że z ewentualnymi "przekłamaniami". Jak przyjrzysz się na obrazku z fioletowym modelem , który wrzuciłeś na krańcach masz kilka podziałów bardzo blisko siebie przez co wygładzenie jest ostrzejsze (zaznaczyłem na czerwono). Tam gdzie jest jeden edge (zielony) powstaje większe zaokrąglenie. Bardzo dobrze to pokazuje powyższy link. Edytowane 12 Listopad 2014 przez RAFX
Rekomendowane odpowiedzi