Skocz do zawartości

Vray + Multiscatter + Proxy


Nathanielxd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

robię pewną wizualizację - liczy sobie około ~18 mln poly. Wszystko śmiga świetnie.

Do tego muszę dodać zasiekę krzewów - mam ich 3 rodzaje, razem mają z 80 tyś poly. Stwierdziłem, że zrobię z nich proxy i rozsieje multiscatterem. I tu pojawiają się problemy. Max wywala się podczas renderingu, ale nie podaje błędu. Po prostu przestaje działać. Najczęściej zdarza się to przy liczeniu light cache, albo podczas, gdy renderer dojdzie do momentu w którym są krzewy.

 

Wersja Maxa to 2014, Vray 3. Na kompie jest i7 3610M 2.3GHz, 16GB ramu, na HDD z 200gb wolnego miejsca. Ale sprawdzałem też na innym komputerze o podobnej konfiguracji - ten sam problem. Myślałem, że to kwestia ramu, ale w vrayu wskazuję że korzysta z około ~11gb, więc jest jeszcze trochę w zapasie, jak na moje oko. W dynamic memory w vrayu wpisałem 0, bo z tego co wiem, weźmie wtedy ile potrzebuje.

 

Macie jakieś pomysły co z tym zrobić? Nakładałem jeszcze na te krzewy prooptimizera żeby zmniejszyć ilość poly, ale nie pomaga. Kończą mi się pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Czy modele krzaków są od evermotion jeśli tak to sprawdź czy niemaj w shaderach w bump podpiętej mapki normal bump jeśli tak to jest to przyczyna wywrotek wystarczy zmienić na vraynormal map, znam to z autopsji też miałem dokładnie taki sam problem właśnie z modelami on ever plus multiscatter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Memory mam na 0. Słyszałem o tym problemie z normal mapami, niemniej jednak normal map w tych modelach nie mam. Krzaczki pochodzą z 3dmentor. Spróbuje z tym brute forcem. Dzięki za odpowiedzi!

 

/edit/

Niestety nie pomogło :

 

/edit2/

Ale przerenderowałem (bez light cache) przed chwilą na bardzo małej rozdziałce - 320x200, i przeszło. A wcześniej nie chciało. To może jednak pamięć?

 

/edit3/

Nic nie wymyśliłem, więc pozostało mi zamienić multiscatter adv painterem. Poszło ;)

Edytowane przez Nathanielxd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ mam pod górkę przy tym projekcie! Jeszcze jeden problem.

 

Spotkał się ktoś z czymś takim, że we viewporcie jest wszystko ok:

22.jpg

 

A renderuje się tylko kilka obiektów:

11.jpg

 

Sprawdziłem, że problem nie występuje przy małej rozdzielczości, tj. kiedy renderuje 400x250 to jest wszystko git (https://dl.dropboxusercontent.com/u/61874007/Inne/33.jpg), ale jak już dwukrotnie powiększę rozdziałkę to jest tak jak wyżej. Jakieś pomysły?

 

Wszystko jest oczywiścię ustawione na renderable, pamięci ram też jest w zanadrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fest :)...jeszcze co do multi to co pisał skalpel ..normalki na bumpa albo w ogóle wywalić..zauważyłem tez iż przy multiscater'ze lepiej sprawdza się malowanie proxami niż wysiewanie :) nie wywala maxa i działa całkiem spoko..ale to jako opcja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności