Nathanielxd Napisano 28 Listopad 2014 Share Napisano 28 Listopad 2014 Witam, robię pewną wizualizację - liczy sobie około ~18 mln poly. Wszystko śmiga świetnie. Do tego muszę dodać zasiekę krzewów - mam ich 3 rodzaje, razem mają z 80 tyś poly. Stwierdziłem, że zrobię z nich proxy i rozsieje multiscatterem. I tu pojawiają się problemy. Max wywala się podczas renderingu, ale nie podaje błędu. Po prostu przestaje działać. Najczęściej zdarza się to przy liczeniu light cache, albo podczas, gdy renderer dojdzie do momentu w którym są krzewy. Wersja Maxa to 2014, Vray 3. Na kompie jest i7 3610M 2.3GHz, 16GB ramu, na HDD z 200gb wolnego miejsca. Ale sprawdzałem też na innym komputerze o podobnej konfiguracji - ten sam problem. Myślałem, że to kwestia ramu, ale w vrayu wskazuję że korzysta z około ~11gb, więc jest jeszcze trochę w zapasie, jak na moje oko. W dynamic memory w vrayu wpisałem 0, bo z tego co wiem, weźmie wtedy ile potrzebuje. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić? Nakładałem jeszcze na te krzewy prooptimizera żeby zmniejszyć ilość poly, ale nie pomaga. Kończą mi się pomysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 28 Listopad 2014 Share Napisano 28 Listopad 2014 Możesz spróbować zmienić secondary bounces na brute force, albo w ogóle je wyłączyć (jeśli to exterior) - często w exteriorach różnica jest niezauważalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 28 Listopad 2014 Share Napisano 28 Listopad 2014 Jak masz z ustawiona maemory w Vray? Ustaw na dynamic z wartoscia 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 28 Listopad 2014 Share Napisano 28 Listopad 2014 Czy modele krzaków są od evermotion jeśli tak to sprawdź czy niemaj w shaderach w bump podpiętej mapki normal bump jeśli tak to jest to przyczyna wywrotek wystarczy zmienić na vraynormal map, znam to z autopsji też miałem dokładnie taki sam problem właśnie z modelami on ever plus multiscatter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nathanielxd Napisano 28 Listopad 2014 Autor Share Napisano 28 Listopad 2014 (edytowane) Memory mam na 0. Słyszałem o tym problemie z normal mapami, niemniej jednak normal map w tych modelach nie mam. Krzaczki pochodzą z 3dmentor. Spróbuje z tym brute forcem. Dzięki za odpowiedzi! /edit/ Niestety nie pomogło : /edit2/ Ale przerenderowałem (bez light cache) przed chwilą na bardzo małej rozdziałce - 320x200, i przeszło. A wcześniej nie chciało. To może jednak pamięć? /edit3/ Nic nie wymyśliłem, więc pozostało mi zamienić multiscatter adv painterem. Poszło ;) Edytowane 29 Listopad 2014 przez Nathanielxd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nathanielxd Napisano 1 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2014 Ależ mam pod górkę przy tym projekcie! Jeszcze jeden problem. Spotkał się ktoś z czymś takim, że we viewporcie jest wszystko ok: A renderuje się tylko kilka obiektów: Sprawdziłem, że problem nie występuje przy małej rozdzielczości, tj. kiedy renderuje 400x250 to jest wszystko git (https://dl.dropboxusercontent.com/u/61874007/Inne/33.jpg), ale jak już dwukrotnie powiększę rozdziałkę to jest tak jak wyżej. Jakieś pomysły? Wszystko jest oczywiścię ustawione na renderable, pamięci ram też jest w zanadrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biszkopte Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 fest :)...jeszcze co do multi to co pisał skalpel ..normalki na bumpa albo w ogóle wywalić..zauważyłem tez iż przy multiscater'ze lepiej sprawdza się malowanie proxami niż wysiewanie :) nie wywala maxa i działa całkiem spoko..ale to jako opcja:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się