Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam. Nie wiem, czy to dobry dział, ale dodaje. Mam do was pytanko, a mianowicie, czy ta topologia jest dobrze robiona? Jest to moje pierwsze retopo i jestem ciekawy, czy dobrze mi to idzie. :P

 

Tutaj kilka ss'ów:

http://i.imgur.com/8uZUZaY.jpg

http://i.imgur.com/wVEibvT.jpg

http://i.imgur.com/H39Yt7U.jpg

 

A tutaj high-poly:

http://i.imgur.com/xwVhSuZ.jpg

 

Jeszcze wszystko nie jest skończone, ale moje założenie to zmieścić się w 20 tys. tris. Puki co postać na około 16,5 tys. , a "broń" 1,3 tys. Jestem otwarty na wszelkie rady i gotowy na krytykę ;)

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam. ;)

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie.

Długo by opowiadać ale pierwsze co się rzuca w oczy, że tu nie ma żadnej sensownej topologii.

Masa trójkątów. Bliskie zeru polyflow. Nierównomierne rozłożenie poly. Nierównomierna gęstość.

Dobrze, że Ci się chce - to zawsze w cenie:) Ale jeszcze trochę drogi przed Tobą. Grunt to spojrzeć jak ogólnie niektóre rzeczy się modeluje - klasycznie. Żeby układać prawidłowo siątkę i loopy. Będzie dobrze:) Powodzenia!

Mat

Napisano

przepraszam, że się wtrącam, ale co oznacza "Bliskie zeru polyflow"?

 

pozdrawiam,

Napisano

Skrót myślowy i zle dobranie slow. Chodzilo o to, ze polygony powinny byc prowadzone (polyflow) w odp sposób uwzględniający np. krzywiznę obiektu (pamiętając w jaki sposób tez na tym obiekcie będzie działa wygladzanie), załamania, oblosci itd.

Napisano

Zamiennie się to stosuje z nazwą loopflow. W dobrej topologii siatka powinna tworzyć pętle quadów rozmieszczone tak żeby jednocześnie dobrze opisywały bryłę i dobrze wglądały podczas deformacji modeli skinnowanych.

 

zuber- wpisz sobie w google face / body / human + topology i patrz na te obrazki gdzie loopy są pokolorowane. Załapiesz o co biega.

Napisano
  • Autor

Dziękuje wszystkim za wypowiedzenie się w temacie. Postaram się poprawić wszystko jak najlepiej i może jeszcze wtedy dodać coś do "oceny". Znalazłem takie cuś: http://vimeo.com/63320058 - wydaje mi się, że to wyczerpuje temat :P

Napisano

To dobry tutorial ale topologia to tak złożony temat że trudno żeby jeden tutek go wyczerpywał. ;) Wszystko zależy od tego jaką bryłę ma model, często trzeba zupełnie inaczej poprowadzić loopflow.

Zbieram ładne siatki na Pintereście, możesz sobie pooglądać tutaj:

http://www.pinterest.com/monio4/wires/

Napisano
  • Autor

Cóż, każda postać/kreatura ma inną topologie :P. Bardzo Ci dziękuję za linka :). Może gdyby to była twarz człowieka to poszłoby szybciej, ale zachciało mi się orka to mam za swoje, jak to często mówią "najwięcej uczysz się na własnych błędach". Jeszcze raz dzięki za album :D

 

Polecam dla tych uczących się game-dev'u: http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?id=1763

Edytowane przez zuber567

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.