Napisano 18 Grudzień 201410 l Oj wychodzi moja niewiedza, wychodzi. Mam wybrany kolor który chcę mieć na wyrenderowanym kanale Diffuse Color. Wiem jak ten kolor wygląda w Photoshopie. W MODO ten kolor jest bardzo jasny kiedy go selekcjonuję w Color Picker. I też taki jasny wychodzi mi w pasie Difuse Color. Kod koloru dla Color Picker w MODO podaję taki sam jak z Photoshopa. Domyślam się że prawdopodobnie chodzi tutaj o wybranie jakiś profili kolorów. Pomocy:)
Napisano 18 Grudzień 201410 l Może coś z ustawieniami gammy w Texture Layers? Przychodzi mi jeszcze na myśl, że może jest włączone Luminous Intensity?
Napisano 18 Grudzień 201410 l Autor To jednak chodzi o coś innego. Teraz zauważyłem że podgląd w oknie Render kanału Difuse Color jest taki jasny, ale jak przełączę LUT z sRGB na Linear to kolor wygląda poprawnie. Po zapisaniu i otworzeniu w Photoshopie okazało się że kolor wygląda poprawnie. Dalej intryguje mnie jeszcze temat dlaczego kolory w Color Pickerze są takie blade. Ma to zapewnie związek z sRGB i Linear. To chodzi o coś z Gamma ale pojęcia nie mam o tym. Przydało by mi się douczyć w tych kwestiach i zrozumieć ten Color Picker w MODO. Jeśli ktoś wie coś w tym temacie, będę wdzięczny za naprowadzenie mnie.
Napisano 18 Grudzień 201410 l http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=32&t=87582 Do obejrzeniu i przyswojenia. Gość dobrze to tłumaczy co jak z czym i dlaczego (mniej więcej). Wątek też warto przeczytać.
Napisano 20 Grudzień 201410 l Stratocaster ale to sie tyczy starego sposobu korekcji gammy. W 801 można to zrobić globalnie i juz w większości przypadków nie tykać gammy na tex.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto