Skocz do zawartości

Green scren problem


DragonLightning

Rekomendowane odpowiedzi

otóż mam oto taki render bedący klatką wyrwaną ze sceny.

 

pkdQ3jU.jpg

 

Mój problem polega na tym, że nie potrafię się pozbyć ZIELENI odbijającej się w kawałkach box'a.

Mam zamiar dołożyć to do pewnej sceny w after effect, ale choćby nie wiem ile użyłem key color'ów to wciąż zauważalna jest delikatny(ale jakze denerwujący) zielony kolor na blokach.

 

Szukałem problemu, ale nigdy nie przypuszczałem, iz background będzie wpływał na wygląd bloków, w każdym razie na pewno da sie gdzieś to wyłączyć dlatego potrzebuje waszej pomocy.

 

Z góry dzięki! już za samo przeczytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tutaj masz o tyle komfortową sytuację, że powinno Ci się udać to przekolorować.. czyli najpierw klucz.. później zamiana do czerni i bieli (skoro After FX to Tint da radę). I na końcu Color Balance albo Curves żeby trochę zabarwić w cieniach itp. Jedziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz o tyle komfortową sytuację, że powinno Ci się udać to przekolorować.. czyli najpierw klucz.. później zamiana do czerni i bieli (skoro After FX to Tint da radę). I na końcu Color Balance albo Curves żeby trochę zabarwić w cieniach itp. Jedziesz :)

 

Dzięki wielkie za pomysł na pewno skorzystam.

 

edi:(ta zielona mgiełka zmienia jasność co da ten sam efekt, kiedy zrobię z tego czarny dalej widać że coś na to oddziaływalo)

EDIT2: w zasadzie aż tak to nie przeszkadza :) znalazłem fajny tutek

 

os4FVoA.jpg

 

dla tej sceny powinno to wystarczyć, tylko że.... tutaj używam skylight, który mimowolnie ma troche gorszy efekt od (w moim przypadku) OmniLight.

 

8TWtg7L.jpg

 

Tutaj wygląda to troche bardziej realistycznie ... można także pogłębić cienie, ale im scena ciemniejsza tym bardziej zielone sa kamienie np

 

Tak wygląda scena poza zasięgiem omniLIGHT

 

9pWoCxC.jpg

 

da się tego jakoś pozbyć ? NIECH to zielone tło w żaden sposób ni reaguje z blokami ...

 

Odpada zaznaczenie NO renderable bo w tedy cienie mi znikną ... do których używam matt/shadow

Edytowane przez DragonLightning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co liczysz to na zielonym tle??? Nie lepiej wypuscic to na kanale Alpha?

 

Rozumiem o co chodzi tylko nie wiem jak to do końca zrobić...

Używam tutaj MATTE/SHADOW/Reflection któremu dałem texture instane z background

 

Pomysł się wzioł z tego *& czemu obrazek sie nie skaluje ? &*

 

KIAfU5H.jpg

 

tylko ze tym razem chciałem dołożyć coś do FILMU dlatego wpadłem na pomysł aby użyć green scren... kanałem alpha zauważy zawsze jest tło ale tutaj dla uzyskania cieni jak wyżej użyłem matte/shadow, ktory juz przy zapisie w png nie jest traktowany jako alpha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Traitor

No wiesz co, jak możesz iść na taką łatwiznę wypuszczając kanał alfa! Hardcore way FTW!

 

A na serio to skąd Ci się wziął pomysł żeby renderować na zielonym tle? No dobra to retoryczne pytanie.

 

 

Kanał alfa tak jak Traitor piszę - tędy droga.

 

 

Cienie na podlozu osobno

odbicia na podlozu osobno

AO na podlozu osobno

Obiekt osobno (plus alfa)

 

W compo sobie to poskładasz wrzucając na materiał filmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"prawym myszy na objekt który ma nie być widoczny na renderze (cienie tak), wchodzisz w v-ray properties, zaznaczasz matte object, alpha contribution na -1.0, a w polu direct light zaznacz shadows i affect alpha, render zapisz z alfą np. do png" jeśli używasz do tego VRay`a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie było tak proste jak to stwierdzenie... gdyby trochę rozwinął to o element jak to zrobić było by cool.

Nie lepiej wypuscic to na kanale Alpha

Na odpowiedz wpadłem przez przypadek zmieniając zielony na biały (czysty) i zapisałem w png. Efekt: obraz który wszystko inne co nie jest elementami sceny uznaje za kanał alpha.

 

Dzięki wam wielki za pomoc.

Pytanie jak kanał alpha zachować na animacji rozbicia ? Tutek był dobry, ale pokazuje jak dodać obraz a ja chce połaczyc animacje z filmem.

Istnieje jakieś rozszerzenie które zachowuje kanał alpha na filmie ? Czy stary dobry AVI podoła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza zasada compo mówi nie mowimy, a nie wroc nie ten film.

Generalnie jesli cos dalej laduje na compositingu to nie renderujesz do formatu filmowgo/animacji a do klatek.

Wybierasz format, ktory przenosi kanal alfa - np. png, tga, tiff, exr etc.. Lub kanal alfa laduje jako w ogole osobny zestaw plikow.

Dostajesz wtedy ponumerowane obrazy (Animacja0001.png,Animacja0002.png,Animacja0003.png etc.).

Potem jak bedziesz importowal do AE poprzez file to przy oknie importu jest takie okienko do zaklikniecia - format pliku sequence. Zaklikujesz i importuje ci sie wiele ramek jako po prostu sekwencja obrazow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności