DragonLightning Napisano 27 Grudzień 2014 Napisano 27 Grudzień 2014 otóż mam oto taki render bedący klatką wyrwaną ze sceny. Mój problem polega na tym, że nie potrafię się pozbyć ZIELENI odbijającej się w kawałkach box'a. Mam zamiar dołożyć to do pewnej sceny w after effect, ale choćby nie wiem ile użyłem key color'ów to wciąż zauważalna jest delikatny(ale jakze denerwujący) zielony kolor na blokach. Szukałem problemu, ale nigdy nie przypuszczałem, iz background będzie wpływał na wygląd bloków, w każdym razie na pewno da sie gdzieś to wyłączyć dlatego potrzebuje waszej pomocy. Z góry dzięki! już za samo przeczytanie :)
Kris_R Napisano 27 Grudzień 2014 Napisano 27 Grudzień 2014 Tutaj masz o tyle komfortową sytuację, że powinno Ci się udać to przekolorować.. czyli najpierw klucz.. później zamiana do czerni i bieli (skoro After FX to Tint da radę). I na końcu Color Balance albo Curves żeby trochę zabarwić w cieniach itp. Jedziesz :)
DragonLightning Napisano 28 Grudzień 2014 Autor Napisano 28 Grudzień 2014 (edytowane) Tutaj masz o tyle komfortową sytuację, że powinno Ci się udać to przekolorować.. czyli najpierw klucz.. później zamiana do czerni i bieli (skoro After FX to Tint da radę). I na końcu Color Balance albo Curves żeby trochę zabarwić w cieniach itp. Jedziesz :) Dzięki wielkie za pomysł na pewno skorzystam. edi:(ta zielona mgiełka zmienia jasność co da ten sam efekt, kiedy zrobię z tego czarny dalej widać że coś na to oddziaływalo) EDIT2: w zasadzie aż tak to nie przeszkadza :) znalazłem fajny tutek dla tej sceny powinno to wystarczyć, tylko że.... tutaj używam skylight, który mimowolnie ma troche gorszy efekt od (w moim przypadku) OmniLight. Tutaj wygląda to troche bardziej realistycznie ... można także pogłębić cienie, ale im scena ciemniejsza tym bardziej zielone sa kamienie np Tak wygląda scena poza zasięgiem omniLIGHT da się tego jakoś pozbyć ? NIECH to zielone tło w żaden sposób ni reaguje z blokami ... Odpada zaznaczenie NO renderable bo w tedy cienie mi znikną ... do których używam matt/shadow Edytowane 28 Grudzień 2014 przez DragonLightning
Traitor Napisano 28 Grudzień 2014 Napisano 28 Grudzień 2014 A po co liczysz to na zielonym tle??? Nie lepiej wypuscic to na kanale Alpha?
DragonLightning Napisano 28 Grudzień 2014 Autor Napisano 28 Grudzień 2014 A po co liczysz to na zielonym tle??? Nie lepiej wypuscic to na kanale Alpha? Rozumiem o co chodzi tylko nie wiem jak to do końca zrobić... Używam tutaj MATTE/SHADOW/Reflection któremu dałem texture instane z background Pomysł się wzioł z tego *& czemu obrazek sie nie skaluje ? &* tylko ze tym razem chciałem dołożyć coś do FILMU dlatego wpadłem na pomysł aby użyć green scren... kanałem alpha zauważy zawsze jest tło ale tutaj dla uzyskania cieni jak wyżej użyłem matte/shadow, ktory juz przy zapisie w png nie jest traktowany jako alpha
uzumakishadow Napisano 28 Grudzień 2014 Napisano 28 Grudzień 2014 @Traitor No wiesz co, jak możesz iść na taką łatwiznę wypuszczając kanał alfa! Hardcore way FTW! A na serio to skąd Ci się wziął pomysł żeby renderować na zielonym tle? No dobra to retoryczne pytanie. Kanał alfa tak jak Traitor piszę - tędy droga. Cienie na podlozu osobno odbicia na podlozu osobno AO na podlozu osobno Obiekt osobno (plus alfa) W compo sobie to poskładasz wrzucając na materiał filmowy.
DragonLightning Napisano 28 Grudzień 2014 Autor Napisano 28 Grudzień 2014 Brzmi świetnie tylko mam troche braków w 3ds max ... mi. jest właśnie taki podział :( Potrafię tylko renderować całoś. Można prosić o wskazówkę gdzie znajde opcje wyboru którą co renderuje ? aby osobno wygenerować obraz z cieniami odbiciami itd ?
uzumakishadow Napisano 28 Grudzień 2014 Napisano 28 Grudzień 2014 proszę I generalnie szperaj za takimi hasłami jak właśnie passes. Materiału wideo na youtube, vimeo jest cała masa. Obejrzyj jakieś vfx breakdowny żeby zerknąć jakie rzeczy generują do kompo (zazwyczaj są nawet nazwy passów) a potem idź za takim tropem.
Lukasz_D Napisano 28 Grudzień 2014 Napisano 28 Grudzień 2014 "prawym myszy na objekt który ma nie być widoczny na renderze (cienie tak), wchodzisz w v-ray properties, zaznaczasz matte object, alpha contribution na -1.0, a w polu direct light zaznacz shadows i affect alpha, render zapisz z alfą np. do png" jeśli używasz do tego VRay`a
DragonLightning Napisano 28 Grudzień 2014 Autor Napisano 28 Grudzień 2014 Rozwiązanie było tak proste jak to stwierdzenie... gdyby trochę rozwinął to o element jak to zrobić było by cool. Nie lepiej wypuscic to na kanale Alpha Na odpowiedz wpadłem przez przypadek zmieniając zielony na biały (czysty) i zapisałem w png. Efekt: obraz który wszystko inne co nie jest elementami sceny uznaje za kanał alpha. Dzięki wam wielki za pomoc. Pytanie jak kanał alpha zachować na animacji rozbicia ? Tutek był dobry, ale pokazuje jak dodać obraz a ja chce połaczyc animacje z filmem. Istnieje jakieś rozszerzenie które zachowuje kanał alpha na filmie ? Czy stary dobry AVI podoła ?
uzumakishadow Napisano 28 Grudzień 2014 Napisano 28 Grudzień 2014 Pierwsza zasada compo mówi nie mowimy, a nie wroc nie ten film. Generalnie jesli cos dalej laduje na compositingu to nie renderujesz do formatu filmowgo/animacji a do klatek. Wybierasz format, ktory przenosi kanal alfa - np. png, tga, tiff, exr etc.. Lub kanal alfa laduje jako w ogole osobny zestaw plikow. Dostajesz wtedy ponumerowane obrazy (Animacja0001.png,Animacja0002.png,Animacja0003.png etc.). Potem jak bedziesz importowal do AE poprzez file to przy oknie importu jest takie okienko do zaklikniecia - format pliku sequence. Zaklikujesz i importuje ci sie wiele ramek jako po prostu sekwencja obrazow.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się