DYKTATORR Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Witajcie Stoję przed zakupem kompa do 3d Max + AfterEffect. Gry - Nie W grafice 3d - animacja/wizualizacja interior/exterior domów - wiele elementów w scenie i napewno wiele renderów próbnych. Co sądzicie o takim zestawie [url]http://allegro.pl/hp-z800-2x-xeon-x5650-24gb-sas146-quadro-4000-7pro-i4911894108.html[/url]
olaf Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 a nie lepiej kupić nowy 4930k o wydajnosci tych dwóch uzywanych?
DYKTATORR Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 Dzięki za odp Wiesz te chciałbym znać odpowiedź, dlatego napisałem. Mam doświadczenie tylko na i5. Musze zrobić przeskok bo zastosowanie też się zmieniło (zapomniałem dopisać do pierwszego postu) Zastosowanie: 3d Max + AfterEffect(w mniejszym stopniu). Gry - Nie grafika 3d - animacja/wizualizacja interior/exterior domów - wiele elementów w scenie i napewno wiele renderów próbnych. A tak od strony technicznej (rdzenie,wątki,cache)- mam na papierze specyfikacje z zestawu powyżej - 2x Xeon oraz 4930k. Który z nich wypada lepiej biorąc pod uiwage render w Vray
skalpel3d Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Jaki masz budżet na ten zestaw? Przy niskim budżecie raczej bym nie startował do i7 4930k tylko do i7 5820k wydajność zbliżona z lekką przewaga dla serii 5, odrobinę wolniejszy zegar w 5820, różnica cenowa około 1k
DYKTATORR Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 4000-5000 Wiesz jestem na etapie przed kupnem ale cały czas zbieram informacje. I szczerze mam totalny mentlik. Pytam ludzi co poradziliby w przypadku animacji wielu elementów w scenie, wielu próbnych renderów itp. Jedni mówią musisz mieć dużo rdzeni (dlatego poszukałem taki zestaw jak powyżej), drudzy weź i7 (no ale w tym przypadku to 6rdzeni) Nie odbierz tego jako przegadywanie z mojej strony po prostu chciałbym poznać szczegóły - powiedz mi dlaczego zaproponowałeś i7 (6rdzeni) jeśli zestaw z Xeonami ma ich 12 Mogę zadawać błache pytania ale nie miałem okazji pracować na xeonach dlatego nie wiem. Czy chodzi o to że praca nie jest zadowalająca gdy musi dzielić obliczenia na 2procesory?
skalpel3d Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 DYKTATORR nie pisałem że mam coś przeciwko zestawowi na xenonach mój komentarz był jeśli byś chciał brać i7 to nie miałoby sensu wydawania na procesor przeszło tysiąca więcej. Jeśli więcej robisz animacji to jak najbardziej zestaw oparty na dwóch procesorach chociażby ten podany z allegro, jest to zresztą dosyć mocny zestaw i wydajny. Mankamenty jego to tylko to ze jest to sprzęt już całkowicie nie produkowany przy jakiś awariach może być kłopotliwe serwisowanie. Co do twojego pytania to platformy wieloprocesorowe są wydajniejsze w przypadku korzystania z vray będziesz miał przy takim zestawie 24 watki renderujące anie 12 jak to masz w przypadku i7
olaf Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 fajnie skalpel, ze sprostowałeś, prostując. Widziałem cenę 550usd więc nie szukałem dalej i podałem jako przykład. Jeżeli chodzi o ilosc rdzeni - osobiście wybrałbym mniej rdzeni o porównywalnej mocy łącznej. Nie wszystko będzie zoptymalizowane pod wiele rdzeni, a 3D to nie tylko renderowanie (wystarczy ze Ci jakaś transformacja będzie sie obliczała w programie na 1rdzeniu i już masz 4x przyrost prędkości przy np. obracaniu czy czymś tam), wszystko dookoła będzie dostępniejsze oraz tańsze. Jak kiedyś będziesz chciał cokolwiek dokupić to okaże się ze tylko dwa sklepy mają po jednej sztuce w polsce itp.
Sebazx6r Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 Przeciez na koniec renderowac mozna na alembicu badz innym catch. Raczej z rigu sie nie renderuje bo mozna dostac nie widzianego we viewporcie gimbala. Tak wiec nie ma co myslec o transformach. Przykladowo duzo rzeczy w Mayce dziala tylko na jednym watku. 1
skalpel3d Napisano 6 Styczeń 2015 Napisano 6 Styczeń 2015 Przeciez na koniec renderowac mozna na alembicu badz innym catch. Raczej z rigu sie nie renderuje bo mozna dostac nie widzianego we viewporcie gimbala. Tak wiec nie ma co myslec o transformach. Przykladowo duzo rzeczy w Mayce dziala tylko na jednym watku. Przykładowo pytającemu nie chodziło o Mayke :) nie baw się w "Azbestego "
Sebazx6r Napisano 6 Styczeń 2015 Napisano 6 Styczeń 2015 Max również oferuje robienie geometry catch, przypuszczam ,że inne softy także. Na koniec Render Artist dostaje geometrie z catchem. Scena jest wówczas lżejsza i nie ma opcji by coś zepsuć. Problem Gimbala jest problemem nie tylko w Maya, ale i w innych programach. Podałem przykład bo na Maya i Alembicu pracowałem/uję w pracy. Odnośnie jednowątkowych nodów czy skryptów etc. Wiele programów ma nie przepisane części programu i szybciej będą działać na mniejszej ilości rdzeni, ale z większym taktowaniem. Równie szybko by działały na P4 3.0GHZ jak na wielowątkowym 3.0GHz. Oglądalem reel pewnego technicznego który przepisał deofrmery w C++ pod Maya korzystając z nowych bibliotek i zrobiłem je wielowątkowe. Działały wówczas znacznie szybciej. Od kilku do kilkudziesięciokrotnego wzrostu wydajności. Czy to Max, Blender, czy inny soft, jeśli posiada stare funkcje działające na 1 wątku to będą one szybciej działać na maszynie o mniejszej ilości wątków o większym taktowaniu. Nie znaczy to jednak ,że te funkcje nie będą przepisane. Dodam jeszcze ,że ciężkość sceny zależy od artysty który ją przygotowuje więc należy optymalizować, rozbijać etc. Nie trudno jest zrobić super extra Rig który będzie męczył animatora 2fps na sekundę. W każdym razie czy nawet ten rig ma 2fps czy 5 i tak na koniec Render artist dostaje geomtry catch i na nim pracuje. Zagęszczanie geomtrii również sie robi z poziomu renderingu a nie w viewporcie. Kamera zaś jest zbakowana do każdej klatki. Tak to wygląda w produkcji , a przynajmniej tak wyglądało tam gdzie pracowałem. Chyba ,że coś na łapu capu i brak czasu. No ,ale może Ty wiesz lepiej. Dziękuję za minusa widocznie się należał ;).
DYKTATORR Napisano 6 Styczeń 2015 Autor Napisano 6 Styczeń 2015 dzięki za odp A jak odniesiecie ten zestaw w stosunku do pierwszego. Najbardziej chodzi mi o sprawność renderowania w VRay (scena domu - pokoje meble, i inne elementy) Lp Nazwa Ilość Cena Łącznie 1 Zasilacz XFX Pro Series TS550W 120mm 80+ (P1-550S-XXB9) 245,00 2 Obudowa Zalman Z3 PLUS CZARNA mATX ATX OKNO USB 3.0 165,00 3 Karta graficzna MSI GeForce GTX 750Ti GAMING 2G (N750Ti TF 2GD5/OC) 599,00 4 Dysk SSD Plextor 128GB, SATA III ( transfer do 520MB/s ) (PX-128M6S) 295,00 5 Płyta główna MSI X99S SLI PLUS X99 LGA2011-3 825,01 6 Pamięć Crucial 3x8GB 2133MHz DDR4 CL16 (CT8G4DFD8213) 1240,17 7 Procesor Intel Core i7-5820K LGA2011 64bit 3.3GHz 140W 15MB BOX (BX80648I75820K) 1599,00 8 Chłodzenie CPU Be Quiet! Pure Rock (BK009) 137,01 Do zapłaty: 5105,19 @Sebazx6r widać że masz doświadczenie w tej dziedzinie - miałeś może styczność z Xeonami. Podpowiedz warto wogóle myśleć nad 2xXeon nie wiem załóżmy http://www.intel.pl/buy/pl/pl/product/components/intel-xeon-processor-e3-1240-v2-8m-cache-340-ghz-214174 albo http://www.intel.pl/buy/pl/pl/product/components/intel-xeon-processor-e3-1220-v2-8m-cache-310-ghz-214172
Sebazx6r Napisano 6 Styczeń 2015 Napisano 6 Styczeń 2015 Dużego doświadczenia nie mam. Jakby nie patrzeć sprzętem zajmuje się administrator. Na Xenonach mamy farmę renderująca i to nie na jakiś najnowszych. Grunt by wątków łącznie było dużo. W poprzedniej firmie farma była na i7. Ale to chyba aspekty finansowe.
skalpel3d Napisano 6 Styczeń 2015 Napisano 6 Styczeń 2015 (edytowane) Z doświadczenia kombajn na 2 xeonach przydał się nam w firmie w momencie gdy wzrosło zapotrzebowanie na robienie spacerów wirtualnych a nie dawało się zawsze skorzystać z render farmy ze względu na zastosowanie pluginy w scenach. Co do procesorów które wymieniłeś to: Processory E3-1220 v2 i E3-1240 v2 nie obsługują procesu dwuprocesorowego :) E3-1240 v2 to odrobinę słabsza wersja procesora i7 4770k bez zintegrowanej karty graficznej :) Co do zestawu który podałeś to ten system chłodzenia nie będzie zbyt wydajny z tym procesorem który się charakteryzuje TDP 140W, jest to chłodzenie które dobrze sobie radzi z procesorami TDP 130W, kolejna sprawa to oszczędzasz na zasilaczu a to jest akurat element komputera na którym nie należy sknerzyć, patrz na zasilacze z serii 80+Gold Edytowane 6 Styczeń 2015 przez skalpel3d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się