Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

Niedawno zaczalem swoja przygode z Zbrushem. Przerobilem ze 2 tutoriale wprowadzające do programu i omawiające jego główne funkcje. Chce sie skupic na organice. Pytanie brzmi co dalej? ;) Na digital tutors sa ciekawe tutki omawiające anatomie poszczególnych czesci ciala ale to poziom intermediate. CGcookie tez nic nie mają. Eat3d maja niezłe ale dla prosów:P Moglibyście coś polecić? Anatomy sculpting for beginners, znacie cos podobnego? ;) Z hard surface i maxem bylo latwiej, blueprint na tlo i davaj :P

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

I...tyle? :P Niechcialbym, zeby po jakims czasie potu i lez okazalo sie ze mozna cos zrobic 2x szybciej. Np. jakas ukryta opcja albo magiczny brush.

Napisano

Magicznych brushy to nie ma i te wszystkie super prace robione za pomoca zetki to poprostu wysoki skill i doswiadczenie ludzi. Poznanie anatomi bardzo pomoga, bo zadna funkcja programu za Ciebie tego robic nie bedzie. W przypadku organiki zdjecia referencyjna tez sie przydawaja. Nie koniecznie musza byc ladowane w samym programie, ale spogladanie co chwile na jakies reale fotki twarzy, torsu itd z roznych ujec sie przydawaja.

 

Najwazniejszy tip: najpierw bryla, pozniej detal. Nigdy nie zaczynaj sclutpowania na gestych siatkach. Najpierw "zblockuj" podstawa geometrie, lejac na zarys miesni, ultra zmarszczki itd. Bryla jest dobra, zageszczasz, dajesz sredni detal i tak az dojdziesz do miejsca gdzie dodajesz te mikroszczegoliki. Oczywiscie warto podczas pracy na chwile zejsc o jedne poziom zagesczenia i poprawic conieco i znow wskoczyc na wyzszy lvl jechac dale ten sredni detal.

Napisano

Jeszcze jedno ;)

Gdzies czytalem zeby nie uzywac standard brusha, tearz nie znajde tej wypowiedzi wiec nie znam kontekstu. Jak to ejst z tym standardem?

Napisano
Jeszcze jedno ;)

Gdzies czytalem zeby nie uzywac standard brusha, tearz nie znajde tej wypowiedzi wiec nie znam kontekstu. Jak to ejst z tym standardem?

 

Standard brush ma to do siebie, że możesz za jego pomocą tworzyć np. wklęsłości bądź wypukłości nie zatracając struktury, którą sobie zbudowałeś np. clay tubesami, wg. mnie jeden z bardziej użytecznych pędzli ale to wszystko zależy od tego jaki masz workflow.

Napisano

Używać. Tylko wiedzieć kiedy. Przy wstępnej bryle może ci nabruździć i stracisz kontrole nad siatką jeśli ta jest gęsta. Przy średnich i małych detalach oraz malowaniu jest niezastąpiony




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności