pajrot Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Witajcie, Niedawno zaczalem swoja przygode z Zbrushem. Przerobilem ze 2 tutoriale wprowadzające do programu i omawiające jego główne funkcje. Chce sie skupic na organice. Pytanie brzmi co dalej? ;) Na digital tutors sa ciekawe tutki omawiające anatomie poszczególnych czesci ciala ale to poziom intermediate. CGcookie tez nic nie mają. Eat3d maja niezłe ale dla prosów:P Moglibyście coś polecić? Anatomy sculpting for beginners, znacie cos podobnego? ;) Z hard surface i maxem bylo latwiej, blueprint na tlo i davaj :P Pozdrawiam
rice Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 https://www.anatomy4sculptors.com/ https://www.facebook.com/groups/426087434214184/?fref=nf good luck!
pajrot Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 I...tyle? :P Niechcialbym, zeby po jakims czasie potu i lez okazalo sie ze mozna cos zrobic 2x szybciej. Np. jakas ukryta opcja albo magiczny brush.
Temporal Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Magicznych brushy to nie ma i te wszystkie super prace robione za pomoca zetki to poprostu wysoki skill i doswiadczenie ludzi. Poznanie anatomi bardzo pomoga, bo zadna funkcja programu za Ciebie tego robic nie bedzie. W przypadku organiki zdjecia referencyjna tez sie przydawaja. Nie koniecznie musza byc ladowane w samym programie, ale spogladanie co chwile na jakies reale fotki twarzy, torsu itd z roznych ujec sie przydawaja. Najwazniejszy tip: najpierw bryla, pozniej detal. Nigdy nie zaczynaj sclutpowania na gestych siatkach. Najpierw "zblockuj" podstawa geometrie, lejac na zarys miesni, ultra zmarszczki itd. Bryla jest dobra, zageszczasz, dajesz sredni detal i tak az dojdziesz do miejsca gdzie dodajesz te mikroszczegoliki. Oczywiscie warto podczas pracy na chwile zejsc o jedne poziom zagesczenia i poprawic conieco i znow wskoczyc na wyzszy lvl jechac dale ten sredni detal.
pajrot Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 W takim razie biore sie do roboty ;) Dzieki.
zuber567 Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 To jeszcze dodam coś od siebie : https://www.sendspace.com/file/jjul8i . Jest to paczka 600+ jpg'ów anatomii. Było to kiedyś gdzieś udostępnione za darmo. Na cgchannel, albo cgvilla, nie pamiętam dokładnie. Może się przydać ;)
pajrot Napisano 5 Styczeń 2015 Autor Napisano 5 Styczeń 2015 Jeszcze jedno ;) Gdzies czytalem zeby nie uzywac standard brusha, tearz nie znajde tej wypowiedzi wiec nie znam kontekstu. Jak to ejst z tym standardem?
zuber567 Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 Pierwszy raz słyszę coś takiego, żeby nie używać standard brusha. Chyba, że masz na myśli to, żeby kształt "blokować" np ClayTubes/Buildup? Jak na obrazku z linku: http://www.3dtotal.com/admin/new_cropper/tutorial_content_images/1978_tid_001.jpg @edit W tym filmie się o tym wypowiadają: http://vimeo.com/96506857
Netrush Napisano 6 Styczeń 2015 Napisano 6 Styczeń 2015 Jeszcze jedno ;) Gdzies czytalem zeby nie uzywac standard brusha, tearz nie znajde tej wypowiedzi wiec nie znam kontekstu. Jak to ejst z tym standardem? Standard brush ma to do siebie, że możesz za jego pomocą tworzyć np. wklęsłości bądź wypukłości nie zatracając struktury, którą sobie zbudowałeś np. clay tubesami, wg. mnie jeden z bardziej użytecznych pędzli ale to wszystko zależy od tego jaki masz workflow.
Monio Napisano 6 Styczeń 2015 Napisano 6 Styczeń 2015 Używać. Tylko wiedzieć kiedy. Przy wstępnej bryle może ci nabruździć i stracisz kontrole nad siatką jeśli ta jest gęsta. Przy średnich i małych detalach oraz malowaniu jest niezastąpiony
Rekomendowane odpowiedzi