pajrot Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Witajcie, Niedawno zaczalem swoja przygode z Zbrushem. Przerobilem ze 2 tutoriale wprowadzające do programu i omawiające jego główne funkcje. Chce sie skupic na organice. Pytanie brzmi co dalej? ;) Na digital tutors sa ciekawe tutki omawiające anatomie poszczególnych czesci ciala ale to poziom intermediate. CGcookie tez nic nie mają. Eat3d maja niezłe ale dla prosów:P Moglibyście coś polecić? Anatomy sculpting for beginners, znacie cos podobnego? ;) Z hard surface i maxem bylo latwiej, blueprint na tlo i davaj :P Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
rice Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 https://www.anatomy4sculptors.com/ https://www.facebook.com/groups/426087434214184/?fref=nf good luck! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajrot Posted January 4, 2015 Author Share Posted January 4, 2015 I...tyle? :P Niechcialbym, zeby po jakims czasie potu i lez okazalo sie ze mozna cos zrobic 2x szybciej. Np. jakas ukryta opcja albo magiczny brush. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Magicznych brushy to nie ma i te wszystkie super prace robione za pomoca zetki to poprostu wysoki skill i doswiadczenie ludzi. Poznanie anatomi bardzo pomoga, bo zadna funkcja programu za Ciebie tego robic nie bedzie. W przypadku organiki zdjecia referencyjna tez sie przydawaja. Nie koniecznie musza byc ladowane w samym programie, ale spogladanie co chwile na jakies reale fotki twarzy, torsu itd z roznych ujec sie przydawaja. Najwazniejszy tip: najpierw bryla, pozniej detal. Nigdy nie zaczynaj sclutpowania na gestych siatkach. Najpierw "zblockuj" podstawa geometrie, lejac na zarys miesni, ultra zmarszczki itd. Bryla jest dobra, zageszczasz, dajesz sredni detal i tak az dojdziesz do miejsca gdzie dodajesz te mikroszczegoliki. Oczywiscie warto podczas pracy na chwile zejsc o jedne poziom zagesczenia i poprawic conieco i znow wskoczyc na wyzszy lvl jechac dale ten sredni detal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajrot Posted January 4, 2015 Author Share Posted January 4, 2015 W takim razie biore sie do roboty ;) Dzieki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zuber567 Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 To jeszcze dodam coś od siebie : https://www.sendspace.com/file/jjul8i . Jest to paczka 600+ jpg'ów anatomii. Było to kiedyś gdzieś udostępnione za darmo. Na cgchannel, albo cgvilla, nie pamiętam dokładnie. Może się przydać ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajrot Posted January 5, 2015 Author Share Posted January 5, 2015 Jeszcze jedno ;) Gdzies czytalem zeby nie uzywac standard brusha, tearz nie znajde tej wypowiedzi wiec nie znam kontekstu. Jak to ejst z tym standardem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zuber567 Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Pierwszy raz słyszę coś takiego, żeby nie używać standard brusha. Chyba, że masz na myśli to, żeby kształt "blokować" np ClayTubes/Buildup? Jak na obrazku z linku: http://www.3dtotal.com/admin/new_cropper/tutorial_content_images/1978_tid_001.jpg @edit W tym filmie się o tym wypowiadają: http://vimeo.com/96506857 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Netrush Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Jeszcze jedno ;) Gdzies czytalem zeby nie uzywac standard brusha, tearz nie znajde tej wypowiedzi wiec nie znam kontekstu. Jak to ejst z tym standardem? Standard brush ma to do siebie, że możesz za jego pomocą tworzyć np. wklęsłości bądź wypukłości nie zatracając struktury, którą sobie zbudowałeś np. clay tubesami, wg. mnie jeden z bardziej użytecznych pędzli ale to wszystko zależy od tego jaki masz workflow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monio Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Używać. Tylko wiedzieć kiedy. Przy wstępnej bryle może ci nabruździć i stracisz kontrole nad siatką jeśli ta jest gęsta. Przy średnich i małych detalach oraz malowaniu jest niezastąpiony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts