Dziuba Napisano 9 Styczeń 2015 Napisano 9 Styczeń 2015 Witajcie, pierwsza ukończona moja praca w 3ds. Jeszcze sporo do nauki jak widać, szczególnie boli mnie kwestia oświetlenia (lampa światła zasadniczo w pomieszczeniu nie daje) i kiepskawy dywanik. Niemniej jednak jestem zadowolony z końcowego efektu :) Projekt nie mój, wykonanie moje, zajumane z gotowych armatura prysznica i pojemnik na papier toaletowy. Proszę o opinie, przede wszystkim co poprawić :)
skalpel3d Napisano 9 Styczeń 2015 Napisano 9 Styczeń 2015 popracuj nad kamerą szczególnie w drugim ujęciu nieładna deformacja obrazu, dostosuj parametry filtru aa bo na chromach masz piękne ząbkowania, materiały na drzwiach wyglądają całkowicie nierealistycznie
Piwczyk Napisano 9 Styczeń 2015 Napisano 9 Styczeń 2015 Tips: - Przy małych pomieszczeniach możesz kamerę ustawić poza nim i odznaczyć "visible to camera" w opcjach obiektów, które by wnętrze zasłaniały. - jeśli nie podoba Ci się światło lampek, możesz się pobawić target spotami z cieniami V-Raya lub IESami - dywan by wyglądał dużo lepiej, jakbyś na diffuse wrzucił fresnel falloff - unikaj przepaleń światła reszta to tylko umiejętna obserwacja zdjęć i wymiataczy :)
skalpel3d Napisano 10 Styczeń 2015 Napisano 10 Styczeń 2015 Jak masz problem z ustawianiem kamery bez deformacji optycznych skorzystaj z opcji clipping którą masz w kamerze
Dziuba Napisano 11 Styczeń 2015 Autor Napisano 11 Styczeń 2015 Hej, dzięki za odpowiedzi. Co do kamery to faktycznie zawsze mam z nią problem, planuje zrobić jakiś krótki kurs w tym kierunku aby potem przełożyć do na maxa. @skalpel3d: nie wiem zbytnio co zmienić w ustawianiach AA. Typ ustawionego AA to adaptive i adaptive na min 4 max 12. Co do drzwi ciężko mi się odnieść - dla mnie wyglądają całkiem ok. @Piwczyk: jako światło z plafonu wstawiony jest double sided vray light plane z rentangle light options na selected z dużym kątem i jakimś zabójczym multiplerem, efekt jaki widać prawie żaden... frasnel falloff? Nie kojarze takiej mapy?
skalpel3d Napisano 11 Styczeń 2015 Napisano 11 Styczeń 2015 AA to są filtry takie jak Mitchel, Catmul, Area itp odpowiadają za ostrzenie krawędzi Catmul i Mitchel zalicza się do najbardziej ostrzących ale równocześnie powodujących często przy złym dopasowaniu mocy światła wszelkiej maści artefakty np ząbkowania na granicach refleksów gdzie dochodzi do prześwietlenia, czarne otoczki. Większość z nich ma możliwość sterowania parametrami raz należy dobrać dobrze ich parametry dwa pilnować abyś nie miał przepaleń w scenie.
Dziuba Napisano 11 Styczeń 2015 Autor Napisano 11 Styczeń 2015 Okej, przyznam się, że do tej pory nie używałem tych filtrów - wszelkie tutki odradzały. Spróbuje coś pokombinować. Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi