Napisano 9 Styczeń 201510 l Witajcie, pierwsza ukończona moja praca w 3ds. Jeszcze sporo do nauki jak widać, szczególnie boli mnie kwestia oświetlenia (lampa światła zasadniczo w pomieszczeniu nie daje) i kiepskawy dywanik. Niemniej jednak jestem zadowolony z końcowego efektu :) Projekt nie mój, wykonanie moje, zajumane z gotowych armatura prysznica i pojemnik na papier toaletowy. Proszę o opinie, przede wszystkim co poprawić :)
Napisano 9 Styczeń 201510 l popracuj nad kamerą szczególnie w drugim ujęciu nieładna deformacja obrazu, dostosuj parametry filtru aa bo na chromach masz piękne ząbkowania, materiały na drzwiach wyglądają całkowicie nierealistycznie
Napisano 9 Styczeń 201510 l Tips: - Przy małych pomieszczeniach możesz kamerę ustawić poza nim i odznaczyć "visible to camera" w opcjach obiektów, które by wnętrze zasłaniały. - jeśli nie podoba Ci się światło lampek, możesz się pobawić target spotami z cieniami V-Raya lub IESami - dywan by wyglądał dużo lepiej, jakbyś na diffuse wrzucił fresnel falloff - unikaj przepaleń światła reszta to tylko umiejętna obserwacja zdjęć i wymiataczy :)
Napisano 10 Styczeń 201510 l Jak masz problem z ustawianiem kamery bez deformacji optycznych skorzystaj z opcji clipping którą masz w kamerze
Napisano 11 Styczeń 201510 l Autor Hej, dzięki za odpowiedzi. Co do kamery to faktycznie zawsze mam z nią problem, planuje zrobić jakiś krótki kurs w tym kierunku aby potem przełożyć do na maxa. @skalpel3d: nie wiem zbytnio co zmienić w ustawianiach AA. Typ ustawionego AA to adaptive i adaptive na min 4 max 12. Co do drzwi ciężko mi się odnieść - dla mnie wyglądają całkiem ok. @Piwczyk: jako światło z plafonu wstawiony jest double sided vray light plane z rentangle light options na selected z dużym kątem i jakimś zabójczym multiplerem, efekt jaki widać prawie żaden... frasnel falloff? Nie kojarze takiej mapy?
Napisano 11 Styczeń 201510 l AA to są filtry takie jak Mitchel, Catmul, Area itp odpowiadają za ostrzenie krawędzi Catmul i Mitchel zalicza się do najbardziej ostrzących ale równocześnie powodujących często przy złym dopasowaniu mocy światła wszelkiej maści artefakty np ząbkowania na granicach refleksów gdzie dochodzi do prześwietlenia, czarne otoczki. Większość z nich ma możliwość sterowania parametrami raz należy dobrać dobrze ich parametry dwa pilnować abyś nie miał przepaleń w scenie.
Napisano 11 Styczeń 201510 l Autor Okej, przyznam się, że do tej pory nie używałem tych filtrów - wszelkie tutki odradzały. Spróbuje coś pokombinować. Dzięki!