wiktor12348 Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 (edytowane) Witam, Powiem szczerze, szlag mnie już trafia jak mam używać 3ds max'a. Nie mam cierpliwości do tego programu. Muszę postawić płaszczyznę a później za jej pomocą zbudować "mur", "ogrodzenie" czy jak to nazwać. Zasadniczo mają to być ściany, bez "grubości". Postawiłem sobie plane, obróciłem o 90 stopni i teraz chciałbym np. "złapać" za 2 wierzchołki najbardziej po lewej stronie, wybrać jakaś funkcje i "ciągnąć" to dalej. Jak takie coś uzyskać? Jakiś tutorial dla opornych ? Edytowane 20 Styczeń 2015 przez wiktor12348 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sok Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Po pierwsze to "szlag" a nie "szlak" :) Po drugie to tak jakbyś napisał, że szlag Cie trafia z Wordem bo chcesz zacząć pisać w nowym wersie i nie wiesz jak to zrobić... Takie edytowanie obiektów jest chyba najbardziej podstawową funkcją modelowania w każdym programie do 3D. Przekonwertuj plane w editable poly, jako sub-object mode wybierz vertex, zaznacz interesujące Cię wierzchołki i przesuń je gdziekolwiek sobie chcesz. Lub też wybierz edge zamiast vertex i użyj funkcji "extrude" - zapewniam - efekt będzie zdumiewający :) A jeśli nie masz cierpliwości żeby poznać takie podstawy podstaw (co w przypadku istnienia sieci zwanej "Internet" jest nawet prostsze niż pisanie w nowym wersie w Wordzie) to wątpię żebyś miał cierpliwość nauczyć się czegoś więcej w 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor12348 Napisano 20 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 20 Styczeń 2015 Dzięki za odpowiedź. Dobra historia mojego życia, na prostym przykładzie :-) : Jesteś programistą, studiujesz..., grafika, modele i wszystko po za algorytmami to dla Ciebie abstrakcja. Wymyślają że musisz zrobić coś na modelu w 3d.... Nie interesuje Cię to ani trochę, robisz bo każą, nie zostałeś przygotowany do takich rzeczy, szukałeś czegoś na google, po 2h trafiasz na wszystko ale nie na to co chcesz... Bo nie wiesz jak to nazwać. Więc "Internet" nic Ci nie daje. Chyba znowu źle się wysłowiłem. Ehhh.... Zaznaczać wierzchołki lub krawędzie to ja umiem. Mam powierzchnie, ustawiam sobie jaką długą potrzebuje i chce "rozmnożyć" krawędź by ją ciągnąć dalej. Nie wiem jak to opisać. W blenderze mogłem sobie zrobić prostokąt, zaznaczyć krawędź, klikałem skrót klawiszowy i od zaznaczonej krawędzi "ciągnąłem" nowy prostokąt. Teraz te najbardziej po prawej stronie chciałbym zaznaczyć: I z tych 4 zrobić kolejne 4.... Extrude robić coś takiego: No prawie, tylko bez tych "wgłębień" i ja chce dalej płaszczyznę ciągnąć.... Może przykład: Te "niebieskie" to punkty w których chciałbym "rozmnożyć" wierzchołek. Po co mi takie coś? Potrzebuje ściany do kolizji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Zaznacz zamiast vertexów edge. Zaznaczając krawędź, wciskając shift i przeciągając będziesz mógł sobie wszystko elegancko rozciągać. Powodzenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor12348 Napisano 20 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 20 Styczeń 2015 Dokładnie o to chodziło :D Oj miszczu... A ja szukałem w skrótach klawiszowych.... video poradnikach i albo źle trafiałem albo już nie miałem cierpliwości. Dziękuje obydwóm Panom :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sok Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Dzięki za odpowiedź. Dobra historia mojego życia, na prostym przykładzie :-) : Jesteś programistą, studiujesz..., grafika, modele i wszystko po za algorytmami to dla Ciebie abstrakcja. Wymyślają że musisz zrobić coś na modelu w 3d.... Nie interesuje Cię to ani trochę, robisz bo każą, nie zostałeś przygotowany do takich rzeczy, szukałeś czegoś na google, po 2h trafiasz na wszystko ale nie na to co chcesz... Bo nie wiesz jak to nazwać. Więc "Internet" nic Ci nie daje./ No to już całkiem inaczej wygląda sprawa:) To poza opcją Miłosza3ds możesz jeszcze ustawić sobie widok ortograficzny z góry (skrót t) i zamiast tworzyć planem stwórz linie prowadzącą po niebieskich punktach (trzymając shift będziesz mógł wyznaczać linie prostą i utrzymywać kąt prosty na "zakrętach" :P) a następnie dodaj do niej modyfikator extrude. A w ogóle to masz: edit: nie zdążyłem odpisać. Ale powyższy link mimo wszystko może się przydać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się