Ottom Napisano 22 Styczeń 2015 Napisano 22 Styczeń 2015 Cześć, chciałbym zapytać który sposób jest bardziej odpowiedni jeśli chodzi o gamedev. SPOSÓB 1- łączenie 2 brył. http://i.imgur.com/c0v762F.png Do tego sposobu mam dodatkowe pytanie. Czy bryła może nachodzić na 2 bryłę? Czy może bryły nie mogą siebie przecinać? SPOSÓB 2- edycja siatki i korzystanie opcji extrude. http://i.imgur.com/89PcX9L.png Jak widać 1 sposób jest 2 razy bardziej oszczędny jeśli chodzi o trójkąciki. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam :)
sabaru Napisano 22 Styczeń 2015 Napisano 22 Styczeń 2015 Drugi sposób. Robiłem obydwoma sposobami modele to przy tym pierwszy prędzej czy później prawie zawsze występowały jakieś problemy np. nie wiadomo skądś się brały jakieś dodatkowe ściany, a samo edge i tak musiałem dorabiać. A jak np. tworzyłem modele do jakieś gry to też za bardzo nie chciały się poprawnie wyświetlać. Dopiero tym drugim sposobem było wszystko dobrze.
Ottom Napisano 23 Styczeń 2015 Autor Napisano 23 Styczeń 2015 Dzięki za odpowiedź ;) trochę szkoda, bo przy wpychaniu glupiej śrubki w jakiegoś plane, będzie duzo dorabiania krawedzi..
lestat85 Napisano 23 Styczeń 2015 Napisano 23 Styczeń 2015 (edytowane) Nie do końca jest tak jak mówi Sabaru. Zależy do czego jest Ci potrzebny ten mesh. Jeśli tak jak piszesz ma być to śrubka na plane to pierwszy sposób jak najbardziej jest jedynym słusznym. Jeśli z kolei ma być to na przykład tak na szybkiego myśląc ramię krzyża to sposób drugi. Generalnie możesz to interpretować w ten sposób jak jest w naturze, krzyż jest w miarę jedną bryłą w związku z tym robisz to przy pomocy jednej bryły, śrubka na jakimś panelu z kolei w naturze to osobny element, ruchomy i dodany wobec tego podobnie możesz go zinterpretować w produkcji 3d. Są jednak wyjątki od tych reguł (przykład: obręcze na beczkach) więc najlepiej sprawdzać metodą prób i błędów jak działają poszczególne metody w konkretnych warunkach. Jedyne co mogę polecić to praktyka. Zasadniczo ilość trisów jak i wygląd końcowy są tutaj głównym wyznacznikiem. Trzeba być elastycznym i przed rozpoczęciem pracy nad modelem zastanowić się jakie będą kolejne etapy pracy i jak będzie wyglądać siatka. Edytowane 23 Styczeń 2015 przez lestat85
Rekomendowane odpowiedzi