SkivoPL Napisano 25 Styczeń 2015 Napisano 25 Styczeń 2015 Witam, Wczoraj zacząłem dłubać nissana GT-R :) Zderzak jeszcze do dokończenia. Nadkole prawie skończone. Mam ferie, więc sporo wolnego czasu :D Jutro może podziałam trochę więcej ;) Model robiony w 3ds Max i renderowany w V-ray.
DrRambo Napisano 26 Styczeń 2015 Napisano 26 Styczeń 2015 Konkretne auto. Ogólnie nie jest źle, ale masz trójkąty w bardzo newralgicznych punktach, które będą skutkowały artefaktami. Doświadczeni car mejkerzy zawsze sugerują, żeby zaczynać model od całej bryły, stopniowo dodając detali i odcinając kolejne fragmenty. Ja z autopsji muszę się z tym zgodzić. Unika się dzięki temu wielu problemów.
nCar Napisano 26 Styczeń 2015 Napisano 26 Styczeń 2015 DrRambo ma 100% rację. O ile na całkowicie płaskiej powierzchni trójkątami, pięciokątami itp nie należy się raczej przejmować, bo problemów nie narobią tak przy Twoim modelu będzie to przeszkadzać :)
Pawlito Napisano 26 Styczeń 2015 Napisano 26 Styczeń 2015 Narazie niczego nie renderuj. Dokończ bazę na połyskliwym materiale. Może zamiast mesh-smootha używaj turbosmooth (sądząc po zagęszczonej siatce, widać tylko co poniektóre krawędzie a tak wygląda w działaniu meshsmooth). Staraj się tak modelować żeby każdy poly miał sens (wiem że trudno) bo w bazie to jest wazne, potem nie ma powrotu. Dawaj trochę gęściej w miejscach gdzie spodziewasz się dużo cięcia siatki (okolice reflektorów, wloty powietrza przetłoczenia), będzie się potem łatwiej podpiąć z detalem, mniej suwania werteksów = gładszy model. I unikniesz efektu plasteliny tzn. zbyt miękkich krawędzi gdzie nie trzeba. Powodzenia dżej-di-em rulez!
SkivoPL Napisano 26 Styczeń 2015 Autor Napisano 26 Styczeń 2015 Dzięki za rady ;) Wszędzie się mówi, że od ogółu do szczegółu, ale zawsze swoje modele robiłem tak jak tego Nissana. Może przyszły model spróbuje jednak techniką "doświadczonych car-mejkerów" :D Do wygładzania używam turbosmootha z funkcją isoline display. Lepiej mi się wtedy pracuje z modelem ;) Co do trójkątów to jedyna trójkąty jakie są na modelu to zakończenia wypukłości na masce. Ale wygląda to tak jak powinno wyglądać, więc je zostawiłem. Jest jeszcze kilka bardzo małych, ale one również działają tak jak powinny :) Czemu mam nie renderować? Ja bardzo lubię oglądać efekt swojej pracy wyrenderowany ;) Jedyna opcja jaką włączam przy poglądowych renderach to GI, więc renderuje się to mniej niż 3 min ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się