strzelec Napisano 12 Luty 2015 Napisano 12 Luty 2015 Cześć!, To jest mój pierwszy post na forum > zacząłem ostatnio przygodę z vray'em na sketchup'a. Modeluję aktualnie istniejący już dom w Walencji. Chciałbym na jego podstawie nauczyć się 'dobrego wizkowania' i wrzucić do portfolio... Model nie jest jeszcze dopracowany w detalu, również brakuje mebli itp. 1. Moim pytaniem na tym etapie jest skąd wzięły się te smugi na ścianach (szczególnie po prawej na górze viski), i jak można je wyeliminować w vray/sketchup. 2. Jak zwiększyć nasłonecznienie wewnątrz domu przy świetle dziennym? (w tym przypadku mocno rozjaśniłem w photoshopie) Z góry dzięki za pomoc, :cool: pozdrawiam, mm
Ottom Napisano 12 Luty 2015 Napisano 12 Luty 2015 Witam, nie znam się totalnie na wizualizacji wnętrz:D ale mogę Ci jedno powiedzieć.. :D wrzucaj zdj na jakąś stronę, a potem przy komentowaniu kliknij w "wstaw obrazek" i tam wklej direct link do zdjęcia:D Pozdrawiam i życzę powodzenia;)
biszkopte Napisano 12 Luty 2015 Napisano 12 Luty 2015 smugi z nałożonych na siebie fejsów powstały. Uważaj na takie miejsca. Kontroluj model i twórz czyste siatki. vray nie lub takich momentów gdy dwa obiekty, w tym przypadku fejsy sa w tej samej pozycji i się nakładają gdyż nie wie za bardzo co ma renderować :)
strzelec Napisano 12 Luty 2015 Autor Napisano 12 Luty 2015 smugi z nałożonych na siebie fejsów powstały. Uważaj na takie miejsca. Kontroluj model i twórz czyste siatki. vray nie lub takich momentów gdy dwa obiekty, w tym przypadku fejsy sa w tej samej pozycji i się nakładają gdyż nie wie za bardzo co ma renderować :) biszkopte dzięki za pomoc, ale sprawdziłem model i nie nakładają się w tej scenie żadne płaszczyzny... Może jakieś inne sugestie?? ustawienia związane ze światłem??
skalpel3d Napisano 12 Luty 2015 Napisano 12 Luty 2015 Czy w ogóle masz włączone GI ? i czy przypadkiem nie używasz na razie standardowego shadera zamiast vraymtl? Kolejna sprawa pamiętaj że ustawienie światła w scenie to nie tylko samo słonce to także dobrze dobrane parametry w samej kamerze jak także dopracowane parametry color mappingu
strzelec Napisano 12 Luty 2015 Autor Napisano 12 Luty 2015 smugi to prawdopodobnie kompresja formatu png, lub jpg. Nagrywaj w formacie 32 bitowym. 'Boris' wydaje mi się, że jest to chyba bardzo prawdopodobne. Sprawdzę po pracy czy faktycznie... 'skalpel3d' posprawdzam ustawienia materiałów i kamery. raczej tynk nie ustawiałem jako vray materiał. dzięki, pozdrawiam mm :cool:
skalpel3d Napisano 12 Luty 2015 Napisano 12 Luty 2015 jeśli zamierzasz potem obrabiać w photoshopie to najlepiej zapisuj do tiffa 16 bitowego lub exr, 32 i tak będziesz musiał potem konwertować w photoshopie bo wiele funkcji nie działa na 32 bitowych formatach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się